קטגוריות
יום יום מה חדש משפחה

עשר עצות להתמודדות חיובית בעולם מטורף – חלק ב'

במאמר הקודם ניסיתי לתת מספר עצות מניסיוני ומניסיון של חברות שלי להתמודדות עם משבר גירושין.

ברשימה הזו אוסיף כמה נקודות ותובנות שנוגעות לאותו עניין, ומקווה שזה יהיה לכם לעזר. גם אם משהו לא נראה לכם הגיוני כרגע, נסו לזכור את זה ולחזור לשם מאוחר יותר. יכול להיות שבשלב אחר בחיים העצה הזו תהיה מאוד מעשית ומועילה.

עשר עצות להתמודדות חיובית בעולם מטורף או מעט על משבר הגירושין

חלק ב'

התמודדות רגשית לאחר גירושין

Source: oldermum.co.uk via Older on Pinterest

החיים הקודמים קרסו. החיים החדשים בקושי התחילו. איך מתמודדים?

במאמר הקודם ניסיתי לתת מספר עצות מניסיוני ומניסיון של חברות שלי להתמודדות עם משבר גירושין.

ברשימה הזו אוסיף כמה נקודות ותובנות שנוגעות לאותו עניין, ומקווה שזה יהיה לכם לעזר. גם אם משהו לא נראה לכם הגיוני כרגע, נסו לזכור את זה ולחזור לשם מאוחר יותר. יכול להיות שבשלב אחר בחיים העצה הזו תהיה מאוד מעשית ומועילה.

6. למנף את המשבר להעצמה. זה נשמע כמו איזה משפט בומבסטי מספרי פסיכולוגיה בחמישים שקל מסטימצקי, אבל זה אפשרי ואפילו חיוני. בתרגום משפת המטפלים והמאמנים, מדובר בהזדמנות לברר מי אתם ומה אתם באמת אוהבים ורוצים, בלי שתצטרכו להתחשב במישהו אחר.

תתחילו מגלידה. איזו גלידה אתם אוהבים? לא הילדים, לא האקס; אתם, באופן אישי. משם תתקדמו לדברים אחרים. מהר מאוד תגלו שמדובר במסע מרתק שהמחיר שלו, נכון, הוא בדידות, שלפעמים היא מאוד קשה, אבל תתייחסו לזה כמו לתרופה מרה שהיא חלק מהטיפול. המחקרים אומרים שהיכולת לקיים מערכת יחסים טובה בהצלחה בפרק ב' תלויה לגמרי בתהליך ההעצמה וההתבגרות שעוברים בתקופה שאחרי הגירושים.

7. להיפתר מרגשות אשם – הם רק גורמים נזק. אני יודעת שזה נשמע כמו משימה בלתי אפשרית, אז אל תתחילו מרגשות שקשה לשלוט בהם, תתחילו ממחשבות. ברגע שאתם תופסים את עצמכם חושבים "אני אימא איומה, איך עשיתי את זה לילדים שלי", פשוט תעצרו את המחשבה הזו. תגידו לה "סטופ. אני לא מוכנה שתסתובבי לי בראש. צאי. את רק מזיקה".

ההרגל לעצור את המחשבות הכפייתיות שנגרמות מרגשות אשם יעזור לכם מאוד, כי העול הרגשי ילך ויפחת. כדי לחזק אתכם, אני מודיעה באופן חד משמעי שרגשות אשם מעולם לא גרמו לאף אחד להיות הורה יותר טוב או אדם יותר טוב. הם מיותרים ומזיקים. אז שימו שומר חזק בראש שעוצר את המסתננים. אין כניסה למחשבות "אני כל-כך לא בסדר" למועדון התודעה של המתגרש, פשוט אין.

אמהות וילדים לאחר גירושים

Source: parent4success.com via Kristen on Pinterest

מי שחושבת שהיא אימא טובה מספיק, גם הילדים קולטים אותה כאימא טובה מספיק. הילדים חשים ברגשות אשם של ההורים ונוטים לדאוג בגללם.

8. חפשו את היתרונות. זו עצה בעיקר לאלה שהגירושין היו הבחירה של בן או בת הזוג ולא הבחירה שלהם. המצב נכפה עליכם, ואתם ודאי כועסים מאוד ועצובים מאוד, אבל תצליחו לצאת מהמשבר רק אם תחפשו בכוח נקודות קטנות חיוביות במה שקרה.

ישנם אבות שטוענים שאחרי הגירושים הם בעצם מבלים יותר זמן איכות עם הילדים שלהם בגלל הסדרי ראיה שמחייבים אותם לצאת מהעבודה מוקדם פעמיים בשבוע. יש אמהות שבגלל המצב הכלכלי אחרי הגירושין נאלצו לצאת לעבוד במשרה מלאה – ולפתע גילו שהן אוהבות את הקריירה שלהן ואת העובדה שהן מרוויחות יותר. וחוץ מזה, כולם מסכימים שנוח מאוד לישון באלכסון.

זה נשמע לכם עלוב? אולי, אבל הרבה יותר מסוכן לשקוע בדיכאון בלי לנסות להתרומם. הניסיונות לראות את חצי הכוס המלאה ולהישאר אופטימיים ולו קצת, לעתים קרובות מצילים את האדם מלהיכנס למשבר קשה. בכל אופן, אני בטוחה ששווה לנסות.

אל תשכחו את הילדים

9. ארגנו לכם פסקי זמן מהנים. כן, זה סוד ההישרדות. אם בן או בת הזוג מתחלקים איתכם בזמן הילדים, יש לכם לפחות ערב חופשי אחד בשבוע. נצלו אותו לבילוי שאתם אוהבים, לכו לפגוש חברים, השקיעו מאמץ ותיהנו מהחיים. נסו להיזכר מה היה התחביב שלכם לפני שהתחתנתם, או מה תמיד רציתם לעשות ואף פעם לא יצא לכם. חוג ריקודי בטן? ערב פוקר ובירה עם החבר'ה הרווקים מהעבודה? לכו על זה. מה שמחזיק אותנו על פני המים אלה הרגשות החיוביים והחוויות החיוביות. דאגו למלא את המצברים, כי הנסיעה שלכם היא ארוכה ובהתחלה היא מתנהלת בכביש תלול ומשובש מאוד…

10. מחר יהיה יום חדש. המשפט האלמותי של סקארלט או'הארה היפה צריך להפוך למוטו שלכם. גם אם היום שוב דבר לא הלך, הילדים שוב עשו לכם את המוות, רבתם עם האקס, הבוס צעק עליכם כי אתם לא מאוד מרוכזים בעבודה (זה באמת מפתיע, כי הרי אתם במצב רוח כל כך מזהיר לאחרונה…), סירבו לתת לכם הנחה בעוד מוסד ציבורי ובנוסף הגיעו חשבונות מנופחים וטלפון מהבנק – זה באמת עובר ומחר באמת יהיה יום חדש. ועם כל יום, המצב ילך וישתפר. משבר הגירושין לא נמשך לנצח, יש לו סוף נראה לעין, גם אלה שלוקחים את זה מאוד קשה מתאוששים תוך פרק זמן מוגדר כלשהו. מחר יהיה יום חדש והאושר יחזור לחייכם. מבטיחה.

 איזון רגשי לאחר גירושים

Source: babyboomercaretaker.com via Christina on Pinterest

תזכרו שעם כל יום שעובר, האיזון קרוב יותר והחיים הופכים לשפויים יותר.

***

על עצמי: בת 37, אימא לחמישה, פרודה מזה 3 שנים, מתגוררת בירושלים.

***

המאמר נכתב בשיתוך משקדו של  עורך דין משפחה יעקב בלס – משרד עורכי דין לענייני משפחה וגירושים.

 עו"ד גירושין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *