קטגוריות
מה חדש משפחה

גרושה, על היכרויות אונליין כבר שמעת?

אתרי ההיכרויות: אמנם יצא להם שם רע, אבל מאידך אני מכירה לא מעט זוגות מוצלחים מאוד שהכירו דרך אתר כזה. אז צריך להוריד ציפיות, אבל בכל זאת, לא לסגור לגמרי את הדלת הזו! הנה כמה טיפים בעניין.

גילוי נאות: לפני שהתחתנתי, האינטרנט עוד היה בחיתוליו, ובעצם היה לי מחשב רק באוניברסיטה. כן, אני עד כדי כך זקנה, מה לעשות. לעומת זאת, היום אי אפשר לדמיין את זירת ההיכרויות "פנויים-פנויות" ללא האינטרנט. לטובת נשים כמוני, שרק לקראת פרק ב' גילו את העולם של אתרי ההיכרויות, הפורומים והפייסבוק – ככלי ממש לחיפוש זוגיות – המאמר הזה מביא כמה טיפים וכללים שיעזרו לנווט את דרכינו באוקיאנוס הזה, בלי להתרסק על שרטון.

נשוחח קודם על אתרי ההיכרויות. אמנם יצא להם שם רע, אבל מאידך אני מכירה לא מעט זוגות מוצלחים מאוד שהכירו דרך אתר כזה. אז צריך להוריד ציפיות, אבל בכל זאת, לא לסגור לגמרי את הדלת הזו!

גם תוך כדי ניסיונות לא מוצלחים, כביכול, אפשר ללמוד דבר או שניים כמו מה אתן באמת מחפשות בגבר, מה מדליק אתכן ועושה עליכן רושם (וממה יש להיזהר…), איך אומרים "לא" בלי לפגוע, וכדומה. זה גם מעניק אומץ לאלה שקשה להן כל המשחק והפלירטוט, כי מדובר במשהו שהוא לגמרי אנונימי, ורק אתן בוחרות כמה לחשוף ומתי "לברוח".

ראשית, כל מי שנרשם לאתר היכרויות, צריך למלא פרטים על עצמו בכרטיס שלו. באתרי ההיכרויות, לרוב, מקובל שהגברים יוזמים את הקשר הראשוני (כמו בחיים… כמעט), לכן חשוב שהכרטיס שלך יבטא בדיוק את מה שאת רוצה, כדי שמי שמתאים לך יוכל לזהות אותך ולפנות אלייך.

תתחילי מהתמונה. חשוב שזו תהיה תמונה טבעית, שלא נראית מקצועית ולא מבויימת מדי – אם החשיפה מפחידה אותך יותר מדי, תמיד אפשר לצלם תמונה שבה קצת קשה לזהות אותך, עם מעט טשטוש אמנותי, ספיה או בזווית קצת מסתורית. זה דווקא יכול לעורר סקרנות, אבל כרטיסים ללא תמונה בדרך כלל נשארים ללא פניות: למרבה הצער, אנשים מתרשמים ממך קודם כל בעיניים. אז חשוב כן לשים תמונה שתמשוך את העין, אבל מותר שהיא תשדר "אני פתוחה רק עם מי שאני מכירה קצת יותר, ולא עם כל העולם".

.

.

Source: Uploaded by user via Elizabeth on Pinterest

.

מבחינת מילוי הפרטים – חשוב לא לכתוב פחות מדי ולא יותר מדי. תמלאי את מה שמשמעותי (נניח, אזור מגורים והיותך אימא לילדים, התחום שבו את עובדת, תחביבים) וכתבי כמה מילים כנות שמתארות אותך ואת מה שאת מחפשת בבן זוג, וזהו זה. כרטיסים מלאים מדי בפרטים עושים רושם טרחני ונואש, וכרטיסים ריקים כמעט לגמרי גורמים לחשדנות. אז לכי על שביל הזהב.

אם מישהו פונה אלייך והוא נשמע לא רציני, לא מתאים ולא מעניין – פשוט אל תגיבי. זה בסדר, זה לגמרי מקובל ואת לא צריכה לבזבז את הזמן היקר על להיות מנומסת.

לעומת זאת, אם כתב לך מישהו שהכרטיס שלו מצא חן בעיניך, קדימה, להתחיל בשיחה. אין מה לפחד – אם משהו לא ימצא חן בעינייך, תמיד אפשר לנתק מגע.

שימו לב, הפסקה הבאה מיועדת לשני המינים: הבעיה בצ'טים באתרי ההיכרויות, בעיני, היא שאף אחד בעצם לא יודע מה לכתוב. רוב הדברים שתנסו לכתוב יישמעו לא חכמים במיוחד, כי זה כמו להתחיל שיחה עם מישהו שאתם לא מכירים, כשאתם לא רואים אותו, ובחלל ריק. אז אל תצפו מהבחור או הבחורה להיות מבריקים ושנונים על ההתחלה (אגב, מי שכן מצליח בזה – בדרך כלל זו התכונה החיובית היחידה שלו…), אלא תתרמו לשיחה.

הדרך האפשרית היא להתחיל ממשהו שראיתם בכרטיס שלו ותפס אתכם. נניח, אפשר לשאול על ההתחביב שלו, על הכלב שאיתו הוא מצולם בתמונה וכן הלאה. מרגע שמתחילים שיחה קולחת ושניכם רואים שנחמד לכם – אפשר לעבור למיילים. אני מאוד לא ממליצה על יותר מזה, כלומר, לא לתת טלפון בשלב כל-כך מוקדם. כמו כן, חשוב שיהיה תא דואר אלקטרוני נפרד שאליו אתם מפנים את הדייטים מהאינטרנט, כדי לא לתת לכל העולם את המייל האישי הקבוע שלכם.

וכמה טיפים נוספים:

  • נסי להיות טבעית ואת-עצמך כבר מהתחלה. כך נחסכות אכזבות מהצד השני שדמיין משהו אחר, בגלל שיצרת איזו דמות וירטואלית שלא תואמת את מי שאת באמת. מצד שני, יתכן שאנשים שלא נמשכים לדמותך הוירטואלית "הצבעונית", הם דווקא אלה שיימשכו אלייך האמיתית, והם גם אלה שמתאימים לך באמת. אז עדיף להיות את עצמך כבר מהתחלה, ולהאמין בכך שאת ראויה לעניין ולחיזורים ולאהבה, בדיוק כמו שאת.

    אגב, זה לא אומר שצריך לשפוך על הבחור המסכן את כל המידע עלייך. תקשיבי הרבה, נדבי מעט פרטים והמנעי מכנות מוגזמת בשיחות הראשונות, אבל יחד עם זאת, אל תנסי לשחק שום תפקיד.

  • אל תמשכי את ההיכרות הוירטואלית יותר מדי זמן. אם שוחחתם כבר כמה פעמים במייל ובטלפון, כדאי לקבוע דייט במקום רגוע ונייטרלי, שם תוכלו לשמוע זה את זה (מועדונים ופאבים רועשים לא מתאימים למטרה!).

    אני מבינה את החשש, אבל לרוב, עדיף לברר אם אתם באמת מוצאים חן זה בעיני זה, לפני שההיכרות הוירטואלית הפכה להתאהבות וירטואלית. זכרי שהמציאות תמיד מאוד שונה ממה שדמיינת וצריך לאפס את מה שקורה לך בראש ובלב, לפני שזה יהיה יותר מדי מורכב וכואב.

  • זה ברור מאליו, אבל אני מציינת בכל זאת, ליתר ביטחון: גברים נשואים, או כאלה שיש חשש כלשהו לגביהם, או כאלה שאת משום מה חשה לא נוח איתם (האינטואיציה הנשית היא כלי מדהים! תאמיני לה תמיד), יש "לנפנף" מיד. פשוט לנתק מגע. אם תרגישי מספיק חזקה ובטוחה בעצמך להעיף בהחלטיות כל מי שהוא לא מתאים, האומץ שלך להכיר ולהיפתח כשזה כן מתאים – יגדל.

בהצלחה רבה!

***

המאמר נכתב בשיתוף משרדו של עו"ד משפחה יעקב בלס – משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.

עורך דין גירושין


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *