מחזירים את החשק לקפוץ




בשנים האחרונות, טרמפולינה הפכה לפריט אופנתי לאחר שכולם כבר הבינו את היתרונות שבה – החל מבריאות ועד לסתם כיף. והנה, רכשתם גם אתם טרמפולינה לחצר או לבית, קפצתם עליה פעמיים-שלושה… ומה עושים עכשיו?

ברוב המקרים, הטרמפולינה הופכת להיות מתלה לבגדים או סמרטוטים אחרים, צעצועים של הילדים מונחים עליה כבדרך אגב, והיא מוצבת בביתכם כאבן שאין לה הופכין. מה אפשר לעשות כדי שהטרמפולינה לא תהפוך לסתם עוד קישוט לגינה? הנה כמה עצות, בשיתוף http://www.mytrampoline.co.il/– טרמפולינות איכותיות מבית איסמור, לפעילות אטרקטיבית ומהנה על הטרמפולינה.

אימון אירובי

טרמפולינה היא לא רק מהנה וכייפית, אלא גם עוזרת לשמור על הגיזרה. הזיעה הניגרת והדופק המואץ מופיעים לאחר דקות ספורות בלבד של קפיצה, ולכן חצי שעה של קפיצה על טרמפולינה מסייעת בשמירה על המשקל. פעילות אירובית, הכוללת קפיצות ודילוגים מצד אל צד, ביחד עם הנפת הידיים לצדדים, בריאה ומומלצת, ואף תורמת לחיזוק שרירי הבטן, לחיזוק מערכת החיסון ומשפרת את תפקוד השרירים בגוף. עם מוזיקה קצבית ברקע, האירובי יהיה גם בריא וגם מהנה.

משחקים לילדים

בדרך כלל, טרמפולינה בחצר מיועדת לילדים, אלא שאלה ממהרים לרדת ממה באותה מהירות בה הם ממהרים לעלות ולקפוץ. כמה אפשר לקפוץ כמו קנגורו? על-מנת לגרום לילדים להמשיך להינות מהטרמפולינה, תוכלו להציע להם מגוון פעילויות, משחקים ואטרקציות בשילוב הטרמפולינה.
לדוגמא: 1,2,3 דג מלוח – הילדים מנסים לעמוד מבלי לזוז אבל על הטרמפולינה זה עוד יותר מאתגר.
דוגמא נוספת: מסרו כדור לילדים, תוך כדי קפיצה. מי שלא תופס – נפסל. המשחק מאתגר יותר כשכמה ילדים קופצים על הטרמפולינה ביחד.
משחקים נוספים שאפשר לשחק על הטרמפולינה: קפיצה על חבל, קפיצה על הישבן, קלאס, מחניים, תחרות דילוגים ו"קוף אחרי בן-אדם", ועוד.

גם אתם יכולים לשחק

משחק וטרמפולינה, כך נדמה, אלה שתי מילים שמזוהות עם ילדים. אבל טרמפולינה ומשחק לא מיועדים רק לילדים – גם אתם תוכלו להשתטות קצת לפעמים על הטרמפולינה.
קחו איתכם חבר, חברה או קרוב משפחה ושחקו ביניכם בחידון טריוויה, כאשר האחד שואל את השאלות והשני קופץ בזמן מענה התשובות. המפסיד מפנה את מקומו, לזה ששואל, וכך הלאה. אפשר להשתמש בראש גם לדברים אחרים, כמו נגיחה בכדור, ואפשר גם לשחק במסירות או בקליעת כדור לסל תוך כדי קפיצה.

מוזיקה

בין אם בזמן אימון אירובי, בין אם בזמן משחק ובין אם סתם תוך כדי קפיצה חד-גונית (אך מהנה ומשחררת) – מוזיקה ברקע תמיד משפרת את מצב הרוח ומשתלבת עם הלב הפועם והרגליים הקופצות. מוזיקה קצבית תגרום לכם בדרך-כלל להתאמן במצב רוח מרומם, ותשאיר אתכם על הטרמפולינה לאורך זמן, או לפחות עד שהשיר יסתיים.

חברים לקפיצה

נחמד יותר לקפוץ בשניים (או יותר). לילדים, מומלץ להזמין חברים למשחק ולקפיצה על הטרמפולינה. כך, בשיתוף החברים, יחזרו הילדים לקפוץ ולהשתולל. גם מבוגרים יכולים להזמין חברים לברביקיו בחצר או סתם לכוס קפה. אם גם תציעו להם לקפוץ על הטרמפולינה – אל חשש, הם לא יסרבו.

***




נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen − twelve =