קטגוריות
מה חדש פנאי

קורס טרקטורים: מי שמשקיע לא צריך עבודה בקיץ במקדונלד

המאמר נכתב בשיתוף מרכז ההדרכות תלמים – השתלמויות מקצועיות בנושאי בטיחות בעבודה, הוצאת רישיון מלגזה, ביצוע רענון מלגזה שנתי, הוצאת רישיון לטרקטור, קבלת רישיון לטרקטורון, הסמכה להפעלת מנוף ועוד.

אמנם החורף רק מתחיל, אבל מותר כבר להתחיל לתכנן את הקיץ. בני נוער רבים עובדים במהלך הקיץ ולרוב עליהם להסתפק בעבודות משעממות בשכר נמוך. אבל אפשר לבחור גם דרך אחרת: להשקיע בחורף קצת כסף וקצת זמן כדי שבקיץ יהיה ניתן לבחור עבודה יותר מעניינת מאשר עמידה מאחורי הדלפק של מקדונלד וחזרה אינסופית על המשפט "להגדיל לך בשקל תשעים."

כדי להרחיב את אפשרויות העבודה בקיץ – וגם אחרי הצבא – כדאי להוציא רישיון נהיגה על טרקטור. איך עושים את זה? מה צריך לעשות? כמה זה עולה? על כך בשורות הבאות.

מה נותן רישיון טרקטור?

רישיון נהיגה בטרקטור מאפשר לנהוג, כמובן, בטרקטור. אבל לא רק; הוא מאפשר נהיגה גם על מכונה ניידת ועל טרקטורון.

עבודה: רישיון על טרקטור מאפשר למצוא עבודות שונות בתחום החקלאות והתעשייה שמצריכות רישיון לטרקטור. עבודות כאלה בהרבה מקרים רווחיות יותר ומעניינות יותר מעבודות אחרות שזמינות לבני נוער בחופשה או לצעירים אחרי צבא וללא הכשרה.

הנאה: למרות שזה לא הנושא, חשוב לזכור שרישיון על טרקטור פותח אפשרויות בילוי רבות – נהיגה על טרקטורון, למשל, ובזבוז כל הכסף שנחסך בעבודה בימי הקיץ.

תנאי סף להוצאת רישיון על טרקטור

גיל: למרות שרישיון לטרקטור ניתן לקבל רק בגיל 16 וזהו גם הגיל המינימאלי שבו ניתן לגשת למבחן מעשי, למבחן התיאורטי ניתן לגשת כבר בגיל 15.5 וללמוד ניתן להתחיל כבר בגיל 15. כדאי להתחיל מוקדם כדי שתוכלו לקבל את הרישיון בהקדם האפשרי.

בדיקות רפואיות: יש לקבל אישור רפואי מרופא המשפחה שאין בעיות בריאותיות שמונעות לנהוג. כמו כן יש צורך לעבור בדיקת ראיה אצל בודק מורשה כדי להוכיח שהראיה תקינה.

אישור הורים: מתחת לגיל 17 יש צורך להציג אישור חתום מההורים.

תעודת זהות :למי שמתחת לגיל 16 ואין לו תעודת זהות – דרכון מספיק.

קורס עיוני: 36 שעות עיוניות בהתאם לתוכנית שקבע משרד התחבורה. התוכנית כוללת: מבנה הטרקטור והחלקים השונים שלו, תפעול ותחזוקה, חוקי ותקנות התעבורה, בטיחות, כיבוי אש, עזרה ראשונה והובלה נכונה.

קורס מעשי: יש לעבור קורס נהיגה על טרקטור שכולל לכל הפחות שישה שיעורים של נהיגה מעשית (של ארבעים דקות לכל הפחות) – למי שיש לו כבר רישיון נהיגה, או שמונה שיעורים למי שעדיין אין ברשותו רישיון נהיגה.

מבחן עיוני: הידוע גם כמבחן תיאוריה – נועד לבדוק את הידע התיאורטי שנלמד בקורס העוני.

מבחן מעשי: הידוע גם כטסט ונועד לבחון את הידע שנרכש בקורס המעשי. הוא כולל: שליטה מוטורית בטרקטור, התחברות לעגלה, נהיגה לאחור עם עגלה, התחברות לכלים חקלאיים.

לא נדרשת יכולה נהיגה על שני גלגלים:

העלות של הוצאת רישיון על טרקטור

תלוי במקום שבו עושים, העלות נעה בין אלף לאלפיים ₪. חשוב לזכור שמדובר בהשקעה שאותה ניתן לכסות בעבודה בקיץ הבא.

אם יש לי רישיון על טרקטור, אני יכול לנסוע על הכביש?

לא. הרישיון מאפשר נהיגה בשטח או בתוך יישובים כפריים. מותר לחצות עם טרקטור או טרקטורון את הכביש אבל לא לנסוע עליו.

אם יש לי רישיון למכונית, אני יכול לנהוג על טרקטור?

לא. לנהיגה על טרקטור יש צורך ברישיון ייעודי.

אז גם לכם עבודה במקדונלד נראית כמו סיוט ואתם מדמיינים על חריש, על שדות ועל עצים, כדאי לכם להשקיע קצת זמן וכסף ולהוציא רישיון על טרקטור עוד לפני הקיץ הבא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *