קטגוריות
מה חדש משפחה

איך מתמודדים עם התוצאות של "אופס"

המאמר מוקדש להתמודדות עם ה"אופס" – כשהבגדים של הילדים מתלכלכים.

אם יש לך ילדים, את יודעת בדיוק מה זה "אופס". אם יש לך ילדים גדולים בחופש הגדול (או בכל זאת אחר…), את לומדת לפחד מה"אופס". למשל:

"אופס… רק רציתי להכין חביתה, והביצה נפלה לי מהיד…"

"אופס… לא ראיתי שיש לי בוץ על הנעליים"…

"אופס… מה, הצבע לא יורד מהבגדים?"

"אופס… אה… אימא… אני יודעת שזו הייתה החולצה האהובה עלייך"…

המאמר מוקדש להתמודדות עם ה"אופס", ועיקר מטרתו היא להציל את הבגדים שלהם ושלך (אם מדובר בתינוק שמרח עלייך דני שוקולד, או אם החוצפנית בת החמדש-עשרה סוחבת לך חולצות מהארון), ובדרך גם את העצבים המרוטים שלך.

.

נתחיל מכתמים של "יצירות" – גואש, דבק וכן הלאה…

קיץ זו תקופה של קייטנות, וגם של היצירות שעושים בבית בזמן החופשי שיש בשפע. ולמרות שידוע לכול שלא מלבישים לילד חולצה חדשה וממותגת לקייטנה, קורה שהג'ינס האהוב התלכלך בכל זאת כתוצאה מפרץ השראה פתאומי של האמן. ובאמנות כמו באמנות, צריך לדעת לפתור את הפלונטר…

האמצעים להמסת צבעים, דבק ושאר ירקות: קודם כל מים חמים מאוד, להשרות מעט ואז להוריד את הצבע בשפשוף. רוב הצבעים שהילדים עובדים איתם, ושמוגדרים כמותרים לילדים, יורדים בצורה כזו.

השלב הבא – משתמשים במשחת פלא להורדת כתמים. מכינים אותה כך: 2 כפיות סודה לשתיה, 2 כפיות מי חמצן ומעט מים. משפשפים בזהירות את הכתם עם המשחה הזו, אפשר בעזרת צמר גפן אן מברשת שיניים ישנה, אם מדובר בבד גס כמו ג'ינס.

אם גם זה לא עוזר, אפשר לנסות טרפנטין לבן מזוקק שהוא כמעט נטול ריח, רק לבדוק קודם במקום לא בולט שהוא לא "אוכל" גם את הצבע של הבגד, ביחד עם הכתם.

.

"תאונה" אמיתית – הילד נחבל, נשרט או יורד לו דם מהאף:

אחרי שמטפלים בפצוע האומלל, והכול בסדר איתו ואפשר להירגע, את עדיין נשארת עם החולצה הלבנה שנראית כאילו הרוזן דרקולה אכל עליה את ארוחת הבוקר שלו. הפטנט להוריד את כתמי הדם: השריה מיידית במים קרים, ושטיפה במים קרים אחרי כן. מים חמים מקבעים את הכתם!

אם הכתם בכל זאת לא ירד או שלא הייתה אפשרות להשרות את הבגד מיד, אפשר להשתמש במעט מי חמצן או קרם חמצן 6%. רק לא באקונומיקה, בבקשה.

.

"תאונות" עם אוכל לא קורות רק לפעוטות, אלא גם לנוער שיוצא לבד לקניון ללקק גלידה, או מבשל לך במטבח. רק להבדיל מהפעוט, כשיש כתם על החולצה האהובה על הטינייג'רית שלך, זו סיבה למלחמת העולם השלישית אצלך בבית. לכן כדאי לחנך את הבת (וגם את הבן, אם אכפת לו מהבגדים שלו) שתיקח איתה לכל מקום חבילה קטנה של מגבונים לחים לתינוק. אם מנקים באופן מיידי את הכתם עם המגבון, לרוב הוא יורד.

אם בכל זאת נשאר כתם, להשתמש במשחה של סודה לשתיה עם מי חמצן/קרם חמצן. היא ממיסה את רב החומרים האורגניים.

.

כן, ילדים, או לפחות בני נוער, לפעמים גם מגהצים. ובינינו, גם לך עלולות לקרות פאשלות עם מגהץ. איך מנקים כתם של מגהץ מהבגד? (שימו לב, הפטנט עובד רק אם מדובר בכתם בהיר. כתם ממש שרוף – פשוט תיפרדו מהבגד לשלום, תתאבלו עליו וכל מה שצריך…)

משפשפים עם חצי לימון, משאירים עד שמתייבש ואז שוטפים. חוזרים על הפעולה כמה פעמים. לעומת זאת, כתמים מהמגהץ (ואפילו שאריות של שקית ניילון שרופה שנדבקה לתחתית המגהץ, כי מישהו בדיוק הניח אותה על קרש הגיהוץ!) מורידים עם סודה לשתיה ושפשוף קל בצמר גפן, כשהמגהץ עדיין קצת חם (זהירות, לבדוק שהוא לא רותח! תגהצו איתו חתיכת בד ואם הבד לא מתגהץ ולא נהיה חם למגע – זה מספיק בטיחותי לנקות אותו).

מאחלת לכולם קיץ של שלום, נחת ומיעוט ה"אופס".

***

מוגש בחסות מכבסת בסט קלין – המכבסה מציעה מגוון שירותים מעולים עבור לקוחות פרטים ומוסדות מניקיון ועד תפירה

 

מכבסות בירושלים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *