בעולם העסקים של היום, הצרכנים אינם בוחנים רק את איכותו של המוצר הסופי שרכשו אלא גם את איכות השירות ותהליך הרכישה עצמו. בלא מעט מקרים הם יעדיפו לרכוש מוצר יקר יותר ולו רק בגלל יחסו האישי של נותן השירות.
עובדה זו מובילה יותר ויותר בעלי עסקים לטפח קשר אישי עם הלקוח ולהוביל למהפכת שירות בעולם העסקים. אבל הכלים העסקיים העומדים לרשותם של חברות הענק ובעלי העסקים הגדולים אינם תמיד זמינים לבעלי העסקים הקטנים שנאלצים למצוא פתרונות ייחודיים לטיפוח קשרי הלקוחות.
אז אילו כלים עומדים לרשות בעלי העסקים הקטנים במלחמת קשרי הלקוחות?
כדי לענות על השאלה פנינו אל צוות המומחים של אתר http://www.zebracrm.com והצגנו בפניהם את הסוגיה. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם למצוא כמה דרכים לנצח במלחמת השירות הקשה.
תנו ללקוחות שלכם יחס אישי אמיתי
להבדיל מרשתות ענק המתמודדות עם מאות אלפי לקוחות, לכם כבעלי עסקים קטנים קיימת האפשרות להגיע לכל לקוח. המפגש הישיר עם הלקוחות המגיעים אליכם כספקי שירות או כלקוחות הרוכשים את המוצר שאתם משווקים יכולים להוות קרש קפיצה לטיפוח מערכת היחסים שלכם עם הלקוח.
הקפידו להתעניין בשלומו של הלקוח גם ללא קשר ישיר למוצר שאתם משווקים. לעיתים שאלה פשוטה אודות מצב רוחו של הלקוח או התעניינות קלה בפרט שציין יכולה לחולל פלאים בהרגשתו של הלקוח ולגרום לו לזכור אתכם יותר מכל מבצע, מלהיב ככל שיהיה.
היו שם בעבור הלקוחות שלכם
בלא מעט מקרים הלקוחות יוותרו מראש על פניה לגופים גדולים רק בגלל זמן המענה הממושך וחוסר הזמינות של נותני השירות. חיסרון זה יכול להפוך ליתרון משמעותי אצלכם כבעלי עסק קטן.
אל תפחדו לתת ללקוחות את המספר האישי שלכם בתוספת המלצה ליצור קשר. גם אם הלקוחות לא יפנו אליכם בכל רגע נתון, עדיין תשמר אצלם התחושה כי אתם מוכנים לפנייתם ועומדים מאחורי הבטחותיכם וכמובן מאחורי המוצר או העסק שלכם.
במידה ואתם מעוניינים לספק ללקוחות זמינות גבוהה, אך עדיין רוצים לנהל חיים פרטיים, תוכלו להשתמש גם בשירותי משרד שונים כמו שירותי מזכירות או שירות קבלת הודעות שיספק מענה אנושי ללקוח ויאפשר לכם לחזור אליו בזמן נוח מבחינתכם ולהמשיך לטפח את הקשר האישי בינכם.
נהלו את המידע שלכם אודות הלקוחות
העצה האחרונה ואולי החשובה ביותר היא כמובן ניהול המידע שיש ברשותכם על הלקוחות שלכם. תיעוד פעולותיו של הלקוח תאפשר לכם להעניק לו שירות טוב יותר בזמן ובמועד הנכונים ובכך להגדיל את כמות המכירות וההכנסות אך גם להעלות את רמת שביעות רצונם של הלקוחות שלכם.
דוגמה טובה לכך היא חנות המוכרת ציוד ומזון לבעלי חיים בה בעל העסק מתעד את תאריכי הרכישה של שקי המזון של לקוחותיו. על סמך מידע זה יכול בעל העסק לבצע הערכת זמן לרכישתו הבאה של הלקוח וליצור עמו קשר כמה ימים לפני כן ולהציע לו משלוח למוצר שברשותו.
באופן זה, בעל העסק מספק ללקוח פתרון לבעיה כמה ימים לפני שהתרחשה ומעניק ללקוח את התחושה שאותו העסק נמצא שם בשבילו וחושב עליו בכל רגע נתון.
חשוב לזכור שאתם, כבעלי עסקים קטנים, יכולים להגיע לכל לקוח ולקוח ולעיתים מיעוט הלקוחות מהווה יתרון עבורכם. חשבו על עצמכם בתור לקוחות במקומות אחרים ונסו לאפיין אילו פעולות הפכו נותן שירות מסוים למוביל על פני מתחריו. שם נמצא המפתח להצלחה שלכם.