קטגוריות
משפחה

איך בוחרים ביטוח חיים? כמה טיפים שיעזרו לכם

ביטוח חיים איננו עניין של מה בכך. הוא נושא איתו מטען כבד של משמעויות – כלכליות ורגשיות כאחד – ושל חששות. בשורות הבאות תמצאו כמה טיפים וקווים מנחים למי שחושב על רכישת פוליסת ביטוח חיים.

ביטוח חיים איננו עניין של מה בכך. הוא נושא איתו מטען כבד של משמעויות – כלכליות ורגשיות כאחד – ושל חששות; לכן קשה לדבר עליו, או לכתוב עליו, כיוון שאנחנו מדברים על נושא שאנחנו לא רוצים לחשוב עליו יותר מדי. ובכל זאת, עלינו לקבל החלטות לגבי רכישת ביטוח חיים. בשורות הבאות תמצאו כמה טיפים וקווים מנחים למי שחושב על רכישת פוליסת ביטוח חיים.

קודם כל: לא כל אחד צריך ביטוח חיים

אם אינך מפרנס והמשפחה שלך איננה תלויה בהכנסה שלך, אולי אפשר לוותר על הביטוח. כמו כן, אם הילדים כבר בוגרים ועומדים ברשות עצמם וגם האישה/ בעל בעל/ת הכנסה קבועה וטובה, אולי אפשר לוותר: צריך לזכור שהביטוח הוא הוצאה והשקעה ואם ההוצאה הזו איננה מוצדקת אפשר לוותר עליה.
.

הזמן הנכון הוא לא תמיד עכשיו

ישנם מקרים ברורים. לדוגמה, הרגע פנית אל עורך דין גירושין כדי לפתוח בתהליך גירושין – זה לא הזמן להוציא פוליסה שהמוטב שלה הוא בן או בת הזוג. גם במקרים שבהם התא המשפחתי איננו יציב ויש סיכוי שהחבילה תתפרק – אולי כדאי לחכות עד שהערפל יתפזר. כמו כן, עלינו לדעת מהו מצבנו המדויק מבחינה כלכלית ומשפחתית כדי לדעת מהי הפוליסה שמתאימה לנו יותר מכל.

לא צריך להיות סוכן ביטוח אבל…

כדאי ללמוד על הנושא. מהם סוגי הביטוח השונים? מהם המושגים שאותם צריך להכיר? למה כדאי לשים לב? מה חשוב ומה לא חשוב בתחום? מה יקרה במקרים שונים? (הזכרנו כבר גירושין אבל זוהי דוגמה טובה: מה יקרה לביטוח שלנו אם חס-וחלילה נתגרש?)

וזה מוביל אותנו לעצה הבאה:

יש לך זמן, אז תנצל אותו

לפני שאנחנו ניגשים לבחור, אנחנו צריכים להשוות פוליסות לביטוח חיים, לבדוק את התנאים ואת הפרטים הקטנים שמציעות החברות השונות. מותר וכדאי להשקיע זמן בהשוואה בין ההצעות השונות. אם אנחנו יכולים הרי שכדאי לנו להתייעץ עם מי שמבין בתחום כדי לדעת מה כדאי לנו לבחור ואיך להשוות בין ההצעות השונות.
.

לא נעים, אבל למי ילך הכסף?

מי יקבל את הכסף של הביטוח במקרה הרע? בין בני זוג הבחירה הטבעית היא בבן או בת הזוג. כמובן שבמקרה של גירושין זה קצת מסבך את העניינים – עם זאת יש מקרים שבהם גם אחרי הגירושין בן או בת הזוג ישאירו את המוטב כיוון שהוא/היא ההורה וכך ניתן להבטיח את העתיד של הילדים. מדוע שלא נעשה את הילדים עצמם המוטבים? אם הם בוגרים ואנחנו סומכים עליהם שלא יבזבזו את הכסף הזה בצורה לא אחראית אז אין בעיה; אבל מה נעשה אם הילדים קטינים? יהיה מי שיבין שגם אם הם בגירים, הילדים שלנו אולי לא באמת יודעים לחשוב בצורה כלכלית ולכן אולי מוטב שהכסף ילך למי שיוכל לדאוג להם בתבונה.

שורה תחתונה: חישבו את מי אתם בוחרים כמוטב כיוון שאין זה דבר מובן מאליו.
.

ואם מדברים על כסף, אז כמה?

גובה הפוליסה תלוי בגובה התשלומים שלכם. אל תנסו ללכת רחוק מיד אלא מצאו את הסכום הנכון שמתאים לכם מבחינה כלכלית. מטרת הפוליסה איננה להתעשר אלא לדאוג לעתידם של היקרים לנו – הקפידו על חשיבה כלכלית מושכלת.

להתחיל מוקדם (ולקוות שיבוא מאוחר)

טעיות קורות כשעושים דברים תחת לחץ. אל תחכו לרגע האחרון אלא בחרו ביטוח חיים בגיל מוקדם יחסית – העלות תהיה נמוכה יותר אלא שגם יהיה לכם זמן לבחור בתורה נכונה את הפוליסה המתאימה לכם.
.

***

המאמר נכתב בחסות עו"ד גירושים יעקב בלס – משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים. ובחסות עו"ד אריאל גולן העוסק בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון

עורך דין משפחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *