קטגוריות
יום יום מה חדש

אלבום אחד שווה אלף תמונות: איך למיין ולבחור תמונות לאלבום הדיגיטלי?

איך לבחור ולמיין תמונות מתוך ערימות הקבצים העצומות שצברתם במחשב? באילו תמונות לבחור? על מה לוותר? הרי אי אפשר להכניס אלפי תמונות לאלבום הדיגיטלי – מה עושים?

מוגש בשיתוף דפוס גוליר הפקות בע"מ – כל צרכי הדפוס, השילוט והעיצוב שלך באתר אחד! ובשיתוף כחילה – פתרונות הדפסה.

בשעה טובה החלטתם להכין אלבום דיגיטלי. אתם מתים כבר להשוויץ בתמונות שלכם לפני קרובי משפחה וחברים שבאים להתארח אצלכם.

אבל משהו עומד בדרך לאלבום הנכסף: אין לכם מושג איך לבחור ולמיין תמונות מתוך ערימות הקבצים העצומות שצברתם במחשב. באילו תמונות לבחור? על מה לוותר? הרי אי אפשר להכניס אלפי תמונות לאלבום הדיגיטלי – מה עושים?

קודם כל – דעו שאתם לא לבד. נכון שקל ונוח לעצב לבד אלבום דיגיטלי במחשב אבל הרבה אנשים דוחים את הכנת האלבום מהסיבה הפשוטה שאין להם שום מושג איך לסנן אלפי תמונות לכמה מאות או עשרות בודדות.

צירפנו לכם כמה טיפים שיסייעו לכם במטלה הסיזיפית:

עשו סדר במחשב

פתחו תיקייה חדשה על שולחן העבודה וקראו לה "אלבום דיגיטלי." העתיקו אליה את כל התמונות. עכשיו הגיע הזמן לעשות סדר ולמחוק את כל התמונות המטושטשות והכושלות. יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור ולדפדף בין תמונות לאחר שמחקתם כמות גדולה מהן.

לאחר מכן, צרו במחשב תיקיית "תמונות חובה". העתיקו אליה את התמונות האהובות עליכם ביותר, אלו שאתם לא מוכנים לוותר עליהן. בנוסף, צרו תיקייה נוספת של "תמונות מומלצות". העתיקו אליה תמונות שאתם אמנם אוהבים, אך הלב שלכם לא ישבר אם לא יכנסו לאלבום.

כמה תמונות יש לבחור?

עבור אלבום שמכיל 25 דפים, 200 תמונות יספיקו. עבור אלבום גדול יותר של 35 עמודים, בחרו עד 300 תמונות. אם יש לכם המון תמונות, בחרו באלבום עם כמה שיותר עמודים. עדיף להשקיע קצת יותר כסף ולא להתבאס אחר כך שיש מעט מידי תמונות.

בחירת תמונות ל"נקודות מפתח" באלבום

התמונות שתופענה על הכריכה ובעמוד הראשון צריכות להיות מלאות משמעות – תמונות שחשובות לכן מאוד. לחילופין, אפשר לבחור תמונה שתיצור אווירה וסקרנות. לדוגמה, אם מדובר באלבום של חתונה, זו יכולה להיות תמונת אווירה מגן האירועים, או פרט כלשהוא של השמלה.

אם אין לכם תמונת אווירה, תמיד אפשר לרכוש אחת מבנק של תמונות (פוטוליה, שאטרסטוק וכו'). מדוע לטרוח ולרכוש את התמונה? כדי שתהיה לכם תמונה באיכות גבוהה שתיראה נהדר בהדפסה וגם כדי להימנע מבעיות עתידיות של זכויות יוצרים.

לעמוד האחרון של האלבום רצוי לבחור תמונה שמסיימת את הסיפור. לדוגמה, אם זהו אלבום חתונה – בחרו תמונה שלכם מאחור.

תמונות תקריבים

כדאי לכלול באלבום גם תמונות של פרטים, שיוסיפו אווירה לאלבום ויהפכו אותו לייחודי ואמנותי יותר. לדוגמה, אם מדובר באלבום של תינוק בן שנה, אין דבר מתוק יותר מלצרף תמונת תקריב של הידיים הקטנטנות שלו בגיל חודש. אם זהו אלבום חתונה, אפשר לצרף תקריב על זר הפרחים או סידורי השולחן.

איזה גודל להקצות לתמונה?

תמונה משמעותית וחשובה, כדאי למקם על עמוד שלם. אם תמקמו אותה בקטן בין תמונות אחרות היא פשוט תיבלע.

כמה מילים על איכות

רצוי לבחור תמונות איכותיות וגדולות שתיראנה נפלא בהדפסה, ולהעדיף אותן על תמונות מפוקסלות או כאלו שאינן ממוקדות. עם זאת, אם יש תמונות שמאוד חשובות לכם מבחינה סנטימנטלית אבל הן מטושטשות ו/או לא באיכות מדהימה, עדיין כדאי להכניס אותן לאלבום (אם כי לא בגדול, כי הן יראו מפוקסלות).

טיפים חשובים לבחירת תמונות

חשוב שתלכו עם תחושת הבטן שלכם. אם אתם אוהבים תמונה כלשהיא, כללו אותה באלבום והתעלמו ממה שאנשים אחרים יאמרו או לא יאמרו. זכרו שהאלבום אמור להנציח את הרגעים הכי חשובים שלכם – לא של אנשים אחרים.
אפשר לשלב באלבום כל מיני דברים כמו סריקות של ברכות, הזמנות יומולדת וכו'. בנוסף, תוכלו להכניס גם טקסטים לאלבום. הטקסטים מספרים סיפור ומעצימים את האווירה.

אם אין לכם הרבה עמודים באלבום, כדאי לא לשים כמה תמונות שדומות אחת לשנייה אלא לנסות לגוון.

לסיכום, הכנת אלבום דיגיטלי היא משימה כייפית, אחרי שמתגברים על הקשיים של ההתחלה. אנו מקווים שהטיפים שלנו יסייעו לכם להכין אלבום מקסים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *