קטגוריות
בית מה חדש משפחה

זה לא כל כך נעים לראות בית נעול

דמיינו את הסיטואציה הבאה:

אתם נמצאים ברכב, בדרך הביתה, אחרי יום עבודה ארוך ומתיש, הבלגאן שהיה במהלך היום עוד מהדהד לכם בראש וכל מה שאתם רוצים עכשיו זו מקלחת חמה ולאחריה כוס קפה אותו תשתו על הספה. אתם מגיעים לחניה, מדוממים את המנוע, נועלים את הרכב ובפתח הדלת מגלים שאין לכם מפתח על מנת להיכנס הביתה.

זה כבר קרה לכם?

סביר להניח כי סיטואציה זו קרתה פעם אחת לפחות לכל אחד מאיתנו. אלה הם רגעים שכולנו נרצה לשכוח אותם או, לפחות, לוודא שהם לא יקרו לנו שוב. לכן התייעצנו עם צוות "אבינועם מנעולים" וקיבלנו מהם כמה טיפים ורעיונות שיוכלו למנוע מאיתנו את עוגמת הנפש שנגרמת כתוצאה ממקרים אלה:

שימרו מפתח נוסף אצל אדם קרוב: כמעט כל אחד מאיתנו מכיר את הרעיון וסביר להניח שגם משתמש בו. אך אם עדיין לא שמרתם מפתח אצל השכנים/ וועד הבית/ בעל הדירה או קרוב משפחה שגר לידכם, כדאי לשים לב לשלושה פרטים חשובים:

  • שמרו מפתח רק אצל אדם שאתם סומכים עליו לחלוטין. אתם מפקידים בידו את המפתח אל הבית שלכם, ולכן אל תעשו זאת אם אינכם בטוחים בכך לחלוטין. המשפט המוכר "אם יש ספק אז אין ספק" תופס גם כאן.
  • שימו לב כי השכן/ האדם הקרוב נמצא בבית בשעות המקובלות. כדאי שלא למסור לאדם שרוב הזמן נמצא בחו"ל או עובד שעות ארוכות ומאוחרות. וודאו שאתם שומרים את המפתח אצל אדם שסביר להניח שיהיה בבית כאשר תצטרכו אותו.
  • בקשו לדעת היכן אותו אדם שומר את המפתח שלכם. וודאו כי הוא שמור במקום בטוח ונגיש וכי במידת הצורך לא תבזבזו זמן רב על חיפוש המפתח.

החביאו מפתח נוסף בקרבת הבית: כולנו מכירים את מגוון המקומות בהם ניתן להחביא את המפתח בקרבת הבית. בין אם זה מתחת לשטיח, בעציץ, בארון החשמל, או אפילו מתחת לגמד בגינה. אלו בדיוק המקומות שאסור להשתמש בהם. זכרו כי רוב הגנבים מכירים את המקומות הרגילים (ארון חשמל, עציץ ושטיח) וכי אלה המקומות הראשונים בהם הם יחפשו.

לכן, אם החלטתם להחביא מפתח בקרבת הבית, נסו להיות יצירתיים במציאת המקום בו תחביאו אותו והקפידו למצוא מקום שאיננו מובן מאליו כלל וכלל. למשל: מודבק לאבן מסויימת בגינה או בשביל או בארון חשמל אבל לא של הדירה שלכם אלא כמה גרמי מדרגות ממכם.

עם זאת כדאי שלא להיות יצירתיים יותר מידי, או לפחות לזכור היכן שמרתם את המפתח. מנעו את המצב שבו תצטרכו לחפש אותו בעת הצורך, או לפחות השתדלו שלא להחביא אותו בערוגה בגינה, שם הוא יסחף עם הגשם הראשון, או יטמן עמוק יחד עם השורשים של השתילים שלכם.

שימרו מפתח נוסף בצרור של המכונית: רובנו מסתובבים עם מספר צרורות וזאת על מנת שלא נרגיש כמו סוהרים שהולכים עם צרור אחד גדול ומסיבי. הבעיה מתחילה כשאחד מהצרורות נעלם או נשכח במקום לא ידוע. לכן מומלץ לחבר לצרור של המכונית את כל המפתחות החשובים לכם מאד: בין אם זה מפתח נוסף לבית או למשרד או בין אם זה המפתח לתיבת הדואר שלכם. כך, אם הגעתם בערב הביתה עם הרכב, תוכלו להיות בטוחים שהמפתח הנוסף, לפחות, נמצא איתכם. ואם אתם ממש לא רוצים להוסיך מפתח נוסף לצרור המפתחות של המכונית, שימו את המפתח בתוך מעטפה או שקית בתא הכפפות.

שימרו מפתח נוסף עם הטלפון הנייד: רוב האנשים יעשו הרבה מאוד כדי שלא יאונה מאומה לטלפון הנייד שלהם. בשנים האחרונות הסמארטפונים הפכו לנפוצים מאוד. לכן ניתן לשמור מפתח נוסף ולחבר אותו אל המקום שבו מחברים את הקישוט לטלפון. מעבר לכך, קיימים היום כיסויים שונים לטלפון שבהם קיים מקום לשמירת כרטיסי אשראי ועוד – גם את המקומות האלה ניתן לנצל לשמירת המפתח. כך סביר מאד להניח שתמיד יהיה לכם מפתח נוסף.

שימרו מפתח נוסף כתכשיט: מכירים את המיקרופון הקטן של דיירי האח הגדול? מי שצופה בתוכנית, ודאי יודע כי במקום מיקרופון בדש החולצה, דיירי האח הגדול עונדים על צווארם מיקרופון בצורת מפתח, בדיוק כמו שבעבר ילדים רבים היו נוהגים להסתובב כך (ילדי המפתח). ניתן לחשוב על תכשיט המעוצב כקופסא קטנה שתכיל בתוכה את המפתח. הקופסא יכולה להיות בכל צורה שתבחרו ובלבד שתוכל להכיל את המפתח. תוכלו לבחור האם לענוד את התכשיט על הצוואר כשרשרת או על היד כצמיד, או בכל צורה שבה תבחרו. זה פתרון שלא יתאים לכולם אבל הוא יכול להיות פיתרון לא רע לבני נוער או לילדים. למבוגרים קישוט כזה יתאים יותר בתור קישוט לתיק.

שימרו מפתח בשרוך הנעל של הילד: סביר מאד להניח שאם אתם מבוגרים מספיק, אתם זוכרים את התקופה שבה ילדים רבים היו מחברים את המפתח של הבית לשרוך הנעל. זו אמנם אופנה שדי חלפה לה, אך יתכן וכדאי להחזיר אותה שוב. היתרון של שמירת המפתח בצורה הזו הוא שבסופו של דבר הילד שלכם יחזור הביתה ויוכל להביא לכם את המפתח הנדרש. חסרון גדול הוא שהשרוך עלול להיקרע ויש סיכוי שהמפתח יפול ממנו. מעבר לכך יכול להיות שתזדקקו למפתח דווקא ביום בו הילד שלכם יאחר לשוב בשל פעילות חברתית כלשהי ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון.

התקשרו לפורץ מנעולים: במקרים בהם נוכחתם לדעת כי אין ברירה והדרך היחידה להיכנס הביתה היא רק בעזרתו של פורץ מנעולים, עשו זאת. ודאו לפני כן כי הפורץ הינו אמין, מוסמך ובעל תעודות והסמכה בתחום. בנוסף, ודאו כי יש לו אישור ממשטרת ישראל לביצוע הפעולה וזאת על מנת למנוע מקרים בהם תיווכחו לאחר מכן לדעת כי נפלתם לתרגיל עוקץ.

לסיכום: יש אינספור מקומות בהם ניתן לשמור מפתח נוסף על מנת למנוע מכם את אי הנעימות הכרוכה באיבוד מפתח. בכל מקום בו אתם שומרים את המפתח הנוסף, מומלץ להיות בטוחים כי המקום הוא בטוח וזה באמת המקום הטוב ביותר לשמירת המפתח שלכם. אל תקלו ראש בדבר – תמיד עדיף לחשוב פעמיים מאשר להצטער לאחר מכן.

מאת מערכת האתר

יעל מיכאלי, מנהלת התוכן ושיתופי הפעולה של האתר. כאשר אתם שולחים הודעה דרך "צור קשר", אני היא זאת שעונה. עובדת מביתי על גבעה בגליל. מגדלת ביחד עם בעל נפלא שני קטנטנים מלאי מרץ, חתול ובוסתן של עצים לא שגרתיים. בזמני הפנוי יוצרת בנייר ובצמר וכותבת את הבלוג "כשיצירה פוגשת חיים".
google+

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *