קטגוריות
יום יום מה חדש

איך קונים מכונית יד שנייה במינימום טעויות

קניית מכונית יד שנייה היא חוויה שכל אחד צריך לעבור לפחות פעם בחיים. אפשר לכתוב המון על הנושא אבל בשורות הבאות תמצאו רק כמה טיפים למי שאינו מכיר את התחום. עצה ראשונה: אל תסתפקו בטיפים האלה אלא נסו לקרוא עוד על הנושא כדי להיות מוכנים לחוויה המחכה לכם.

קניית מכונית יד שנייה היא חוויה שכל אחד צריך לעבור לפחות פעם בחיים. אפשר לכתוב המון על הנושא אבל בשורות הבאות תמצאו רק כמה טיפים למי שאינו מכיר את התחום. עצה ראשונה: אל תסתפקו בטיפים האלה אלא נסו לקרוא עוד על הנושא כדי להיות מוכנים לחוויה המחכה לכם.

לפני הקנייה: לתכנן תוכניות

תקציב: חשוב לדעת כמה כסף אנחנו רוצים להשקיע, מצד אחד, ומה התקציב שלנו יכול להשיג לנו, מצד שני.

איזו מכונית כדאי לקנות: אפשר לכתוב על כך מגילות ארוכות ומומחים (או "מומחים") יתנו לכם עצות שונות. דברו עם בעלי מקצוע מתחום המכונאות שאתם מכירים וסומכים עליהם – על הדעה שלהם אפשר לסמוך.

איזו מכונית מתאימה לכם: עם הילוכים או אוטומטית? גדולה או קטנה? אל תקנו מכונית שלא מתאימה ליכולות הנהיגה שלכם ולצרכים שלכם.
.

 

בדיקות שכדאי לעשות

בדיקה מכאנית

כולם מכירים את הנושא אבל נזכיר אותו בכל זאת – בדיקה של המכונית שבה אתם מעוניינים במכון מורשה כדי לדעת כמה שיותר על המצב המכאני של המכונית. הבדיקה עולה כסף – שאותו משלם הקונה. דרך אגב, כדאי לבחור מכון שאיננו באזור קרוב למוכר – לסמוך על אנשים זה נחמד, אבל למה לקחת סיכונים מיותרים?

מי שלא רוצה לשלם עבור מכון בדיקה, יכול לבצע כמה בדיקות ויזואליות פשוטות. הבדיקות האלה כדאיות גם לפני שלוקחים רכב לבדיקה במכון כיוון שאם מגלים בעיות גדולות וברורות אפשר לחסוך את מחיר הבדיקה וללכת לחפש מכונית אחרת.

הנה כמה דוגמאות לבדיקות שכדאי לעשות:

  • הסתכל על החלק התחתון של הרכב וחפש סימני חלודה במרכב המכונית – חלודה היא סימן למצב הכללי של המכונית.
  • בדוק את הצמיגים מקדימה ומאחורה – אם הם לא שחוקים באות המידה, ובמיוחד אם יש סימני שחיקה ברורים רק בצמיג אחד או בצד אחד, ייתכן ויש בעיה במתלים ו/או במרכב.
  • בחן את פנים הרכב ואז את הספידומטר: אם הרכב נראה משומש מאוד אבל הספידומטר מראה קילומטראז' נמוך אז משהו פה מריח רע.
  • הרם מכסה מנוע והסתכל על הברגים והאומים: אם הם פגומים ושחוקים זה יכול להיות סימן לטיפול בידי חסרי-מקצוע.
  • תבעט בצמיג. זה לא חשוב אבל זה נראה נהדר…

נסיעת מבחן: כדאי, אבל מומלץ לעשות זאת כשהמנוע קר – כך תדע יותר על מצב המכונית.

שים לב לדברים הבאים במהלך הנסיעה: האם המנוע מניע בקלות? האם הפעלת המזגן (אם יש ואם הוא עובד) מקשה מאוד על המנוע? האם ההילוכים עוברים בקלות? בלי רעש? האם הבלמים עובדים היטב? האם עולים ריחות מוזרים מהמנוע? ומה בדבר רעשים מוזרים? האם ההגה רועד? האם נופלים מהמכונית חלקים תוך כדי נסיעה?

בכל מקרה: אם יש לך חבר, מכר או בן משפחה שמבין במכונאות (מבין באמת, לא רק יודע להסתכל על המנוע ולעשות פרצוף גברי) קח אותו איתך לבדיקה.
.

 

בדיקת היסטוריית בעלות

לפי המקובל, רכב מהשכרה ומליסינג אמור לעלות פחות. לא ניכנס כאן לויכוח אם כדאי או לא כדאי לקנות מחברת השכרה/ליסינג; רק נזכיר שכדאי לבדוק כדי להתאים את המחיר להיסטוריה. עוד משהו: רכב שעבר הרבה בעלים הוא רכב שצריך לעלות הרבה פחות כיוון שיש הרבה יותר סיכוי לבעיות שונות ומשונות. לפעמים רכב עם קילומטראז' גבוה ומספר בעלים נמוך עדיף על רכב עם קילומטראז' נמוך יותר אבל עם רשימת בעלים ארוכה יותר.

בדיקת שעבוד

אחד מהדברים הכי מכעיסים בחיים הוא לקנות רכב ולגלות שהמוכר שכח לציין שהרכב משועבד לבנק או לחברה. תבדקו – אפשר לעשות זאת בקלות (למשל בדואר) וזה שווה את הזמן ומחיר.

לסיום, תזכורת: התחום של קניית או מכירת רכב יד-שנייה הוא תחום שבו הפרטים הקטנים עושים הרבה פעמים את ההבדל. הזמן שתשקיעו לפני קניית המכונית יחסוך לכם זמן שתבלו במוסכים ובמריבות עם המוכר של המכונית.

***

נכתב בחסות משרד עורכי דין לתעבורה משה רבי – מתמחה בתחום דיני התעבורה ועוסק בתחום זה מזה כ-20 שנה.

עורך דין תעבורה

2 תגובות על “איך קונים מכונית יד שנייה במינימום טעויות”

אהבתי את המאמר מאוד. עוד אוסיף ואומר שחשוב לבחון קצת את השטח לפני שמתחייבים לכזו הוצאה.
אם באמת רוצים לעשות רכישה נכונה ולא להצטער אחרי יום יומיים כדאי באמת לעשות מחקר מקיף.
יש לקרוא מאמרים ולעשות השוואת רכבים ומחירים כמובן להסתכל גם על מחירונים של רכבי יד ראשונה מהיצרן שאנו בוחרים. אני אישית השתמשתי באתרי אינטרנט לקרוא מאמרים ובעיתונים.
בכל מקרה,אחלה מאמר.תודה

אגב – אפשר להיכנס לקטלוג גיר ולהשוות מחירים, לקרוא מאמרים ובכלל, כל מי שאוהב רכבים זה מאוד מומלץ. זה גם בחינם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *