איך מעבירים דירה את המשרד הביתי




כשעברתי דירה, אחת המשימות הכבדות היתה להעביר את המשרד הביתי בצורה שתפגע כמה שפחות בעבודה השוטפת (מה לעשות, העצמאים לא מקבלים ימי חופשה כשהם עוברים דירה…), וגם לארגן אותו מחדש בצורה נוחה בדירה החדשה. כלומר – למצוא שוב מקום עבודה שיהיה נוח, מאורגן, ויאפשר עבודה יעילה ונעימה.

דווקא מבחינת האריזה, קל יחסית לארוז את הקלסרים והמחשב. הבעיה מתחילה כשצריך לארגן את כל זה במקום החדש ואז מגלים שלא קל להשיג את הנוחות שהתרגלנו אליה… הנה כמה טיפים, תובנות ורעיונות, שאולי יעזרו לאלה שעומדים לפני מעבר דירה וגם עובדים מהבית.

.

.

כדי לארגן את מקום העבודה מחדש בצורה הכי טובה, דרושה לנו פינה שקטה עם תאורה טובה. תאורה טבעית חשובה מאוד למצב העיניים וגם למצב הרוח – צריך שהחלון יהיה קרוב לשולחן שלכם. יחד עם זאת, מה לעשות שרוב העצמאיים עובדים גם בשעות הקטנות של הלילה. לכן מלבד החלון יש לארגן תאורה עליונה חזקה (עם נורת פלורוסנט "צהוב" של 30 WATT לפחות) וגם מנורת שולחן (נורת פלורוסנט של 9 WATT לפחות), כפי שרואים בתמונה. מלבד השולחן, המחשב וגופי התאורה, עליכם לדאוג לכיסא אורתופדי טוב, אם השארתם את הישן, עקב זקנתו המופלגת, בבית הקודם…

.

.

לא רק הארי פוטר יכול לגור בארון… רעיון מדליק ביותר: פינת עבודה במזווה!

בתמונה זה נראה מאורגן להפליא, אבל היתרון העיקרי באפשרות לסגור את פינת העבודה עם דלתות, טמון באפשרות לחסוך מהאורחים את הבלגן הנורא השורר שם… בכל מקרה, רצוי שיהיה פתח איוורור רציני, וכמובן תאורה טובה. מעבר לזה – מושלם, המון מקום אחסון, וגם הדלתות מנוצלות. הברקה אמיתית, אם בדירה החדשה יש מזווה ואתם יכולים לגרום לו להיות מאוורר.

.

.

אם היה לכם זמן להתכונן למעבר ולמדוד את הדירה החדשה ולתכנן את פינת העבודה, יתכן שכדאי לכם לבנות בה כוורת בהזמנה. זהו פיתרון מעולה לעסקים שזקוקים להמון מקום אחסון לניירות, כלי כתיבה, מגזינים וכלי עבודה… בקשו לבנות לכם תאים שמתאימים בגודל למה שאתם צריכים לשמור בהם. ככה כל דבר מהארגזים ייכנס ישר למקומו ולא תצטרכו לסבול את הבלגן ולחפש כל דבר שעתיים.

.

.

אי אפשר שלא להתיחס לאמהות העובדות מהבית (בעיקר כי הייתי אחת מהן במשך שנים רבות וגם היום, באופן חלקי… ). בארצות הברית יש לזה אפילו מונח מיוחד:  – WAHM Work At Home Moms. כאן המשרד צריך להיות בנוי כך שתוכלי לעבוד תוך כדי גידול הילדים.

מה שעזר לי בדרך כלל, זה קרבתה של פינת העבודה למטבח ולפינת האוכל, ארגון כל הדברים החשובים במדפים גבוהים (כדי שהילדים המשחקים למטה לא יגיעו לשום דבר…) ומקום לסלקל, טרמפולינה או עגלה ליד כיסא המחשב שלי.

היתרון של עבודה מהבית לאמהות הוא גם החיסרון – את עושה הכול בו זמנית. זה גורם לך להפוך לסופר-מאורגנת לפחות בכל הנושאים הקשורים לשמירה על מסמכים חשובים, וגם הקלדה של כל מה שאפשר וסריקה של כל תמונה או חשבונית, כך שרוב הדברים שאת זקוקה להם יהיו שמורים בכלל בהארד דיסק (עם גיבוי! כמובן עם גיבוי!) ולא יתפסו מקום פיזי. למרות שגם אני היום משתמשת הרבה במחברת וביומן מנייר, לאט לאט רוב המוח שלי עבר להיות מקוון.

.

.

החלק הזה מיועד למי שהמשרד הוא גם חדר השינה שלו… במסגרת הפסקה הקודמת – לפעמים הדרך היחידה לעבוד קצת זה להשאיר את הסלון לבני הבית ולהסתגר בחדר השינה. אז אם כל מה שאת צריכה בשביל לעבוד זה מחשב נייד, אפשר להשתמש בשולחן קטן תלוי או אפילו מתקפל, ושרפרף. זה לא מתאים לישיבה במשך שעות ארוכות, אבל בהחלט עוזר להתרכז חצי שעה מאחורי דלת נעולה, כדי לנסח מייל חשוב.

לסיכום: תתארגנו בנוחות – כי עובד שנוח לו הוא עובד יעיל ומאושר יותר, וזה משפיע ישירות על ההכנסה שלכם. בהצלחה!

***

מוגש בחסות  TDY Moving – הובלות במרכז בסטנדרטים אמריקאיים

 מובילים




נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 + thirteen =