קטגוריות
יום יום מה חדש

טיפים להתגברות על "חסימת כתיבה" של בלוגרים

חסימת כתיבה היא לא מצב שנמשך לנצח, והיא קורית לכולם, גם לכותבים הטובים והוותיקים ביותר. אל תתנו למצב הזה לגרום לכם לוותר על הבלוג שלכם. באמצעות הטכניקות הללו תוכלו למצוא רעיונות חדשים שיעזרו לכם לעלות שוב על גל הכתיבה.

אתם מנהלים בלוג במשך תקופה מסוימת, ופתאום מרגישים שהמוח ריק. אין לכם יותר רעיונות ואתם לא יודעים על מה לכתוב. אתם בוהים במסך המחשב והמילים פשוט לא מגיעות. מה עושים? הנה כמה דרכים להתמודדות עם מחסום כתיבה.

פנקס רעיונות
כדאי להסתובב עם פנקס רעיונות ולרשום כל רעיון לפוסט שצץ לכם בראש. כשתרצו לכתוב ולא יהיה לכם מושג על מה, תמיד תוכלו לעבור על הרעיונות בפנקס ולשאוב משם השראה. הפנקס יכול להיות כמובן פנקס אמיתי, אבל באותה מידה אתם יכולים לשלוח לעצמכם מיילים עם רעיונות שצצים לכם, להשתמש בתוכנת notes (כמו evernote) או לנהל קובץ אקסל או מסמך וורד של רעיונות.
.

 

הנושא החם

הישארו מעודכנים בנושאים החמים בתקשורת וברשתות החברתיות, בין אם מדובר בסערה פוליטית, קמפיין חברתי חדש או אפילו חג שמתקרב או עונה חדשה שמתחילה. נושא מוגדר לכתוב עליו, במיוחד כזה שהרלוונטיות שלו מוגבלת בזמן (הרי חג חנוכה לא יימשך לנצח!), יכול לעזור לכם להיכנס מחדש למוד של כתיבה.
.

 

עברו על ארכיון הבלוג שלכם

קראו מחדש פוסטים ישנים שכתבתם. ייתכן שיש לכם דברים נוספים לומר על אותו נושא, נקודת מבט אחרת, או שמאז למדתם עובדות חדשות. צאו מהתוכן של הפוסט הישן וכתבו פוסט חדש על אותו נושא
.

 

התייעצו עם הקוראים שלכם

אם יש לכם קוראים שאתם מכירים או שעוקבים אחריכם כבר זמן מה, התייעצו איתם – מהם הפוסטים האהובים עליהם? על מה היו רוצים לקרוא בבלוג שלכם? ייתכן שתקבלו רעיונות ונושאים חדשים שלא חשבתם עליהם.

קחו הפסקה
יכול להיות שחסימת הכתיבה שלכם בעצם באה לאותת לכם שאתם צריכים הפסקה מהבלוג. אולי החיים שלכם קצת עמוסים כרגע? הראש עמוס במחשבות, מטלות ותכנונים? זו לא בושה לקחת הפסקה ולהחליט פשוט לא לכתוב. יש סיכוי שברגע שתנקו קצת את הראש, תתגעגעו לכתיבה והכל יזרום יותר בקלות.
.

 

פשוט תכתבו

אל תחשבו יותר מידי. פשוט כתבו בצורה חופשית ואסוציאטיבית כל מה שעולה לכם בראש, מבלי לחשוש שמה שיצא יהיה לא מובן או לא מספיק טוב, ומבלי להגביל את עצמכם. כשתעצרו, תופתעו לגלות שלפניכם כמה רעיונות שתוכלו לפתח לפוסטים. רק צריך לסגנן.
.

 

חסימת כתיבה היא לא מצב שנמשך לנצח, והיא קורית לכולם, גם לכותבים הטובים והוותיקים ביותר. אל תתנו למצב הזה לגרום לכם לוותר על הבלוג שלכם. באמצעות הטכניקות הללו תוכלו למצוא רעיונות חדשים שיעזרו לכם לעלות שוב על גל הכתיבה.

***

מוגש בחסות אביב יועצים – חברת אביב יועצים מתמחה ביעוץ שיווקי, יעוץ ארגוני וקידום אתרים אורגני.

ייעוץ שיווקי וקידום בגוגל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *