קטגוריות
יום יום מה חדש

אתרים שיעשו אותך חכם יותר

בואו ננצל את האינטרנט למשהו טוב, לשם שינוי: בואו נראה איך אפשר להיעשות יותר חכמים בזכות האינטנרט.

אני מבלה הרבה זמן באינטרנט. אני חושד שגם כמה מהקוראים מבלים הרבה זמן באינטרנט – אחרת לא הייתם מוצאים את הפוסט הזה. לא מזמן קראתי מאמר שטוען שמחשבים בכלל וגלישה באינטרנט בפרט פוגעים בתפקוד של המוח. אולי זה נכון אבל האינטרנט גם יכול לעשות אותנו חכמים יותר.

הנה כמה דוגמאות שיעזרו לכם להצדיק את השהות שלכם מול המחשב ואת הזמן שאתם מבלים בגלישה באינטרנט.

חוכמה היא יותר מסתם ידע אבל מי שיודע דברים אמור להיות חכם יותר ממי שלא יודע דברים (ובואו לא ניכנס לויכוח פילוסופי על מהי חוכמה ומה הקשר בין חוכמה לידע.) לכן אנחנו צריכים קודם כל למצוא אתרים שיעשירו את הידע שלנו.

תחשבו על מכונה משוכללת שאליה אפשר לגשת ולשאול אותה כל שאלה שעולה לכם בראש. המכונה הזו קיימת וקוראים לה גוגל. אתם יכולים לשאול כל שאלה אבל לא בטוח שתקבלו תשובה טובה. כך או כך, אתם תהיו חכמים יותר ממה שהייתם לפני שהתחלתם לשאול שאלות.

 

חיפוש מידע

גם וויקיפדיה היא אתר מעולה למי שמחפש ידע בכל נושא שהוא.

העשרת ידע

אם אתם רוצים משהו קצת יותר ממוקד – שאלות מוכנות שבאות עם תשובות מוכנות – אז אולי כדאי לכם לנסות את האתר הבא. זהו אתר ובו סרטונים עם תרגום לעברית של מגוון הרצאות מועידת TED. הסרטונים מקיפים המון נושאים ואין ספק שכל סרטון יוסיף משהו לידע שלכם וממילא יעשה אתכם חכמים יותר.

הרצאות TED

ולמי שכבר ראה את כל ההרצאות עם התרגום לעברית אז הנה האתר באנגלית.

אמנם לא כל מי שמרבה לקרוא גם מרבה חוכמה, אבל נדמה שהקריאה יכולה לסייע בפיתוח המוח, שלא לדבר על הידע שעדיין ניתן למצוא בספרים ושלעיתים עשוי להועיל. פרויקט בן יהודה מרכז הרבה מיצירות המופת שנכתבו בעברית ולכן הוא אתר שצריך להיכנס לרשימה שלנו.

פרויקט בן יהודה

לקוראי האנגלית אפשר להמליץ כמובן על "פרויקט גוטנברג" ששימש השראה לפרויקט העברי.

האתר הבא, cracked.com, יספק לכם המון ידע אבל בלי להתאמץ יותר מדי (בתנאי שהאנגלית שלכם לא רעה.) אמנם לא מדובר בהסברים מקיפים על היחס האמביוולנטי בין ווקטורים של פוטונים בסביבה קווארקית לא יציבה אלא יותר "חמשת הבריחות המטורפות ביותר מבתי כלא שבאמת התרחשו" או "חמשת המחקרים הפסיכולוגיים שכל מתבגר מגושם חייב להכיר" אבל עדיין מדובר בידע חשוב ואפילו שימושי (למשל: "שישה דברים מפחידים שאף פעם לא שמת אליהם לב בסרטים מצוירים לילדים".) .

ידע עם הומור

 

אם ידע הוא לא חוכמה, אנחנו זקוקים לאתרים שיפתחו את יכולת החשיבה שלנו – מעין מכון כושר לשכל שלנו. אתרים עם חידות יכולים לעשות את העבודה. הנה שני אתרים עם הרבה חידות.

חידות ברשת

 

אתר חידות ברשת

הדרך לחוכמה עוברת דרך הידיעה שמה שאנחנו יודעים לא תמיד נכון. יש כמה וכמה אתרים ברשת שבודקים מיתוסים ודעות מקובלות וברוב המקרים גם מפריכים אותם. האתר snopes.com שם לו למטרה להפריך, או לפחות לבדוק, אגדות אורבאניות, שמועות, חוכמות עממיות, מיתוסים ושאר עובדות לא נכונות.

בדיקת אגדות אורבניות ושמועות

בעברית יש את האתר "לא רלבנטי" שמפריך מכתבי שרשרת ומסרים שמסתובבים במייל ובפייסבוק. מומלץ – ככה תשלחו פחות זבל לחברים שלכם ותראו הרבה יותר חכמים.

האתר "לא רלבנטי"

למרבה הצער, לא כולנו חכמים. למרבה העוד-יותר-צער, רבים מאיתנו לא יחכימו גם אם הם ינסו את כל האתרים שיש ברשת. הפיתרון הוא פשוט: במקום להיות חכם, נסה להיראות חכם. איך? אמנם כבר אמרו חכמינו ש"גם אוויל מחריש לחכם יחשב" – זאת אומרת שטיפש ששומר על הפה שלו סגור לא יחשוף את הטיפשות שלו ברבים. אבל מה עושים כשצריך גם לדבר וגם להיראות חכמים?

על זה כבר אמר חכם סיני עתיק: אם אין לך משהו חכם לומר, צטט חכם סיני עתיק.

יש לא מעט אתרים שמצעים לנו ציטוטים של אנשים חכמים – ולא רק של סינים עתיקים – מכל הסוגים. בעברית נסו את:

אתר ציטוטים

וגם

ציטוטים ברשת

שבוע חכם לכם :)!

***

מוגש בחסות אביב יועצים – לחברה מוניטין רב שנים בנושא של ייעוץ שיווקי לעסקים, פרסום, קופירייטינג וכמובן קידום אתרים. וניסיון מוכח בהבאת אתרים לעמוד הראשון בגוגל (ובמנועי חיפוש נוספים) בביטויי חיפוש תחרותיים.

אביב יועצים - אסטרטגיות מנצחות בקידום אתרים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *