מתכונים בריאים לכל השנה




בשנים האחרונות ניתן לראות כי יש עליה משמעותית בכל נושא האכילה הנכונה, מתכונים בריאים ואורח חיים תקין. מחקרים רבים הצליחו להוכיח כי מצב הבריאות של האדם מושפע באופן ישיר מאיכות האוכל הנכנס לגוף.

עם כל המעבר מאוכל פחות בריא לאוכל בריא חל שינוי בכל מחלקות המטבח השונות. אם בעבר היו מבשלים והיו שמים דגש על הטעם היום הדגש הוא על הטעם והבריאות. שפים רבים, מסעדות, דוכני אוכל וכדומה החלו ליצור מנות בריאות יותר, שפים החלו לחשוב על רעיונות יצירתיים על מנת ליצור מתכונים בריאים יותר "שידברו" אל קהל רחב יותר.

מהו מזון בריא?

מזון בריא אינו בהכרח מזון שנמצא וגדל בטבע אלא מזון טבעי לאדם, כלומר, מזון שמתאים לטבע האדם מבחינה בריאותית. המזון הבריא הוא מזון המתאים לאדם באופן טבעי ותורם לבריאות האדם ולגופו. אחד הפרמטרים המגדירים אוכל בריא הוא שהאוכל הבריא גדל בסביבה שמעניקה לו ערכים תזונתיים, זהו אוכל שאינו פוגע בסביבה וכמובן אינו פוגע בבריאות האדם ואף תורם להישרדות האדם. אחד הדברים החשובים ביותר בנושא האוכל הבריא הוא נושא הבישול. אפילו המאכל הבריא ביותר יכול להפוך במהירות למאכל לא בריא אם מבשלים או בצורה לא נכונה. על מנת שהאוכל יהיה באמת בריא יש לבחור את המאכל הנכון וכן להכין אותו בצורה בריאה כגון אפייה בתנור, אידוי התבשיל וכדומה.

מזון בריא

יתרונות האוכל הבריא

חוץ מהעובדה שאוכל בריא הוא אוכל טעים, נושא הבריאות הוא נושא בעל משמעות רבה. אוכל בריא תורם בצורה משמעותית לבריאות גופנו, מחזק אותו ונותן תחושת אנרגיה ורעננות במהלך שעות היום.

להלן מספר יתרונות שאוכל בריא נותן:

1. משקל גוף תקין – אוכל בריא עוזר על איזון במשקל הגוף מביא את גופנו למשקל גוף נכון ותקין. ככל שנקפיד יותר על אכילה בריאה כך גופנו יתרגל לאוכל שתורם לו ולאט לאט נגיע לגוף חטוב עם משקל רצוי.

2. אריכות ימים – לאכילה בריאה ושמירה על אורח חיים בריא יש השפעה ישירה על אורך ימי חיינו. אכילה בריאה ושמירה על אורח חיים בריא גורמים להפחתה של מחלות שונות, לחץ דם גבוה וכדומה.

3. תחושת אנרגיה ורעננות – אכילה של אוכל בריא תורמת בצורה משמעותית לתחושת האנרגיה שלנו במהלך היום יום. אוכל מלא שומנים הוא אוכל כבד יותר והוא יוצר תחושה של כבדות ומעודד עצלנות.

אכילה בריאה היא שינוי של אורח החיים שלנו, כדי להתחיל לאוכל בריא צריך להבין שנדרש שינוי משמעותי. צריך להתחיל לבשל בריא, לנהל אורח חיים בריא (ספורט, כושר וכו) וצריך לחשוב טוב טוב מה אנחנו מכניסים לגופנו.

נהייתם רעבים? הגיע הזמן להפסיק לדבר ולהתחיל לעבוד. להלן מתכון בריא שניתן להכין בכל ימות השנה כגון חגים, אירועים, עונות ועוד.

שם המתכון – מרק כתום לבריאות הגוף

מרכיבים להכנת המתכון:

חצי קילו של דלעת, חתוכה למרובעים קטנים 2 בטטות בינוניות חתוכות למרובעים קטנים 2 גזרים חתוכים למרובעים קטנים חצי כפית של ג'ינג'ר (ג'ינג'ר מגורד) כף גדולה של מחאה 2 בצלים גדולים קצוצים כף גדולה של שום כתוש 5 כוסות של ציר מרק ירקות או מים רותחים (לפי העדפה אישית) כף גדולה של מרק עוף פלפל ומלח

למגוון של מתכונים נוספים לחצו כאן

אופן הכנת המנה

– מחממים בסיר גדול וממסים בו את החמאה ומוסיפים את הבצל והשום ומחכים עד שיגיעו לצבע זהוב. – מתבלים במלח ופלפל ושופכים את בלילת הירקות ואתר ציר המרק ומבשלים על אש בינונית עד שהירקות הופכים רכים. – טוחנים בבלנדר את הבטטה, הדלעת, הג'ינג'ר ושאר הירקות עד שמגיעים למרקם הרצוי. – לאחר הטחינה מבשלים עוד כ- 5 דקות תוך כדי ערבוב הסיר. – אפשר להגיש עם גבינת פרמזן / בצל ירוק / גרעיני חמנייה

שיהיה בתיאבון ו… בריא




נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen + 12 =