קטגוריות
מה חדש משפחה פנאי

לארגן לילד יום הולדת לבד ולהישאר בחיים: חלק ב'

לערוך יום הולדת בנושא הארי פוטר: במאמר הזה אתאר את כל השלבים של התכנון והביצוע, אספר על הרעיונות שהיו לנו, אך כמובן הכול נתון לשינוי ושיפור.

יום הולדת בנושא "הארי פוטר" : צעד אחרי צעד.

(זהו חלק ב' של הפוסט לארגן לילד יום הולדת לבד ולהישאר בחיים: חלק א')

 אחד מגיבורי התרבות הגדולים והפופולאריים בקרב הילדים הוא, כמובן, הארי פוטר, הקוסם הצעיר והנערץ, האמיץ והחכם. גם מי שלא קרה את הספר, ודאי ראה את הסרט, או לפחות מכיר את הנושא ואת הנפשות הפועלות. אך יש ילדים שהם ממש אוהדים שרופים של הדמות, הספרים והעולם הזה בכלל, ועבור אלה יכול להיות רעיון נהדר לערוך יום הולדת בנושא הארי פוטר.

במאמר הזה אתאר את כל השלבים של התכנון והביצוע, אספר על הרעיונות שהיו לנו, אך כמובן הכול נתון לשינוי ושיפור. למאמר יש מטרה נוספת: אפשר, בעצם, לקחת גיבור אחר שהילד אוהב (כמו גיבורי על, דורה ועוד), ולהתאים את הכתוב במאמר לנושא שלכם. מה שחשוב זה שכולם ייהנו, גם הילד וגם ההורים. ובכן, רבותיי, אחריי להוגווטרס!

קישוטים ואווירה:

בכניסה אפשר לתלות שלט גדול "ברוכים הבאים להוגוורטס", ובכל הבית להציב פלקטים נוספים כמו "מועדון גריפינדור". אם אתם זקוקים לסמל – קל להוריד מהאינטרנט, להדפיס ולהעתיק בגדול או פשוט להדביק.

מקלות זוהרים בכל מקום יעניקו לאירוע אווירה מסתורית שתזכיר את הספר. ברקע יכול להתנגן הפסקול של הסרט. את הספות אפשר לכסות בבדי לבד (נמכרים בכל חנות תחביבים) עם ציורים או כתובות, כגון: לכתוב "עור דרקון אמיתי" ולצייר קשקשים בטוש שחור.

קוסם וקוסמת

 אביזרים:

כל ילד מקבל גלימה. הכי קל להכין את הגלימות מאל-בד שחור שמשמש למפות חד פעמיות. לגלימות הצמדנו בסיכה את הסמל של הוגוורטס ואפשר גם לתת לילדים סמלים של "בתים" – גריפינדור ועוד (אם יש הרבה ילדים, לצורך המשימות, המשחקים והתחרויות אפשר לחלק אותם לכמה קבוצות כמו בספר).

כל ילד קיבל גם שרביט קסמים (מקלון פשוט מעץ מחנות תחביבים), הם נהנו מכך מאוד. אפשר גם לתת לכל אחד מקל זוהר (לרכוש בחנויות צעצועים). הכנו גם מצנפת מיון מבריסטול ובה הנחנו פתקים להגרלה – מי יהיה באיזו קבוצה ("בית").

בנוסף, ערכנו רשימה של אביזרים שלהם נזדקק למשחקים.

דרקון עיוור

משימות, משחקים ותחרויות:

חלק מהם קשור ישירות לספר; למשל, שיחקנו משחק קווידיץ' משופר כאשר חתן יום ההולדת היה סניץ' וכל היתר – מחפשים. נכון שזה דומה למשחק תופסת, אבל זה מורכב יותר כי אם מישהו תופס את הסניץ', כל הקבוצה ("הבית") זוכה בפרס, וצריך לפתח אסטרטגיה קבוצתית.

חלק מהמשחקים מוכרים מימי הולדת רגילים, אבל יש להם שם משעשע שקשור לנושא. לדוגמה, במקום "פרה עיוורת" קראנו למשחק "דרקון עיוור".

ניתן גם להכין "חפש את המטמון" או "חבילה עוברת", כאשר כל הפתקים והמשימות קשורים לספר או לסרט.

קחו בחשבון שלא כל הילדים זוכרים את הכול בעל פה, ותמיד צריכה להיות אופציה חילופית לאלה שלא מכירים מספיק את הנושא. נניח, אם המשימה ב"חבילה עוברת" למנות 10 ילדים מבית גריפינדור, צריכה להיות גם משימה חילופית לילד שלא קרא את הספר (נניח, לחבר ברכה יצירתית לחתן השמחה).

מכיוון שההתעסקות באביזרים וכדומה לוקחת זמן, אין לתכנן יותר מ-5 משחקים גדולים ועוד כמה קטנים למקרה שזה ילך מהר מהמתוכנן.

 המזכרות:

פה הוזלנו את העלויות. כל אחד קיבל כדור גומי קטן "למשחק קווידיץ' קרקעי", את שרביט הקסמים שלו, ועוד פרס או שניים מהתחרויות (יום ההולדת היה בחנוכה אז הלכנו על סביבונים, בעיקר). בנוסף, אפשר לצלם כל ילד עם הגלימה והמצנפת ולשלוח להורים לטלפון או למייל את התמונה. גם ההורים וגם הילדים ישמחו למזכרת כזו.

עוגת הארי פוטר

 הכיבוד:

יכולים להיות המון רעיונות, אבל בעיקרון, הכיבוד פשוט מחקה את הכיבוד בספר, או לפחות נעשה בהשראת הספר. עוגיות עגולות יכולות להיות על תקן "עוגות קדרה", על השתייה תדביקו מדבקות עם שמות של שיקויים "שיקוי גבורה", "שיקוי אהבה" (מיץ בצבע של שיקוי יתקבל בברכה…), ועל הקנקן עם מיץ תפוזים תכתבו "מיץ דלעת". קנו גביעי כסף חד פעמיים לעיצוב השולחן. אפשר לקנות סוכריות גומי קטנות ולהציב אותן בצלוחית עם שלט "סוכריות בכל הטעמים". וגולת הכותרת – עוגה עם התמונה של הארי.

מזל טוב!

התמונות באדיבות אלכסנדרה ולסובה

***

מוגש בחסות גן אירועים ערוגות בושם – אירועים בניחוח אחר.

גני אירועים בשרון

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *