קטגוריות
יום יום מה חדש

הדרך המהירה ביותר לקבל סירוב לפרסום פוסט אורח

המומחית לענייני בלוגים ומדיה חברתית, בת' היידן, מסבירה כיצד לכתוב (ולא לכתוב) הצעה לפוסט אורח בבלוג פופולרי, מה שיביא לכם פרסום ותנועה.

המומחית לענייני בלוגים ומדיה חברתית, בת' היידן, מסבירה כיצד לכתוב (ולא לכתוב) הצעה לפוסט אורח בבלוג פופולרי, מה שיביא לכם פרסום ותנועה.

לאחרונה פנתה אלי אישה וכתבה שברצונה לכתוב פוסט אורח בבלוג שלי. היא הציגה את עצמה, ולמרות שהנישה שלה בכלל לא עסקה בבלוגים או ברשתות חברתיות, לא פסלתי אותה על הסף. בהמשך היא הציעה לכתוב פוסט אורח בבלוג שלי והוסיפה קישור לאתר שלה. לאחר מכן שאלה, "תוכלי בבקשה לשלוח לי נושאים עליהם תרצי שאכתוב פוסט אורח"?

המממ.

מספר ימים מאוחר יותר, קיבלתי בקשה אחרת. האישה הזו כתבה פתיחה דומה ושאלה האם אשקול לפרסם פוסט אורח שלה בבלוג שלי. היא המשיכה ונתנה לי רעיון נהדר לנושא לפוסט, ומדוע לדעתה הוא יתאים לאתר שלי. היה ברור לחלוטין שהיא עשתה שיעורי בית וחשבה היטב על פרטי הפנייה שלה.

את מי אתם חושבים שבחרתי כבלוגר אורח?

בוודאי – בחרתי בזו שהגיעה אלי עם רעיון מגובש.

אם אתם רוצים לכתוב פוסט אורח, אל תצפו מהבלוגר המארח לעשות את כל העבודה ולבחור עבורכם נושא. הכינו מספר רעיונות טובים לפוסטים ושלחו אותם עם הבקשה. הבהירו לבלוגר שאתם מכירים את הבלוג שלו היטב ובמיוחד איזה תוכן מתאים (ומה לא) לאתר.

המפתח להצלחה בקבלת הזדמנות לכתוב פוסטים אורחים הוא פשוט רעיונות מגניבים לפוסטים.

כן, אני חושבת שזה חשוב לבנות מערכת יחסים עם הבלוגר אחריו אתם "מחזרים". אני חושבת שזה חשוב בצורה יוצאת מן הכלל לתרגל כתיבה עד כמה שאפשר ולהיות כותבים טובים יותר.

אני גם חושבת שבלוגר פופולרי יתרגש הרבה יותר מהצעתכם לכתוב פוסט אורח בבלוג שלו אם יש לכם רעיון מצוין.

הנה מה שאני מציעה:

  • עשו שיעורי בית. קראו את הבלוג בצורה יסודית עד שתכירו היטב את הנושא, את טון הכתיבה ואת סוג הפוסטים שמצליחים יותר באתר (חפשו טוויטים, לייקים ותגובות כהוכחה לפופולריות).
  • אחרי שקראתם והבנתם, כתבו את הבקשה. כתבו בקצרה.
  • השתמשו בפסקה הראשונה בכדי להציג את עצמכם. בקצרה. אחר כך אמרו "הייתי שמח לכתוב פוסט אורח בבלוג (הפופולרי והמגניב) שלך. הנה מספר רעיונות לפוסטים שאוכל לכתוב…."
  • אז רשמו את הנושאים האפשריים. מקסימום של חמישה נושאים. אתם לא רוצים להציף את הבלוגר.

עם קצת מזל, תשמעו מהבלוגר בקרוב משהו בסגנון "כן! אשמח מאוד אם תכתוב פוסט על מצב החסה בשטחים. אנא שלחו לי את הפוסט בתאריך X ואם הוא יתאים, אפרסם אותו."

אם לא, ובכן….חזרו לשולחן העבודה. אם תמשיכו לקרוא את הבלוג הזה ולשלוח אליו נושאים מקוריים וממוקדים, לבסוף תקבלו תשובה חיובית.

זקוקים לרעיונות לפוסטים? נסו להוריד את הדו"ח המדהים הזה מ- Copyblogger ועברו על הנוסחאות הבלתי מנוצחות שלו ליצירת כותרות. התחילו רשימה משלכם לרעיונות לפוסטים והמשיכו להוסיף אליה רעיונות.

רוצים לקפוץ למים? שלחו בקשה קצרה לכתיבת פוסט אורח לבלוגר אצלו הייתם שמחים לכתוב. ודאו שהבקשה כתובה קצר ולעניין ומכילה רק רעיונות, לא פוסטים שלמים. שלחו רעיונות טובים וכאלו שמתאימים לנושא הבלוג.

נשמח לשמוע את הסיפור שלכם!

בת' היידן היא מומחית לשיווק במדיה חברתית, מרצה ומאמנת טכנולוגית שהדריכה ואימנה סופרים מצליחים, מרצים באוניברסיטה ויועצים פוליטיים. מלבד הבלוג המצליח שלה Bloggingwithbeth, היא כותבת ספרים בתחום ורשומות בבלוגים מתמחים אחרים כמו Copyblogger. לעוד מאמרים מאירי עיניים בתחום הבלוגים והאינטרנט, קפצו לבלוג שלה ואולי תלמדו משהו.

***

מוגש בחסות אביב יועצים – חברת אביב יועצים מתמחה ביעוץ שיווקי, יעוץ ארגוני וקידום אתרים אורגני.

 

ייעוץ שיווקי


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *