קטגוריות
מה חדש משפחה

איך עומדים בפני מתקפת הממתקים של סבא והסבתא על הנכדים?

 

סבא וסבתא מאביסים את הקטנטנים שלכם בממתקים, חטיפים ומיצים ממותקים? מרגישים שהגיע הזמן לשים סוף ל"חגיגות" אבל לא יודעים איך? המאמר הבא בדיוק בשבילכם.

בכל פעם שאתם באים לבקר אצל סבא וסבתא מתרחש אותו סיפור: בקושי הספקתם להניח את כף רגלכם על מפתן הדלת וכבר סבא וסבתא (ולפעמים גם הדודים והדודות) מסתערים על הקטנטנים… וממטירים עליהם מבול של דברי מתיקה וחטיפים מתועשים וכמובן גם מיצים ממותקים.

נראה שסבא וסבתא הצטיידו בכמויות ממתקים שלא היו מביישות את הבית של עמי ותמי ואף טרחו וסחבו על גבם שקיות כבדות עם בקבוקי שתייה ממותקת בשלל גוונים זרחניים עליזים, כדי שהנכדים לא יהיו צמאים.

נבוכים, אתם עומדים בביתם ותוהים אם כדאי להגיד משהו… אולי בעצם עדיף לשתוק? בכל זאת הכוונות שלהם טובות ואינכם רוצים לפגוע….

כשאתם סוף סוף מעירים בעדינות ש"הילדים אכלו מספיק ממתקים", הסבתא מוחה בתוקף: "לא נורא, תראו איך הם נהנים מהממתקים!! למה אתם לא מרשים?? תראו איך הם רוצים עוד!!" ואז מתחיל ויכוח שאין לו סוף והילדים לא מבינים מה רוצים מהם…

מה עושים? יש בכלל מה לעשות?

אחת האופציות העומדות בפניכם היא לשחרר

…לקחת נשימה עמוקה ולהשלים עם כך שאחת לכמה זמן, הילדים שלכם מואבסים בערימות של ממתקים…."אני כבר למדתי לשחרר", אמרה ר', אמא לשלושה, "הציפיות היחידות שלי מסבא וסבתא הן שיחזירו את הילדים בחיים". את החינוך והדוגמא האישית, הילדים כבר יקבלו מהבית ושם אין ממתקים.
אבל מה עושים כשלא מצליחים (או כשלא רוצים) לשחרר?

עומדים על המשמר

נכון שאף אחד לא אוהב להיות כלב שמירה או שוטר כשהוא בא לנוח ולהתארח אצל קרובי משפחה, אבל לפעמים אין ברירה אלא לעמוד על המשמר ולוודא שלא מאביסים את הילדים.

עושים שיחה עם סבא וסבתא

ובה מבקשים יפה (אבל בצורה נחרצת) להפסיק אחת ולתמיד עם הממתקים. כדי שהשיחה תהיה אפקטיבית, חשוב ששניכם תציגו חזית מאוחדת, ומגובשת.

הסבירו שאפשר לפנק את הנכדים האהובים בדרכים אחרות מלבד ממתקים, כמו לקנות חוברות צביעה (או להדפיס דפי צביעה במדפסת הביתית), דפי מדבקות, מיכל בועות סבון, בצק ליצירה (שעולים מספר שקלים. אין צורך בצעצוע גרנדיוזי יקר) וכו', אולי להקריא להם סיפור, לצייר יחד איתם, ואם סבא וסבתא כל כך מתעקשים לחלק לילדים משהו מתוק, אז שיקלפו להם פרי, או יסחטו להם מיץ תפוזים במקום כוס מיץ ממותק.

יתכן שלמרות השיחה, סבא וסבתא ימשיכו לדחוף "שטויות" לילדים, אלא שעכשיו פשוט יעשו זאת מאחורי גבכם… מה שמוביל אותנו לסעיף הבא.

משוחחים עם הילדים

אולי לא הצלחתם לחנך את סבא וסבתא , אבל את הילדים שלכם תוכלו, מכיוון שהם כמו חומר ביד היוצר .  נסו להסביר להם עוד מגיל צעיר מה מותר ומה אסור, מה בריא ומה מזיק. עוד לפני הביקור, הסבירו להם מדוע כדאי להימנע מממתקים (" זוכר שאכלת המון המון ממתקים בפעם שעברה והיו לך כאבי בטן?"), בתקווה שעם הזמן, יוכלו לסרב בעצמם ל"פינוקים" גם כשלא תהיו בטווח ראייה.

ההצעה שלי היא לא להטיל וטו מוחלט על אכילת ממתקים, אלא להניח לילדים לבחור ממתק או שניים מהמבחר אצל סבא וסבתא (כמובן, מלבד ממתקים מסוכנים כמו מסטיק, טופי, סוכריות על מקל וכו').

ככה הילדים ילמדו להגביל את עצמם גם בעתיד, כשלא תהיו בסביבה להשגיח עליהם,  לדוגמה במסיבות יומולדת עמוסות וגדושות ממתקים…וכשהיום הזה יבוא, בוודאי תרצו שיבחרו שני ממתקים במקום להסתער על כולם ולזלול בלי הכרה.

אלטרנטיבות נוספות

  • יוצאים לטיולים עם סבא וסבתא לפארק, פורשים מחצלת על הדשא, שולפים פירות מהצידנית ומראים שהילדים מבסוטים ולא נגרם להם סבל מאי אכילת ממתקים…אולי עם הזמן ההבנה הזו תחלחל.
  • מגיעים שבעים.
  • מביאים לסבא וסבתא מגוון פירות.

ואם למרות הכל דבר לא עזר והממתקים ממשיכים לזרום לקטנטנים והתסכול שלכם גואה, תמיד תוכלו לצמצם ולהפחית מעט בתדירות הביקורים.

המאמר נכתב ע"י "אמא לשתיים". 

אהבתם את המאמר? אתם מוזמנים לבקר בבלוג שלי ולקרוא מאמרים נוספים.

מאת מערכת האתר

יעל מיכאלי, מנהלת התוכן ושיתופי הפעולה של האתר. כאשר אתם שולחים הודעה דרך "צור קשר", אני היא זאת שעונה. עובדת מביתי על גבעה בגליל. מגדלת ביחד עם בעל נפלא שני קטנטנים מלאי מרץ, חתול ובוסתן של עצים לא שגרתיים. בזמני הפנוי יוצרת בנייר ובצמר וכותבת את הבלוג "כשיצירה פוגשת חיים".
google+

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *