יום הולדת – חלק שני

על ידי ב משפחה תגובה אחת



ימי הולדת כוללים את המרכיבים הבאים:קהל רב, מוזיקה בעצמה גבוהה והפעלה כלשהי. כמו כן, הילדים מביאים מתנה לאירוע ובאים עם ציפיות מסוימות לגבי מה שהולך להיות. לעומתם, ילד יום ההולדת מביא עמו התרגשות רבה (שהגיעה לשיאה ביום ההולדת אך התחילה כמה ימים לפני, לפעמים אפילו שבוע ויותר) וגם הוא בא עם ציפייה כזאת או אחרת לגבי מה שהולך להיות.

בחוגים אותם אני מעבירה בגנים יש שיעור (בדרך כלל ביום העצמאות ולילדים מגיל שנה) שמוקדש לאלמנטים של מסיבה. אנחנו חוגגים יום הולדת למדינה בדרכים מגוונות שכוללות גם מרכיבים של ימי הולדת. התהליכים בהם אני משתמשת מוכרים לילדים משאר השנה אך לא בקונספט של יום הולדת.

בשיעור הזה יש ילדים שנהנים ומשתפים פעולה ויש ילדים שקשה להם – הם לא מרגישים נוח בסיטואציה ומתקשים קצת למצוא את מקומם. ולא תמיד אלו הילדים השקטים; לפעמים אלו ילדים שמשדרים כלפי חוץ בטחון רב. כמובן שאני מסייעת להם למצוא את מקומם וזה בעצם תפקידכם כהורים.

לימי הולדת מוצלחים מומלץ:

עבור ילד יום ההולדת:

  • לזכור שהוא מתרגש מאוד ולפעמים יש נפילת מתח בדיוק באירוע עצמו. צריך להיות רגישים לכך.
  • לבחור קונספט יום הולדת שמתאים לילד יום ההולדת. לדוגמא, אם ילד יום ההולדת לא אוהב ביום-יום להיות במרכז העניינים, אז עדיף לעשות לו יום הולדת בג'מבורי: שם הוא וחבריו משחקים יחדיו ואין אותו מולם, אלא להיפך… גם אם כהורים הייתם רוצים לראות אותו במרכז העניינים לשם שינוי, התחשבו בו. 
  • לא צריך לתכנן עם הילד את כל פרטי יום ההולדת – זאת לא החתונה שלו. חוץ מזה, גם ככה הוא מתרגש. לתת פרטים תמציתיים, נקודתיים ועניינים.
  • להכיל את רגשות הילד. לתת לו לספר מה הוא מרגיש. ואם הוא אומר שהוא חושש התגובה הנכונה היא לא להגיד לו "אין לך ממה." צריך להקשיב, להיות אמפאטיים ולמצוא הסבר / פתרון יעיל.
  • אם יש מפעיל הוא צריך לבוא לפני המסיבה כדי לערוך היכרות עם הילד.
  • בגילאים שנה עד שלוש (לפעמים אפילו יותר), עדיף יום הולדת אינטימי בחברת משפחה או חברים קרובים – כבר חגגו להם בגן ושם הם היו ילדי יום ההולדת.

 

עבור משתתפי יום ההולדת:

  • גם הם מתרגשים מיום ההולדת אליו הם הולכים וגם להם יש ציפייה לקראתו. לפעמים הציפייה לא מתממשת וגורמת לתסכול.
  • לעתים קונספט יום ההולדת לא מתאים לילדיכם (הישרדות , אתגרים ספורטיביים, ליצן וכו'). אין טעם לכעוס עליו ולהגיד לו "אם אתה לא משתתף אני הולכת הביתה." צריך להיות עמו ולאפשר לו להיות צופה מהצד. אחר כך, בבית, אפשר לחשוב על פתרונות להתגברות על הקושי.
  • לא מחנכים את הילד להרגלי אכילה נכונים בזמן יום ההולדת.

דגשים שתקפים גם לילד יום ההולדת וגם למשתתפים:

  • להלביש אותם בבגדים נוחים – הם צריכים להרגיש נוח ובטחון בבגד. אם זה בגד חדש שהם מעולם לא לבשו ייתכן והוא יציק להם. להשתדל להלביש אותם כמו כולם – הם לא אוהבים להיות שונים…
  • חלק מהילדים, במיוחד הפעוטות הקטנטנים, לא אוהב מוזיקה חזקה. צריך להתאים את "עוצמת הווליום" לגיל המשתתפים. בבית מומלץ לשים מוזיקה מגוונת ובכל מיני עוצמות, חזקות וחלשות. יש ילדים שברגע שהם שומעים מוזיקה חזקה הם נדרכים ובוחרים ללכת הצידה. אל תעשה מזה עניין – את ההסתגלות עושים בבית.
  • לא להביא אותם רעבים. עדיף שיאכלו בבית אפילו משהו קטן. ישנן מסיבות שהכיבוד נגיש רק מאמצע יום ההולדת.
  • לזכור שלפעוטות יש יכולת ריכוז מסוימת וכך גם לילדים גדולים יותר. הם לא צריכים לעבור הצפה חושית עד לסיום האירוע. חשוב להתאים את אורך האירוע לגיל. כמו כן, מומלץ שתהיה הפסקה.
  • אם ילד יום ההולדת או אחד מהאורחים החליט לשבת אתכם זה בסדר גמור!! תנו לו בשמחה וללא רגשות מעורבים. אם אחד מהם בוכה זה גם בסדר.

 

וזהו , יום הולדת שמח!

 

Sagit.g@walla.com

 

https://www.facebook.com/sagitgafrisweethug

 

 

 

 

 

 

 




נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

One Response to יום הולדת – חלק שני

  1. תודה רבה על המידע.
    כאשר אנחנו תכננו את היום הולדת של בני וחיפשנו הפעלות לימי הולדת, נתנו לו כמה הצעות והוא אמר כל הזמן שזה משעמם.
    לכן החלטנו לעשות רשימה של הפעלות לימי הולדת שעומדים בתקציב ונמצאים באזור מגורינו ונתנו לו לבחור איזה הפעלות הוא רוצה. הוא החליט בסופו של דבר להזמין הפעלות אינטראקטיביות שהביאו לנו קרון משחקים תלת ממד וסרטים בתלת ממד ומשחקים ברובי לייזר.
    כל הילדים ממש נהנו מהיום הולדת וכולם השתתפו במשחק זה או אחר, אפילו שחששנו שהבנות פחות יהנו מההפעלות אך הן שיתפו פעולה ושיחקו כמו הבנים.
    אני חושב שצריך לתת לילדים את הבחירה בנוגע להפעלות לימי הולדת מפני שהם יודעים יותר טוב מה הם אוהבים וממה חבריהם לכיתה יהנו יותר!

    להגיב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

nine − six =