קטגוריות
מה חדש משפחה מתכונים

שלושה מתכונים צמחוניים שישמחו לכם את המנגל

אם נחשוב באופן מעט יצירתי, נראה שיש לא מעט אופציות צמחוניות ואף טבעוניות (רחמנא ליצלן) שישביעו וישמחו כל חובב מנגל, צמחוני או לא.

שבת חמימה רודפת שבת של שמש ואם תשאלו אותי, אין כמו על האש בכדי לחגוג את התחממות מזג האוויר. רק שמנגלים הם התכנסויות המוניות וכדרכם של בני אדם, לכל אורח העדפות משלו. במיוחד לצמחונים.

אז מה עושה צמחוני במנגל של תאוות בשרים, וחשוב יותר, מה עושה מארחת היודעת שמעבר לנוגסי הקבבים, מגיעים לשולחנה גם כמה צמחונים אהובים שקצו בפיתה עם חומוס? אם נחשוב באופן מעט יצירתי, נראה שיש לא מעט אופציות צמחוניות ואף טבעוניות (רחמנא ליצלן) שישביעו וישמחו כל חובב מנגל, צמחוני או לא.

דרך אגב, הידעתם שפלאפל זה טבעוני? אז הבה נתחיל:

המתכון הראשון איתו אני רוצה לפתוח הוא זה שאימי, גיסתי ואחותי הצמחוניות דורשות ומקבלות בכל פעם שיש לנו גריל משפחתי. והוא גם הראשון להתחסל בצורה מסתורית למרות ערמות הקבבים.

שיפודי חלומי!

.

 

מי לא אוהב חלומי? זוהי גבינה קשה, מלוחה וטעימה הנאכלת רק לאחר צריבה או אפייה שלאחריה נעשית רכה מבפנים וחורקת מעט בשיניים. תענוג אמיתי. אצלנו אוהבים לצוות לחלומי על השיפוד ירקות לחגיגה צבעונית ומשמחת. דרך ההכנה? פשוטה ביותר:

השחילו קוביות חלומי וירקות כמו עגבניות שרי, פטריות וטבעות קישואים או קוביות חצילים על שיפוד, הברישו בשמן זית והניחו על רשת המנגל. היזהרו מאש חזקה מדי שתשרוף את הגבינה. הפכו את השיפודים פעם, פעמיים עד שהגבינה משחימה והירקות נחרכים. תענוג!

המבורגר פורטובלו

.

 

פטריות פורטובלו הן בשרניות, עבות ובעלות טעם כמעט בשרי ומענג. יש בהן משהו שאי אפשר לעמוד בו וצלייתן עם מעט רוטב ברביקיו הופכת אותן לתחליף המבורגר ראוי לשמו.

פרסו בצלים לפרוסות עבות וקטמו את רגלי הפטריות. אני לא נכנסת כאן לכמויות כי זה תלוי במספר הצמחונים שאתם מאכילים. הקציבו שתי פטריות לראש. השרו את הפטריות והבצלים בתערובת של רוטב ברביקיו עם מעט חומץ בלסמי.

כשמגיע הזמן לצלייה, שלפו את הירקות מהמרינדה והניחו אותם על הגריל החם. צלו משני הצדדים עד שהבצלים שחומים ופריכים והפטריות רכות. אפשר ורצוי למרוח מעל הירקות מן המרינאדה תוך כדי צלייה. לשחיתות נוספת, הניחו פרוסת גבינה צהובה טובה כמו גאודה או פרוסות פרמזן מעל הפטריות מספר שניות לפני ההורדה מהאש.

הניחו ערמה של פטריות, בצלים וגבינה (אם משתמשים) על כל לחמנייה ותיהנו.

ולגולת הכותרת, המילה שכולם מפחדים ממנה:

טופו!

אישית, אף פעם לא הבנתי מה הבעיה. טופו עשוי מפולי סויה ודומה בעצם לחלומי. זהו חלבון יוצא מן הכלל הבא, כמה נוח, בצורה מלבנית קלה לחיתוך, במרקם ספוגי ונעים ובטעם ניטראלי לגמרי הסופח אליו כל טעם שתרצו. פעם גרתי ליד משפחה הודית צמחונית שנהגה להשרות ולצלות על המנגל שלה טופו במשרת טנדורי, אדומה-חריפה אש. זה היה נהדר. ועכשיו למנגל שלכם:

יש לכם שתי אפשרויות. או להשרות את הטופו שלכם בכל מרינאדה שאתם אוהבים, ברוטב צ'ילי מתוק, רוטב סרירצ'ה חריף וכולי
.

 

או למרוח אותו בתערובת תבלינים בהשראה הודית:
.

 

ערבבו כמויות שוות של פפריקה חריפה, כמון, כורכום וכוסברה טחונה ומהלו במעט שמן זית ושום כתוש. ערבבו היטב והכניסו למיקרוגל לדקה או שתיים, ל"פתיחת" הארומה של התבלינים. עשו זאת על מחבת אם בא לכם. לאחר מכם חתכו את הטופו ל"סטייקים" בעובי בינוני ומרחו בממרח הריחני. צלו על הגריל משני הצדדים עש שהטופו שחום, צרוב ומזמין. ההודים שלי הגישו לידו יוגורט, למיתון החריפות.

אם תפתחו את שולחנכם, את הראש ואת הלב, תראו שהשד אינו נורא כל-כך. בישול מתכונים צמחוניים ליקיריכם הבאים לבלות איתכם ליד המנגל יכול להקפיץ את השולחן שלכם למקומות חדשים ולעניין גם את הקרניבורים. חלומי מקפריסין, פורטובלו עם גבינה איטלקית וטופו טנדורי מהודו – אצלי זה מנצח את הקבב מהסופר.

***

מוגש בחסות איסמור – איסמור מובילה בארץ בתחום שיווק מוצרי האיכות לבית ולחצר מוצרים אלה כוללים, בין היתר דשא סינטטי, ג'קוזי (ספא), סאונות, ברביקיו בנוי, מתקני שעשועים לילדים, בקתות עץ, מחסני עץ ועוד.

גריל ארגנטינאי

מאת אילה וייס-טרמבליי

אילה וייס-טרמבליי מנהלת בלוג אישי...
http://bishuliti.com/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *