לפניכם המדריך השלם: איזו אינפורמציה צריך לכלול בכרטיס הביקור שלכם ועל איזו אינפורמציה כדאי לוותר.
אם אתם בעלי עסק, סביר להניח שהלקוחות שלכם יפשפשו בארנק שלהם ויחפשו את כרטיס הביקור שלכם כשירצו ליצור עמכם קשר. כמו שאתם בוודאי יודעים, כרטיסי ביקור הם אחד המוצרים החשובים ביותר של כל עסק, במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים שאין להם תקציב לקמפיינים יקרים באמצעי התקשורת השונים.
בוודאי תשמחו לדעת כי היום מאוד קל לעצב כרטיסי ביקור באמצעות מגוון רחב של תבניות לעיצוב עצמי שתוכלו למצוא באתרים של בתי דפוס. אינכם חייבים להיות מומחים בעיצוב גרפי. עם זאת, עדיין תיאלצו לעמוד בפני אתגר לא קל: להחליט איזו אינפורמציה תיכנס לכרטיס – ועל מה תיאלצו לוותר. למידע נוסף לחצו כאן.
למה, בעצם, צריך לוותר על אינפורמציה ולא להכניס הכל לכרטיס?
למרבה הצער, בעלי עסקים רבים מנסים לדחוס כמה שיותר אינפורמציה ותכנים לכרטיס הביקור. חשוב לזכור שמדובר בפיסת נייר קטנה. כל ניסיון לדחוס כמה שיותר פרטים לכרטיס, רק יגרום לו להיראות מבולגן, עמוס וגרוע מכל – חובבני. בסופו של דבר, כך גם העסק שלכם ייתפס בעיני הלקוח.
במאמר הבא, מבית haveacard – כרטיסי ביקור נשלפים וחוזרים, תלמדו אילו פרטים כדאי להכניס לכרטיס הביקור – ועל מה מומלץ בחום לוותר.
הפרטים הבאים צריכים להופיע בכרטיס הביקור שלכם:
"מרחב לבן"
בין אם מדובר בעיצוב כרטיס ביקור או בעיצוב פנים, הרבה אנשים מפחדים ממרחב לבן. נכון שיש עוד המון פרטים שתרצו לציין בכרטיס הביקור שלכם, אך מרחב לבן ונקי יגרום לטקסט שלכם להיראות קריא ובולט יותר. עם מרחב נקי תוכלו לחלק את הטקסט לפסקאות מסודרות, לרווח אותו ולא להגיש ללקוח שלכם כרטיס עמוס בטקסט.
לוגו
לוגו מקצועי ונאה הוא פריט חובה. אם יש לכם לוגו שנראה רע ושאתם לא מתחברים אליו – כדאי להחליפו ללוגו חדש.
שם, תיאור ותואר אקדמי, אם יש
כדאי להשאיר את המסתורין בצד ולציין את שמכם, כך שהלקוח ידע מי יענה לטלפון כשהוא יתקשר. גם תפקידכם חשוב ("מנהל שיווק", "רואה-חשבון" ועוד). אם יש לכם תואר אקדמאי רלוונטי, ציינו גם אותו.
פרטי התקשרות
מייל, מספר טלפון, כתובת אתר האינטרנט – יש לציין את כל המידע החשוב שהלקוח שלכם יצטרך, כשירצה ליצור עמכם קשר. עם זאת, כדאי להימנע מלהוסיף את כל ערוצי התקשורת האפשריים שבהם אפשר ליצור עמכם קשר (ועל כך נפרט בהמשך המאמר).
סמלי מדיה חברתית
באמצעותם תוכלו ליצור רושם של עסק מודרני. כמובן, כדאי להפנות את הלקוח אל הפרופיל העסקי ולא אל הפרופיל האישי.
על אילו פרטים מומלץ לוותר ולהשמיט מכרטיס הביקור?
מספר פקס
אי אפשר להימנע מלהזכיר את הפקס. היום אפשר לסרוק מסמכים כמעט בכל מדפסת ביתית ולשלוח אותם במייל. הוספת פקס עלולה להציג אתכם כעסק מיושן וארכאי. אם אתם רוצים להציג את העסק שלכם כצועד עם רוח הזמן, עדיף לוותר על מספר הפקס.
עם זאת, במידה והלקוחות שלכם מרבים לפקסס לכם מסמכים דרך הפקס ומעדיפים זאת על פני סריקה ושליחה במייל, כדאי להוסיף את מספר הפקס.
יותר מדי מספרי טלפון
בימים עברו אנשים החזיקו קו טלפון אחד בלבד, מקסימום שניים. היום עסקים "מפציצים" את הלקוחות במגוון מספרי טלפון: מספר נייד, מספר משרד, מספר שלוחה ישירה במשרד ואפילו מספר טלפון אישי בבית.
זכרו כי כל המגוון הזה רק עשוי לבלבל את הלקוחות שלכם ולהקשות עליהם ליצור עמכם קשר. מספר טלפון אחד או שניים הם די והותר.
האם יש להוסיף כתובת פיזית לכרטיס?
לעיתים יש להוסיף כתובת פיזית של העסק, לעיתים לא – התשובה תלויה בכם וסוג העסק שלכם. אם יש לכם עסק ביתי ואם אתם לא נוהגים לארח לקוחות – אין סיבה לכלול את כתובתכם בכרטיס הביקור.
כמובן, לכל מטבע שני צדדים: הוספת כתובת תעביר תחושת אמינות ללקוחותיכם. העובדה שיש כתובת ממשית מאחורי אתר האינטרנט שלכם, תיתן להם תחושה שמדובר בעסק אמיתי ושאם יש בעיה, תמיד יש להם אל מי לפנות.
יותר מידי לינקים לערוצי למדיה חברתית
לעסק שלכם יש נוכחות מרשימה ברשתות חברתיות (פייסבוק, יו-טיוב, גוגל פלוס, טוויטר, פינטרסט, לינקדאין ועוד)? כל הכבוד, אבל אין טעם להציף את הלקוחות שלכם. עדיף לבחור ערוץ מדיה חברתית אחד או שניים שבהם הלקוחות שלכם מעדיפים לתקשר עמכם ואותם להכניס לכרטיס. את כל השאר – לקוחות ימצאו דרך האתר שלכם.
יותר מידי לינקים לאתרים
אם אתם מחזיקים יותר מאתר אחד ברשת (יש לכם אתר תדמיתי, חנות וירטואלית, בלוג וכן הלאה), אל תתפתו להכניס את כתובות כל האתרים. ציינו בכרטיס הביקור כתובת אתר אחד, ממנה אפשר לגלוש לכל האתרים.
ונסיים בטיפ חשוב, שיכפיל את שטח הכרטיס שעומד לרשותכם: כדאי לכם ללכת על כרטיס דו צדדי וכך לנצל את גב הכרטיס. נכון שכרטיס דו צדדי עולה יותר מכרטיס חד צדדי, אך הוא גם יעביר ללקוח תחושה יוקרתית וגם יעניק לכם מקום נוסף.
המאמר מוגש בחסות כחילה מדפסות.