קטגוריות
יום יום מה חדש

טיפים לאמנים שרוצים לשווק עצמם דרך הבלוג

בלוגים אמנותיים מוצלחים הם לא רק אלו שמציעים אמנות נפלאה, אלא גם אלו שבעליהם מבינים דבר אחד או שניים בשיווק. אמנים צריכים לחשוב על עצמם כעל בעלי עסק קטן, שמתבסס על אמון ומיתוג ייחודי.

כאשר יש כל כך הרבה בלוגים של אמנים מסביב, זו פשוט תעלומה:, איך חלק מהבלוגים מתבלטים והופכים להצלחה? ובכן, בלוגים אמנותיים מוצלחים הם לא רק אלו שמציעים אמנות נפלאה, אלא גם אלו שבעליהם מבינים דבר אחד או שניים בשיווק. אמנים צריכים לחשוב על עצמם כעל בעלי עסק קטן, שמתבסס על אמון ומיתוג ייחודי.

יש לכם כבר בלוג?

כיצד תגרמו לבלוג שלכם להתבלט? הנה כמה טיפים שימצבו אתכם בתודעה, לקראת השנה החדשה:

היו נועזים  מה הופך אתכם לייחודים? האם יש לכם הצהרה אמנותית נועזת? רשמו על עצמכם ועל האמנות שלכם בלהט וללא פחד והקוראים יישאבו פנימה.

היו מקוריים וכנים – אל תמחזרו את אותו הפוסט. בנוסף, אל תפחדו מביקורת. כל אמן חשוף לביקורות. אנשים עשויים שלא להסכים איתכם. קבלו זאת בהבנה.

תחזקו את הבלוג באופן שוטף – חשבו על הבלוג כעל ערוץ תקשורת חינמי עם הלקוחות שלכם. השתמשו בו כדי ליידע את הלקוחות שלכם על היצירות האחרונות, המחשבות והרעיונות שלכם. הלקוחות שלכם יאהבו את התכנים האישיים, ההגיגים שמלווים את היצירות שלכם, שיעניקו להם עוד סיבה לרכוש מכם.

שתפו תמונות מחייכם – לא משנה מה המוצרים שאתם מוכרים, לוו אותם בתמונות מחייכם. אל תתגנדרו ותתלבשו באופן מלאכותי. הקפידו, שהתמונות תהיינה טבעיות. תוכלו לצלם את עצמכם בפתיחה של התערוכה בגלריה, אורזים ציור ללקוח מעבר לים שרכש מכם, את הסטודיו שלכם, החתול שמתכרבל בחיקכם, השראה כלשהיא שצדה את עיניכם (קליפה של עץ או טקסטורה של בניין ישן) ועוד.


שתפו תמונות מחייכם, אך אל תצטלמו באופן מלאכותי.
שתפו תמונות מחייכם, אך אל תצטלמו באופן מלאכותי.

שתפו את הגולשים במקורות ההשראה לאמנות שלכם. קליפת עץ שצילמתם ברחוב, לדוגמה.
שתפו את הגולשים במקורות ההשראה לאמנות שלכם. קליפת עץ שצילמתם ברחוב, לדוגמה.

התארחו בבלוג אחר – זו דרך נפלאה להשיג תנועה נוספת לבלוג המאובק שלכם. כמובן, אל תפרסמו בכל בלוג, אלא בבלוג שיש לו כבר כמה עוקבים.

הציעו הדרכות מלוות בתמונות לקוראיכם – במידה ואתם תופרים תיקים או מציעים ציורי קיר באייר-בראש, הציעו הדרכה של צעד אחר צעד ללקוחותיכם, בליווי תמונות והסברים ברורים. ההדרכות ימשכו יותר אנשים לבלוג שלכם.

ענו על שאלות – חשוב שהקוראים שלכם ידעו, שיש אדם חי מהצד השני של הבלוג. כך הם יראו יותר נכונות לרכוש מכם.

קדמו את עצמכם – צרפו את כתובת הבלוג לכרטיס הביקור שלכם. (באתר http://www.haveacard.co.il/ תוכלו למצוא כל מה שאתם צריכים לדעת על כרטיס ביקור מקצועי) צרפו קישור שלו לחתימה שלכם במייל. הצטרפו לשיחות בפורומים, הציגו עצמכם והוסיפו לחתימתכם האישית קישור לבלוג.
אל תשבו מהצד ותחכו שמישהו ימצא אתכם. גרמו לכולם להבחין בכם. הגעתם לבלוגספרה ויש לכם מה להגיד!


המחשב הוא חלק מהאומנות שלכם

הקפידו לתייג את הפוסטים שלכם – נכון שזה לוקח כמה דקות ומצריך כאב ראש, אבל זה שווה את התנועה. התיוגים עשויים להביא לכם יותר תנועה לאתר. הגולשים שיחפשו את מילת המפתח ימצאו אתכם יותר בקלות.

זכרו להתאים את הבלוג למנועי החיפוש – אל תתפתו להעמיס מילות מפתח רבות על הבלוג. גוגל עלול לתייג את הבלוג שלכם כ"ספאם" ולהסיר את הבלוג לחלוטין מתוצאות החיפוש.

עיצוב ייחודי – בתור אמנים, עליכם להיות מודעים מאוד למראה הבלוג שלכם. האסתטיקה והעיצוב של הבלוג הם אלו שיבדילו אתכם מאלפי בלוגים אחרים. עיצוב מקצועי הוא חשוב ומצדיק את העלויות הנוספות. כך הגולשים שלכם באמת יזכרו אתכם.

חשוב שתשתמשו בלוגו מקצועי- שכן הלוגו אומר הכל עליכם ועל העסק שלכם. לוגו יפהפה ימשוך את תשומת לב הקוראים.
עליכם ללוות את הלוגו גם בסלוגן, שישקף את רוח הבלוג. גם בחירה של צבעים יוצרת רושם מקצועי.

דעו מיהו קהל היעד שלכם- עליכם לדעת מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולדבר אליהם ישירות. אל תסתכלו עליהם כעל הכספומטים שלכם, אלא נסו להבין את הצרכים שלהם. ספקו להם תכנים מעניינים, שיעשירו את חייהם.

***

מוגש בחסות אביב יועצים – חברת אביב יועצים מתמחה ביעוץ שיווקי, יעוץ ארגוני וקידום אתרים אורגני.

יעוץ שיווקי

 

תגובה אחת על “טיפים לאמנים שרוצים לשווק עצמם דרך הבלוג”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *