קטגוריות
מה חדש משפחה

איך עושים ביטוח רכב דרך הרשת? המדריך המלא

כיום רבים חושבים על רכישת ביטוח רכב בדרך המקוונת – באינטרנט. בשורות הבאות נסביר כיצד ניתן לעשות זאת.

כל מומחי התקשורת מסכימים על נקודה מרכזית אחת: האינטרנט מהווה את אחת המהפכות הגדולות של עולמנו. הוא שינה את הדרך שבה אנו מתקשרים אחד עם השני, מתעדכנים באקטואליה, צורכים מוצרי תרבות וגם מבצעים רכישות שונות. מגמה זו לא נעלמה גם מתחום הביטוח: כיום רבים חושבים על רכישת ביטוח רכב בדרך המקוונת. בשורות הבאות נסביר כיצד ניתן לעשות זאת.

למידה על ביטוח באמצעות האינטרנט

הקשר הראשון שבין ביטוח רכב לאינטרנט נוגע, איך לא, לידע העצום הגלום בו. באינטרנט ניתן למצוא למעשה מידע על כל נושא שבעולם. בהקשר שלנו, הרי שיכול המשתמש ללמוד, במידה ניכרת, על סוגי הפוליסות השונות: מה ההבדל בין ביטוח חובה לביטוח צד ג'? מה כולל בתוכו ביטוח מקיף? אילו תוספות אפשריות לכל אחד מסוגי הביטוח? וכן הלאה.

חשוב להבין כי הידע הזה יכול, בסופו של דבר, לסייע להכווין את הלקוח לעבר ההצעה האידיאלית עבורו. כשהוא מכיר את חוקי המשחק, הוא יכול לדעת באילו פוליסות לבחור, או אפילו כיצד להתמקח עם חברת הביטוח. התוצאה האפשרית של כך היא בחירת פוליסה מקיפה בתשלום נמוך ככל האפשר, דבר שהופך את אחזקת הרכב כולה לפשוטה מעט יותר.

הכרת השחקנים בשדה המשחק

האינטרנט פועל לטובתם של המעוניינים לרכוש ביטוח רכב במספר אופנים חשובים נוספים. ראשית, הוא מאפשר להם לדעת, במיפוי פשוט, אילו חברות אכן מציעות פוליסות בתחום. מדריכי נותני שירותים, או לחילופין אתרים המתמקדים בתחום הביטוח, יציעו בוודאי רשימה של חברות אשר פועלות בכל אחד מתחומי הביטוח השונים. ברוב המקרים, ניתן יהיה לראות את פרטי יצירת הקשר איתן, ולפעול בהתאם.

רכישה באמצעות האינטרנט

כאן אנחנו נכנסים להיבט אחר של רכישת הביטוח באמצעות האינטרנט, והוא השלמת הליך הקנייה עצמו. באמצעות כרטיס אשראי ניתן כיום לבצע רכישות מכל סוג, מבלי לצאת מפתח הבית. כאשר הוצאות הדלק מרקיעות שחקים בשנים האחרונות, וכשסדר היום של מרביתנו עמוס לכל אורך השנה, חשיבותה של עובדה זו רק גוברת.

כאן יש שתי גישות. הראשונה תעדיף את ה"מגע האנושי", כלומר, יצירת קשר אישי עם אנשי חברות הביטוח. השניה תתמוך בביצוע ההליך כולו באמצעות האינטרנט, דבר שחוסך זמן רב.

איזו מהן עדיפה בתחום הביטוח? ואיך השוואת מחירים קשורה לכך?

חשיבותה של השוואת מחירים

כאשר אנו מדברים על שימוש באינטרנט לרכישת ביטוח רכב, כמובן שלא ניתן להוציא מהמשוואה את האפשרות של השוואת מחירים. כן, אותה השוואה שאנחנו עושים כשאנחנו מחפשים מכונת קפה, טיסה לחו"ל או מצרכים בסופרמרקט. כאן, אין בהכרח צורך להיכנס לכל אחד מאתרי חברות הביטוח, ועל אחת כמה וכמה לא ליצור קשר טלפוני עם אנשיה.

תחת זאת, אתרי השוואת ביטוחים שונים מאגדים בתוכם את הצעות הביטוח השונות, על בסיס מאגרי המידע של החברות הפועלות בתחום. על פי מאפייני הפוליסה והרוכש, האחרון יכול לקבל למעשה מיפוי של כל האפשרויות הקיימות עבורו. ככלל, כאשר מבצעים השוואת מחירים, יש להסתכל בדיוק אילו שחקנים היא כוללת בתוכה: ברור שהשוואה שמציעה אך ורק מספר קטן של חברות ביטוח תהיה יעילה הרבה פחות.

השוואה, רכישה ומה שביניהם

בהתאם לאותו עיקרון, ישנם אתרים אשר מאפשרים לא רק לבצע את ההשוואה דרכם, אלא גם את הרכישה של הביטוח בפועל. כאן אין אותיות קטנות, או ניסיון מיקוח של סוכן חברת ביטוח רכב מסוימת. מה שהגולש רואה אל מול עיניו זה מה שהוא מקבל. בדרך זו, הוא יכול לחסוך כספים ומאמצים גם יחד, ולהתקרב לעבר פוליסת הביטוח המשתלמת ביותר.

.

***

המאמר בחסות חברת Wobi המפעילה אתר להשוואת ביטוחי רכב, דירה, משכנתא ונסיעות. האתר מאפשר קבלת הצעות מכל חברות הביטוח ואפשרות לרכישה מאובטחת אונליין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *