קטגוריות
בית מה חדש

איך בוחרים זר לשבת מלכה?

כתבה מאת פרחי טוליפ – משלוח פרחים בחולון – פרחים לשבת, לאירועים מיוחדים וכמובן ליום יום.

ימי שישי ושבת הם הימים המיוחדים ביותר בשבוע. בין אם אדם הוא אדם דתי מאמין ובין אם לאו, האווירה שמביאה איתה השבת היא אווירה חגיגית, מרגשת ומשרה רוגע. הבית נקי, כל המשפחה מתקבצת ביחד וריחות של מטעמים נישאים באוויר. הפרט שמשלים את התמונה הנעימה הזו הוא כמובן זר פרחים יפה ומהודר.  סופי השבוע הם ימי חג עבור הפרחים. מאחר ואנשים רבים בוחרים לקבל את השבת עם זר של פרחים ההיצע בימים אלו רחב והפרחים שופעי טריות. יש לזכור כי הפרחים הנמכרים בצידי הכבישים ברוב המקרים נפסלו לייצוא והסיכוי שיחזיקו מעמד, בייחוד בחודשי הקיץ, נמוך יותר ועל כן כדאי להשקיע בקניית זר איכותי בחנות פרחים. ניתן להוסיף רובד נוסף של חגיגיות לזר אשר נקנה בשישי כאשר מייעדים אותו לבן או לבת הזוג בלוויית כרטיס ברכה בסגנון "שתהיה לנו שבת של שלום ושל אהבה" או אפילו לצרף כרטיס עבור הבן או הבת שחזרו מהצבא לסוף שבוע בבית ולכתוב בו: "שתהיה לנו שבת משפחתית של מנוחה".

פרחים לשבת
כיצד בוחרים זר של פרחים לשבת? הבחירה האינטואיטיבית קשורה לצבע הנקשר עם יום השבת – הצבע הלבן. אם אתם מעוניינים לבחור זר שישרה אווירה חגיגית ומכובדת אתם יכולים לבחור בזר לבן שיהיו שזורים בו קאלות, שושן צחור או ורדים לבנים. אלו הם פרחים שמתחילים לפרוח בעונת האביב בארצנו. בחירה בזר של שושן צחור כזר לשבת היא בחירה בעלת סמליות מיוחדת במינה. השושן הצחור בעל הריח המתקתק הוא פרח בעל שישה עלים ויש האומרים שהוא מהווה את המקור לסמל מגן הדוד. פרשני מקרא מזהים את השושן הצחור כ"שושנה בין חוחים" הנזכרת בשיר השירים ולא בכדי נעשה בשושן הצחור שימוש גם על מטבע השקל הישראלי. ששת העלים של השושן יכולים לסמל גם את היום השישי בשבוע. על כן, אם תבחרו בזר של שושן צחור לשבת ותביאו אותו הבייתה בלוויית ההסברים על הקשר ליהדות תרוויחו גם זר מקסים וגם תחכימו את מקבלי הזר.

פרחים לשבת

יחד עם זאת יש לזכור כי בחירה של זר לבן מתאימה לשבת חגיגית במיוחד. ייתכן ותעדיפו "לשבור" את הצבע הלבן של מפת השבת ושל הכלים בזר צבעוני ומשמח. במקרה הזה האפשרויות הן רבות והשמיים הם הגבול. בזר אחד תוכלו לשלב פרחים בשלל צבעים, דבר שיתרום לתחושה משמחת ועליזה. כמובן שיש לתת את הדעת על העונה הנוכחית בעת בחירת הזר ויש לזכור כי לכל עונה יש את הפרחים שמתאימים לה. אם אתם בוחרים בזר עבור שבת חורפית קיימים פרחים רבים בעלי צבעים חזקים ובולטים – כלניות על כל גוניהן, נוריות בצבעי פסטל, צבעונים, אירוסים סגלגלים או כחלחלים… תוכלו להוסיף לזר החורפי גם נרקיסים אך זכרו שאלו פרחים בעלי ריח חזק במיוחד. את הפרחים הצבעוניים עדיף להניח באגרטל בעל צבע נייטרלי. פרחי החורף הצבעוניים ימלאו את ביתכם בגוונים העליזים גם כאשר ערב השישי ירד במהרה עקב החשיכה המוקדמת בימי החורף.

פרחים לשבת

לשבת קייצית תרצו בוודאי להזמין את הזר ישירות לביתכם שכן הסתובבות עם זר פרחים שנקנה ברחוב בחום הישראלי עשויה לגרום לזר להיראות מעולף וחסר חיים. בעונת הקיץ תוכלו לשזור בזר שלכם ורדים בשלל צבעים, גרברות חינניות המוסיפות נפח וגוונים עליזים, גלוריוזות בעלות צורה ייחודית וכמובן חמניות המסמלות יותר מכל את הקיץ הישראלי בשל צבען הצהוב ובכך שהן דומות לשמש. חשוב לזכור כי בקיץ יש להקפיד יותר על החלפת המים והטיפול בזר כדי להאריך את חייו.

פרחים לשבת

אם תבחרו בזר צבעוני או לבן, חורפי או קייצי – הפרחים יתרמו לאווירה של שבת שמחה חגיגית.

שבת שלום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *