קטגוריות
מה חדש משפחה

לארגן לילד יום הולדת לבד ולהישאר בחיים: חלק ג'

שבעה רעיונות לימי הולדת ביתיים, יצירתיים, כיפיים ולא יקרים. כמובן שזה רק בסיס וניתן למצוא המון רעיונות אחרים, לפי טעמכם.

יום הולדת שמח בבית – שבעה רעיונות עם דוגמאות וטיפים לימי הולדת ביתיים ויצירתיים

לכל ההורים שבדיוק תופסים את הראש בניסיון למצוא מה לעשות עם יום ההולדת של הילד, שלא יעלה הון תועפות ולא יהווה הפקה מהסרטים, שלום וברכה. כן, יש הרבה כמוכם כרגע בישראל! לבי איתכם ולכן אנסה לעזור כמיטב יכולתי. במיוחד בשבילכם אציע במאמר זה שבעה רעיונות לימי הולדת ביתיים, יצירתיים, כיפיים ולא יקרים. כמובן שזה רק בסיס וניתן למצוא המון רעיונות אחרים, לפי טעמכם.

אתם יכולים למצוא עוד רעיונות בחלקים הקודמים של המדריך הזה: לארגן לילד יום הולדת לבד ולהישאר בחיים: חלק א'; חלק ב'

חתן השמחה

 לקטנטנים.

ילדי הגן הם קהל שיחסית קל "לתפוס" עם רעיון פשוט, מצד שני הם לא יודעים להעסיק את עצמם ביום הולדת, לכן התכנית צריכה להיות מאוד מובנית. להלן 3 רעיונות בשביל החבר'ה הצעירים:

1. יום הולדת חיות. זה משהו שכמעט אי אפשר לפספס בו בגילאים מסוימים.

מה זה דורש? מסכות חיות או תחפושות (סמלי, רק אוזניים וזנב), משחקי חיות (פרה עיוורת, חתול ועכברים, פנטומימה חיות), יצירות על חיות (אפשר לקחת כמה רעיונות מ"סודות של פלסטלינה") וכמובן כיבוד חיות (עוגה עם קישוטים בנושא, סוכריות בצורת חיות, ביסקוויטים וכו').

אפשר לקשט את הבית בפוסטרים של חיות ולהשמיע שירי חיות במשחקים שדרוש להם ליווי מוזיקלי. בסוף כל ילד מקבל מזכרת חיה קטנה מפלסטיק או בלון בצורת חיה. אם ממש רוצים לשדרג, חפשו בין המכרים מישהו עם ארנבת, צב, אוגרים או שרקנים, רק אל תארגנו פינת ליטוף – מסכנה החיה! – אלא משחקים ותחרויות שקשורות אליה: מי מחקה אותה הכי טוב, מי מצייר אותה הכי דומה, אפשר גם לצייר ארנב עם עיניים עצומות…

2. יום הולדת ספר. מדובר ביום הולדת שקשור לספר ילדים שהילד אוהב, למשל "הבית של יעל". מרכז יום ההולדת זה המחזת הספר, כאשר המבוגר מקריא את הסיפור והילדים מבצעים את הסצנות, והעיקר – לכל ילד יש תפקיד (אם אין מספיק דמויות בספר, פשוט תכפילו אותן. ב"מיץ פטל", למשל, יכולים להיות גם 8 ג'ירפות!)

מה זה דורש? מכינים אביזרים (למשל: מכינים בתים מקופסאות קרטון קטנות עבור הסיפור "הבית של יעל"). אם צריך תחפושות מורכבות, רצוי להכין לפחות חלק מראש. היום ניתן לקנות עוגות עם הדפס של איור מהספר – חפשו באינטרנט. גם ההפתעה של סוף המסיבה יכולה להיות קשורה לסיפור, או שאפשר להגיש מיץ פטל במסיבת מיץ פטל וכדומה. תזרמו עם הסיפור והוא יוביל אתכם.

משתתפים בחגיגה

 3. יום הולדת אינדיאנים. אין ילד שלא אוהב אינדיאנים. או קאובויים. או שניהם.

מה זה דורש? אביזרי תחפושת ואיפור, ועיצוב פנים – מחצלות, אוהל אינדיאני ו"מדורה" באמצע החדר.

הפעילות: יצירה בנושא האינדיאנים, כמו הדבקת הנוצות על רצועת ראש או קמע צוואר, צביעת הטוטמים וכן הלאה… אפשר להמחיז סיפור עם אינדיאני – אם הילד אוהב להיות במרכז, זו ממש הצגה קטנה עם חתן או כלת השמחה בתפקיד הראשי. משימות מוזיקליות: טיפוף על דרבוקות, וריקוד הגשם (כשהמוזיקה מפסיקה כולם עושים "פריז" ומי שמצליח הכי הרבה זמן לעמוד בלי לזוז, מנצח). תחרויות: התגנבות בשקט ("צעד אינדיאני"), קריאת סימני רגליים של בעלי חיים… על העוגה ניתן להניח אינדיאנים צעצוע ואוהל צעצוע, ובסוף כל ילד יקבל רעשן אינדיאני או שרשרת טוטם (חרוזי דובים או ארנבות מושחלים על שרוך) מתנה.

איך אפשר בלי עוגה?

לבוגרים יותר

4. יום הולדת בישול. נועד לאמהות שמסוגלות לנהל סדנת בישול של 20 ילדים בכיתה ב', אבל לי, אישית, זה מאוד מתאים. מכינים עוגיות או כדורי שוקולד או חלות או אפילו סלטים, ואז אוכלים אותם. זה תמיד כיף, תמיד חוויה ותמיד נחמד. מתאים יותר לבנות, אבל ממש לא רק.

מה זה דורש? מתכון, מספיק כלים (תשאלו מהשכנים), מצרכים, הזמנה יצירתית, ובעצם זהו. בזמן שהעוגיות בתנור וכדומה, אפשר לעשות זמן נשנוש במבה+פתיחת מתנות, סרט, מוזיקה עם ריקודים, משחקי לוח (אם זה מעט ילדים שהם חברים טובים, או פשוט ילדות רגועות וגדולות יחסית), או, אם יש מבוגר נוסף בתמונה, לתכנן מראש שיעסיק אותם במשחק כלשהו, בזמן שאתם משתלטים על הבלגן.

מסביב לעוגה

5. יום הולדת סדנא. אותו עיקרון כמו בישול, אבל זה יכול להיות כל דבר שאתם טובים בו ומוכנים להעביר סדנא. למשל: פיסול בפימו, הכנת זרים או הכנת מחזיק מפתחות מחרוזים. לבנים – רצוי שיהיה אבא שמוכן להעביר סדנת כדורגל או כדורסל… וכולם ייהנו מדברים כמו סדנת נגרות, סיירות, בניית אוהלים ובישול שדה, בחצר.

מה זה דורש? חומרים לסדנא, וסבלנות. אפשר להוסיף עוד אביזרים אבל לא חייבים. בונוס: כל ילד לוקח הביתה את מה שהוא הכין, אז לא ממש צריך הפתעות מיותרות מפלסטיק. את הכסף שנחסך אפשר להשקיע בפיצה, כי אחרי העבודה כולם רעבים!

6. יום הולדת תחביב. אם לילד יש תחביב, הוא ודאי ישמח שיום ההולדת יהיה קשור אליו. זה יכול להיות כל דבר, מאוריגמי עד מבוכים ודרקונים.

מה זה דורש? תכננו את הכול עם הילד, נסו לברר ממנו מה האביזרים שאתם צריכים. הכינו אותו גם לכך שיהיו ילדים שזה לאו דווקא "כוס התה שלהם", לכן רצוי שלא יכניס להם מיד דברים קשים מדי. יום הולדת כזה מדגיש יותר מכל את האינדיווידואליות של הילד, ולכן מתאים לחזק את הדימוי העצמי שלו.

שזירת פרחים

7. ימי הולדת עונה. קיץ, חורף, סתיו או אביב, לכל עונה אפשר לארגן יום הולדת עונתי חמוד. זה מתאים גם לגיל צעיר יותר, אבל אפילו בני 11 הסנובים ייהנו מיום הולדת חורף עם סדנת צ'וקולטה חמה או פונדו, או מיום הולדת קיץ עם הרבה מים וגלידות.

מה זה דורש? שבו יחד, זרקו אסוציאציות עונתיות, ובקשו מהילד להציע מה מכל המגוון מתאים לחבר'ה בגילו. נסו למצוא גם משהו מקורי שמתחבר לילדכם שנולד בעונה הזו, ולא רק ללכת בחורף על האיש שלג מפלסטלינה, ובקיץ – על הארטיקים. ברגע שתתפסו את הרעיון העיקרי (למשל, הכנת עפיפונים ב"יום הולדת אביב"), היתר כבר יזרום. כמובן שניתן לקשט את השולחן והבית בהתאם לעונה – היעזרו באביזרים מבחוץ, כמו פרחים מהגינה או עלים יבשים, ענף פורח, ועוד.

***

מוגש בחסות גן אירועים ערוגות בושם – אירועים בניחוח אחר.

גן אירועים בשרון

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *