תנוחות שינה ושינה טובה : איך אתה ישן בלילה?




איך הכי טוב לישון? מהי תנוחת השינה הנכונה והבריאה? האם תנוחת השינה אומרת עלינו משהו? אלה שאלות חשובות ונענה עליהן מיד. כבונוס למי שיגיע עד סוף המאמר נצרף כמה טיפים לשינה טובה.

אז קודם כל, איך עדיף לישון: על הגב או על הבטן?

בואו נחסוך לכם זמן: לתנוחות שונות יש יתרונות וחסרונות.

לצורך הדיון, הנה שש תנוחות השינה הנפוצות ביותר:
.

 

.

ובעברית מימין לשמאל ומלמעלה למטה: המשתוקק, בול העץ, העובר, כוכב הים, הצונח והחייל.

שינה על הגב טובה לגב ולצוואר, מונעת צרבת וקמטים. גרועה למי שסובל מבעיות נשימה וגורמת לנחירות.

שינה על הצד טובה למניעת צרבת ונחירות, מומלצת לנשים בהריון וכיוון שזו התנוחה הפופולארית היא מומלצת גם לקונפורמיסטים. גרועה לפנים ולשדיים (גורמת לקמטים) ומפעילה לחץ על האיברים הפנימיים.

שינה בתנוחת העובר: טובה לנשים בהריון. מצד שני, גורמת לכאבי פרקים, לבעיות נשימה ולקמטים בפנים.

שינה על הבטן מקשה על הנשימה, עלולה לפגוע בגב, מפעילה לחץ על המפרקים ועלולה לגרום לכאב ראש. מצד שני היא טובה, לפי מחקר שנערך בהונג קונג, למי שרוצה חלומות סקסיים.

הבעיה היא שאנחנו לא באמת ישנים בתנוחה אחת כל הלילה. יש לנו תנוחת שינה שבה אנחנו מעדיפים להירדם (ובהמשך נדבר על חשיבותם של הרגלים לשינה טובה) אבל אנחנו מתהפכים וזזים בשעת השינה כך שקשה לדבר על תנוחת שינה אחת.

דרך אגב, לפני כמה שנים התפרסם מחקר שטוען שתנוחת השינה שלנו מספרת לנו דברים על האישיות שלנו. מי שישן בתנוחת העובר, לדוגמה, הוא קשוח מבחוץ ורך מבפנים ומי שישן בתנוחת בול העץ הוא נוח לבריות, אוהב קהלים גדולים ונותן אמון בזרים יותר מהרצוי. אחר כך התברר שלא מדובר באמת במחקר אלא רק בסקר והוא נעשה בכלל בשביל רשת מלונות. בכלל, ההיסטוריה של ייחוס מאפייני אופי לתנוחת שינה הולכת אחורה אל העבר הרחוק. בשנות הארבעים של המאה הקודמת טען פסיכיאטר שאנשים שישנים על הצד הם חסרי חוט שדרה מוסרי.

הקשר בין תנוחת שינה ואישיות הוא מסוג הקשר בין המפה האסטרולוגית שלנו והאופי שלנו – מי שרוצה להאמין בזה ייהנה מהעניין אבל אין לכך שום הוכחה מדעית.

אם בכל זאת אתם רוצים לדעת מה תנוחת השינה שלכם אומרת עליכם, בקרו בקישור הזה כדי לדעת יותר. האחריות כולה שלכם…

ומה לגבי שינה זוגית?

אוהבי הרומנטיקה אוהבים לפנטז על שנת כפיות.
.

 

.

אבל כול מי שהתנסה בשנת כפיות יודע שהיא אולי רומנטית אבל לא כל כך נוחה. בסרטון הבא תראו כמה מהבעיות המוכרות וכמה פתרונות.

.

.

הנה ציור שינחה אתכם בנבכי תנוחות השינה הזוגיות:
.

.

מחקר אחד מראה שהסוד לחיי נישואין טובים הוא שינה במיטות נפרדות. אולי עדיף בכלל לישון בחדרים נפרדים, או אפילו בדירות נפרדות? אבל הרומנטיקה, מה יהיה עליה?

אז איך נרדמים בקלות?

הנה שלושה טיפים למי שמתקשה להירדם:

  • הרגלים עוזרים להירדם: קבעו לעצמכם שגרה לפני השינה והקפידו עליה כל ערב כשאתם הולכים לישון. מאז שאני מקפיד על קריאה במיטה כל ערב לפני השינה אני נרדם בקלות (גם אם הספר לא משעמם.)
  • בחרו תנוחת ישנה שנוחה לכם. היא גם תסמן לגוף שהגיע הזמן לישון.
  • חושך טוב לשינה – אפילו אור קטן משמש את השעון הביולוגי שלכם. זה כולל גם שעונים מעוררים דיגיטאליים, מסך של טלפון נייד וכן הלאה.
  • שינה נעימה לכם!

***

מוגש בחסות טיפול בגלי הלם – הטיפול בגלי הלם הינו טיפול חדשני, מוכח מדעית ואפקטיבי ביותר, אך עם זאת הוא חייב להתבצע ע"י אנשי מקצוע. הטיפולים מתקיימים ב"מרפאת מומחים משולבת" המתמחה בכאב ומאגדת בתוכה את מיטב הרופאים המומחים בצפון הארץ ביניהם אורתופדים מומחים, נוירולוגים, כירופרקטים ועוד מטפלים רבים ושונים.

גלי הלם




נשמח לשמוע את דעתכם על המאמר

תגובות התפרסמו למאמר זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 1 =