קטגוריות
יום יום מה חדש משפחה

פרחי באך – טיפול בילדים מנקודת מבט הורית

פרחי באך – תמציות צמחים הומאופטיות לטיפול רגשי על פי שיטתו המיוחדת של ד"ר באך – מהווים שיטת טיפול בטוחה ביותר לילדים בכל גיל, החל בלידה ועד ההתבגרות. הטיפול בילדים שונה מן הטיפול במבוגרים.

אפתח בסיפור אישי: כשבני השלישי היה פעוט, הוא סבל מקשיי הסתגלות חמורים מאוד כשהגיע הזמן שלו להתחיל לבקר בגן. אחרי שהבנו שהוא ממש סובל והבעיה לא חולפת מעצמה, והוא אכן לא מצליח להסתגל לשינוי, נעזרנו בפרחי באך שכבר לפני כן הוכיחו את עצמם במשפחה שלנו כיעילים מאוד לטיפול בבעיות ומצוקות נפשיות.

כעבור שלושה ימי טיפול, הגננת של הילד שמה לב שהילד הפך להרבה יותר שמח ונינוח, התחיל לאכול בגן באופן סדיר ובתיאבון, ובאופן כללי התרגל למצב. היא לא ידעה שאנחנו מטפלים בו באופן כלשהו, והייתה בטוחה שמדובר בהסתגלות ספונטנית ש"סוף סוף" הגיעה. מבחינתי זה היה הסימן הברור ביותר לכך שהתמצית עזרה והילד התגבר על מצוקתו בעזרתה.

פרחים וילדים

פרחי באך – תמציות צמחים הומאופטיות לטיפול רגשי על פי שיטתו המיוחדת של ד"ר באך – מהווים שיטת טיפול בטוחה ביותר לילדים בכל גיל, החל בלידה ועד ההתבגרות. הטיפול בילדים שונה מן הטיפול במבוגרים (אותה התמצית אצל מבוגר ואצל ילד יכולה לסמל דברים אחרים!), ולכן כשבאים לחפש מטפל, חשוב לבחור אחד כזה שיש לו ניסיון בטיפול בילדים דווקא.

מבחינה רפואית וגם פסיכולוגית-נפשית, הילדות נמשכת עד לסוף ההתבגרות המינית, ולכל שלב ושלב יש מאפיינים מיוחדים משלו. שימו לב שכל טיפול בילד מחייב את המטפל לבחון את מערכות היחסים שיש לו עם סביבתו ובעיקר עם הוריו, לכן המון פעמים המטפל ישאל שאלות דווקא עליכם. שתפו פעולה באופן מלא, זה חשוב! ככל שהמטפל ידע יותר פרטים עליכם ועל מערכת היחסים שלכם עם הילד, עם בן הזוג, עם האחים של הילד ועוד, כך הוא יוכל לראות תמונה מלאה יותר וכמובן לזהות את המצוקות האמיתיות של הילד.

טיפול בילדים

מבחינה טכנית, חשוב לתת לילד את התמצית מספר פעמים ביום – פשוט לטפטף כמה טיפות מהבקבוקון שקיבלתם מהמטפל לתוך כוס מים או בקבוק, ולתת לילד לשתות. אין מה לחשוש ממינון יתר – כל מינון של פרחי באך הוא בטוח – אבל אין סיבה לקחת יותר מ-8-12 טיפות ביום, כלומר 2-3 טיפות 4 פעמים ביום. כשמדובר במתבגרים, זה כמובן יותר מורכב וצריך שהילד ישתף פעולה ויזכור לקחת את התמצית בעצמו. מניסיוני, זה לא תמיד הולך, לכן כשראיתי שזה מסובך מדי, פשוט הכנסתי 4 מנות מדודות לתוך בקבוק המים של המתבגר שלי, והוא היה שותה ממנו כשהיה צמא, וכך בסוף היום קיבל את ארבעת המנות שלו.

כמו שכבר נכתב, בכל שלב ושלב בהתפתחות ישנם מצבים שכיחים או בעיות שכיחות שניתן לסייע לילד להתגבר עליהם בעזרת פרחי באך. אביא כאן בקצרה את שלבי הילדות עם מספר דוגמאות שידברו אל הורים רבים:

הגיל הרך

טיפול בגיל הרך

הרך הנולד שהופך בהדרגה לילד, שלב שנמשך בערך עד גיל 3. מאפיינים פסיכולוגיים: חרדת נטישה, חרדה מזרים, קשיי הסתגלות לעולם, התפתחות מואצת שמעמיסה על המערכת הנפשית, צמיחת שיניים וקשיים בבניית מחזור שינה בריא. לעתים קרובות קשיים בגיל הזה עלולים להביא לבעיות במערכת העיכול והנשימה, וכן אלרגיות ומחלות ילדות שכיחות.

תמציות מתאימות:

WALNUT – עוזרת במעברים שונים – למשל, מעבר משהייה בבית עם האם, לשהייה אצל המטפלת או בגן.

Star of Bethlehem – עוזרת בהתמודדות עם טראומת הלידה, גם עבור התינוק וגם עבור האם…

OLIVE – עוזרת לבעיות שינה

*למצבי טראומה או כאב – ברית, ניתוחים, בדיקות, חיסונים – מומלץ לתת לתינוק טיפה של תמצית הטראומה בשם רסקיו, שניתן היום לרכוש בכל בית מרקחת. יש להמיס טיפה אחת בכמות קטנה של מים או חלב אם, כי לטיפות עצמן יש טעם של אלכוהול.

הפעוט הופך לילד

טיפול בילדים

בין גילאי 3 ל-7 הילד מתחיל לחפש את קבוצת בני גילו, וליצור עמם אינטראקציות שונות. זהו גם גיל הלמידה, הדיבור והחשיבה. מאפיינים: ההתפתחות הרגשית מואצת ביותר, התפתחות קוגניטיבית והופעת חשיבה לוגית, סוציאליזציה מואצת (חברויות ראשונות), עלולים להופיע חרדות וסיוטים כתוצאה מהתפתחות הדמיון.

תמציות מתאימות:

MIMULUS – במקרה של פחדים וחרדות

WALNUT – במעבר לגן חדש או מגן לבית הספר

בית הספר היסודי – גילאי 7-12

פרחי באך - טיפול בגיל בית הספר

הבסיס המוטורי של הילד הגיע לבשלות, הוא מטפח תחומי עניין, והחברה חשובה לו יותר מתמיד. זהו הגיל שבו מבינים איך החברה פועלת, ומתחילים לעצב את האישיות הבוגרת שלנו. בעיות שכיחות: קשיי למידה, קשיים חברתיים, הפרעות קשב וריכוז.

תמציות מתאימות:

HORNBEAN – עוזרת לתת "דחיפה" לילד שאין לו חשק להתקדם בלימודים.

Centaury – לילדים פסיביים ודחויים חברתית שנגררים אחרי חברים "שליליים".

Agrimony – לשיפור של יכולת ביטוי הרגשות, לאלה שמתקשים בכך.

CHESTNUT BU D – במידה והילד מגלה קושי בלמידה או חוזר על טעויות שוב ושוב.
WILD OAT – במידה והילד מגלה קושי בריכוז.
IMPATIENS/VERVAIN – להפרעות קשב וריכוז.

גיל ההתבגרות

פרחי באך וגיל ההתבגרות

 

כאן אנו מתמודדים עם כל מה שנאמר על גיל ההתבגרות ועוד – פריצת הגבולות ובנייתם מחדש, ההתפתחות המינית המואצת, מרדנות, המון שינויים שכל-כך קשה להתמודד איתם (להורים ולילד כאחד). כל האנרגיה המיוחדת הזו – והמון בלבול, אמוציות סוערות ומצבי רוח סותרים.

תמציות מתאימות:

WALNUT – למעברים קלים יותר (בין יסודי לתיכון, הגיוס וכל היתר), להסתגלות לשינויים גופניים ואיזון רגשי.

HOLLY – – מועיל מאוד עבור המתבגר הזועם והשלילי, מלא ברגשות שליליים כלפי הסביבה (כן, גם כלפיכם, ההורים! מה חשבתם?) וגם כלפי עצמו.

CHICORY – למתבגר אשר חש מבודד חברתית, ולא מסוגל לאהוב את עצמו. התמצית טובה מאוד גם למתבגרות אשר אינן מוכנות לקבל באהבה את גופן ואת השינויים שחלים בהן, וכן להפרעות אכילה. חשוב לציין שמדובר בגיל קריטי ואם לא מטפלים בבעיה בשלב הזה – היא הרבה יותר קשה לטיפול בגיל בוגר יותר.

לסיכום חשוב לי לציין שלמרות שפרחי באך הם במקור שיטה לריפוי עצמי, רק מטפלים מוסמכים יכולים לראות את התמונה בשלמותה, במיוחד כשמדובר בילדים.

לכן, את התמציות שנמכרות בבית מרקחת, ניתן לתת רק בשני מקרים:

רסקיו – במצבי טראומה או כאב, כמו ניתוח.

ו WALNUT- במצבי מעבר ברורים כמו החלפת מסגרת או גיל ההתבגרות.

בכל מקרה אחר יש לפנות למטפל שמומחה בפרחי באך, ורצוי למישהו שמתמחה בטיפול בילדים.

*הכותבת היא אם לחמישה ילדים בגילאי 6-16, מתגוררת בירושלים

***

מוגש בחסות טיפול בגלי הלם – הטיפול בגלי הלם הינו טיפול חדשני, מוכח מדעית ואפקטיבי ביותר, אך עם זאת הוא חייב להתבצע ע"י אנשי מקצוע. הטיפולים מתקיימים ב"מרפאת מומחים משולבת" המתמחה בכאב ומאגדת בתוכה את מיטב הרופאים המומחים בצפון הארץ ביניהם אורתופדים מומחים, נוירולוגים, כירופרקטים ועוד מטפלים רבים ושונים.

טיפול בגלי-הלם


2 תגובות על “פרחי באך – טיפול בילדים מנקודת מבט הורית”

בשמחה. רוב הרופאים הקונבנציונליים לא ממש יאמינו בפרחי באך, אבל אפשר לשלול סיבות פיזיות רפואיות למצב הילד. וכמובן, הטיפול הוא ממש לא רק לילדים. בברכה, אימא של חמסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *