איך תעצבו לוגו גדול מהחיים לעסק קטן




לוגו יפה, מושך ומקורי ימשוך את הלקוחות שלכם ולא משנה אם מדובר בבגדי מעצבים, בית קפה חדש או חברת שרברבות. אם תבחרו בלוגו סתמי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם יפספסו אתכם.

יש להקדיש מחשבה רבה לעיצוב ולבחירת לוגו. הלוגו שתבחרו עומד ללוות אתכם זמן רב, כך שבוודאי אינכם רוצים להיתקע עם לוגו כעור וסתמי. תרצו לבחור לוגו, שיראה נהדר גם על הניירת המשרדית, גם על מודעה בעיתון וגם על שלט ענק בכניסה למשרד.

לפניכם כמה עצות חשובות, לבחירה ועיצוב לוגו:

בחירת שם – בחירת שם מצריכה זמן. הדבר האחרון שאתם רוצים, הוא לבחור שם חלש ולהתחיל את העסק החדש ברגל שמאל. אנו ממליצים לעשות סיעור מוחות, לאסוף חברים, קרובי משפחה וקולגות ולהתייעץ עימם לגבי הבחירה.

בחירה של שם ארוך וקשה לכתיבה היא בחירה גרועה. אל תבחרו בשם שהלקוחות הפוטנציאליים יתקשו לכתוב כאשר הם יחפשו אתכם בגוגל בפייסבוק. בנוסף, חשוב לבחור שם שיש לו קונוטציות חיוביות. זכרו: מילים באות עם מטען.

לאחר שבחרתם את השם, חשבו על התמונה שעולה לכם בראש כאשר אתם מבטאים אותו. עליכם לעשות זאת כדי לחשוב איזה אייקון ייצרב בתודעה של לקוחותיכם.

בחירת אייקון – אייקון הוא אלמנט ויזואלי חשוב, שמעטר כל לוגו ומהווה את תעודת הזהות שלו. בחרו אייקון שקשור לעסק, שכן מבט אחד באייקון הזה צריך להבהיר ללקוח במה אתם עוסקים. מצד שני, אין צורך להיות ברורים ובנאליים מידי. עצם העובדה שאתם מסעדה, אינה אומרת שעליכם לבחור במזלג ובסכין. עצם העובדה שאתם חנות פרחים, אינה אומרת שעליכם לבחור בפרח. תוכלו לבחור באייקון, שמרמז על רוח העסק והחזון שלכם.

 Abby's giftהלוגו של Abby's gift. פשוט, מתוק וקולע. צבעים חמים ורכים, אותיות מעוגלות ואווירת וינטאג' חמה.


Vancouver aquariumהלוגו של Vancouver aquarium. האייקון של הדג הופשט כמעט עד אבסטרקטיות.

 

Pasta Girlהלוגו של Pasta Girl. מי אמר שמסעדה חייבת אייקון של סכין ומזלג?

שמרו על פשטות – חשבו על קהל היעד שלכם. הוא עלול להביט בלוגו שלכם בבלבול, לקמט את המצח ולשבור את הראש כדי להבין מה, בדיוק, אתם רוצים ממנו? אין זה אומר, שאינכם יכולים לבחור בלוגו מתוחכם, אך הקפידו כי המסר שלו יובן במהרה.

TV Editorהלוגו של TV Editor. אפשר בהחלט לעצב לוגו מתוחכם, כל עוד המסר נקלט במהרה.

חשבו לטווח ארוך – לוגו אמור לשרת אתכם לשנים רבות. חברות שונות אכן מרעננות את הלוגו אחת לעשור או יותר. מדובר בשינויים עדינים, ולא במהפכה של ממש. נכון שזה בלתי אפשרי להציץ לתוך העתיד ולדמיין את החברה שלכם בעוד עשור. נסו לדמיין אילו שירותים ומוצרים תציעו. בתור עסק קטן, אין זו קטסטרופה אם תשנו את הלוגו בעוד כמה שנים, אבל תמיד נחמד לחשוב קדימה ולחסוך את כאב הראש הזה.

בחירת הצבעים – הצבעים משחקים תפקיד מרכזי בעיצוב לוגו. הם יוצרים אווירה ותחושה. מאחר ואתם חברה חדשה, תרצו להשתמש בצבעים טרנדיים, קיצים ואופנתיים. מצד שני, במידה ואתם עסק שרוצה לשמור על תדמית רצינית ומעונבת, כדאי ללכת על צבעוניות סולידית יותר.

זהירות לא תזיק
– בדקו את הלוגואים של המתחרים שלכם, כדאי לוודא שאינכם מעתיקים, מבלי לדעת, לוגו של חברה אחרת. בנוסף, ע"י מחקר קטן זה, תוכלו גם להרגיש "לאן הרוח נושבת" ולקבל גם רעיונות והשראה.

חפשו עזרה מקצועית – במידה ואינכם מעצבים גרפיים, עדיף שתשאירו את המטלה של עיצוב לוגו למומחים. מעצב מקצועי ידע לבחור את האייקון המושלם עבורכם, את הפונט המתאים, הצבעוניות המושלמת, ובשימוש נכון בכל אלו יצור עבורכם לוגו מקצועי ללא רבב. לפני תחילת העבודה הסבירו למעצב איזו אווירה אתם רוצים והראו לו כמה דוגמאות ללוגואים שראיתם ברשת ואהבתם.

בחירת פונט – כאשר אתם בוחרים פונט לעסק עדיף לוותר על פונטים דקיקים ו"מיופייפים" מידי. עדיף לבחור בפונט עבה (בולד או בלאק). בקשו מהמעצב לראות כמה דוגמאות לפונטים ובחרו את זה שאתם אוהבים ביותר.

הכותבת היא מעצבת אתרים.

***

מוגש בחסות אביב יועצים – חברת אביב יועצים מתמחה בעיצוב אתרים, בניית אתרים, בניית עמודי נחיתה ובפתרונות שיווקיים לעסקים באמצאות האינטרנט.

עיצוב אתרים




נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

One Response to איך תעצבו לוגו גדול מהחיים לעסק קטן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × one =