קטגוריות
מה חדש משפחה

דמעות וגלגלים: איך להרגיע תינוק צורח באוטו

: זה קורה לכם כל פעם מחדש: ברגע שאתם מתניעים את הרכב ומתחילים לנסוע, התינוק שלכם פורץ בבכי קורע לב בסלקל וכל הנסיעה הופכת לסיוט. הנה כמה טיפים שיקלו על התינוק ויהפכו את הנסיעה ליותר נסבלת.

זה קורה לכם כל פעם מחדש: ברגע שאתם מתניעים את הרכב ומתחילים לנסוע, התינוק שלכם פורץ בבכי קורע לב בסלקל וכל הנסיעה הופכת לסיוט.

.

כאילו שאתם (והתינוק) לא סובלים מספיק, אתם נאלצים לשמוע את כולם מסביב מעירים: "למה היא/הוא כל כך שונא/ת לנסוע באוטו? כל התינוקות אוהבים להירדם בנסיעה".

נסיעה עם תינוק היסטרי גם עלולה להיות מסוכנת. הבכי שלו עלול להסיח את דעתכם מנהיגה. אתם עלולים להתפתות ולעצור בצד (כידוע, עצירה בשולי הכביש היא מסוכנת) או גרוע מכך: להחזיק את התינוק בידיים במשך הנסיעה במקום בסלקל.

הנה כמה טיפים שיקלו על התינוק ויהפכו את הנסיעה ליותר נסבלת אולי אפילו למהנה.

כולם אוהבים שירים

בזמן הנסיעה השמיעו לתינוק שירי שינה שקטים (אפשר לחפש ביוטיוב: baby lullaby). שירים אלו יכולים לחולל פלאים ולהרגיע את התינוק מיידית. תוכלו גם להוריד אפליקציות שונות בסמארטפון שמשמיעות מוסיקה מרדימה ונעימה (חפשו Baby sleep).

תינוקות אוהבים ששרים להם. נסו לשיר לתינוק בנועם ובשלווה. אל תראו לו שאתם היסטריים ולחוצים.

המוצץ: החבר הטוב של התינוק (ושלכם)

מוצץ הוא חובה בנסיעה עם תינוק היסטרי. כדאי שיהיו לכם כמה מוצצים בהישג יד, כדי שלא תצטרכו לחפש אותם בתיק בהיסטריה בזמן נסיעה. ומה עושים אם התינוק מסרב לקחת מוצץ? אחד מההורים יכול לשבת לצידו ולתת לו מוצץ סרבנים או אצבע (אם היא נקייה).

לחם ושעשועים

תוכלו גם מידי פעם לנסות להאכיל אותו מבקבוק (אם הוא יונק, תנו לו חלב שאוב).
גם בקבוק מים יכול לעזור.

יתכן שהתינוק פשוט משועמם, לכן נסו לשעשע אותו בצעצוע אינטראקטיבי שמנגן ומאיר. גם טאבלט עם משחקים אינטראקטיביים לתינוק (פיצוץ בלונים וכו') עשוי לעזור. נסו להניח מול התינוק צעצוע עם מראה. אולי הוא יירגע מעט, כשיצפה בהשתקפות שלו.

לצמצם את ההפרעות

אולי השמש מציקה לתינוק? תלו צלון או טיטול שיסננו את אור השמש.

צאו לדרך שהתינוק שבע, מיד אחרי שינק או שתה מבקבוק.

בדקו את התנוחה של הסלקל, אולי היא לא נוחה? יתכן שעדיף להשכיב את הסלקל או להפך, להרים אותו מעט. יתכן שהסלקל עצמו לא נוח – אולי הוא צפוף מידי לתינוק. נסו לשאול סלקל אחר מחברים ולראות אם יש שיפור.

חלק מהסלקלים מגיעים עם כרית תמיכה לראש של התינוק, כדי שלא יתנדנד. יתכן שהתינוק כבר גדול והכרית מציקה לו. נסו להסיר אותה.

תזמנו את הנסיעה לשעת השינה של התינוק, בתקווה שהוא ישן ברכב. אם זה לא עובד, נסו אופציה אחרת: סעו ברכב אחרי שהתינוק מתעורר ויש לו מצב-רוח מצוין.

שיטות טיפול אלטרנטיביות

בדקו אופציה של קרניו-סקראל. מדובר בשיטת מגע עדינה, שמטרתה להשרות על התינוק ביטחון ורוגע. שיטה זו משמשת למגוון בעיות כמו קשיי שינה, גזים, עצבנות בנסיעה ועוד. שיטת נוספת שעשויה לעזור היא אייפק, שמשלבת כמה טכניקות אלטרנטיביות של ריפוי.

כמובן, יכול להיות שלמרות כל הטיפים שלנו, התינוק שלכם עדיין יצרח באוטו. אם אין ברירה, אולי תוכלו להפחית את תדירות הנסיעות. אם אפשר, העדיפו הליכה ברגל על פני נסיעה.

קחו בחשבון שמדובר בתקופה קצרה ושעם הזמן זה עובר. לפעמים מדובר בבחילת נסיעות (בהרבה מקרים, זו תופעה תורשתית שעברה מההורים) שחולפת כאשר התינוק גדל ויושב עם הסלקל כשפניו לכיוון הנסיעה. כשיגדל, יוכל להסתכל החוצה, לצפות במכוניות, משאיות ואוטובוסים וליהנות מהדרך ואתם סוף סוף תנשמו לרווחה.

נסיעה נעימה!

***

מוגש בשיתוף משרד עורכי דין לתעבורה משה רבי – מתמחה בתחום דיני התעבורה ועוסק בתחום זה מזה כ-20 שנה.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *