קטגוריות
מה חדש משפחה

עבודה מהבית – לשלב קריירה עצמאית עם משפחה ולשרוד כל הדרך למעלה

עסק משלכן מאפס הוא צעד נועז הכרוך בכל מעט לחצים ומכשולים בדרך. בסופו של דבר, עם האמביציה, המוטיבציה והברק בעיניים אתן תשיגו את מה שהגדרתן ותוכלו להגיע למימוש עצמי ותעסוקתי במסגרת עסק חי ובועט משלכן.

משרה כשכירה, בחברה מסודרת, עם תנאים סוציאליים בנוסף למשכורת החודשית, יכולה להיות מפתה לאור הנוחות והצורך בקביעות בחיים. יחד עם זה, הגחמות הבלתי מוסברות של הבוס, חוסר ההתחשבות במגבלות הכרוכים בלהיות אמא ומגבלה אובייקטיבית באפשרויות הקידום כי מנכ"ל כבר יש, מקדמים אתכן לחשוב על קריירה עצמאית.

אין אפס, בייבי משלכן, בו כל ההצלחות מיוחסות לכן בלבד והרווחים הפוטנציאליים לצד ההגשמה העצמית, מעודדים לקראת העצמאות. כשהבוס היחיד בתמונה הוא אתן, המשרד בחלק מהמקרים במגרש הביתי והמימון הוא עצמי, אתן יוצאות לדרך חדשה מאתגרת במיוחד. אז איך משלבים ביעילות קריירה עצמאית שתקדם אתכן מקצועית ומשפחה אוהבת ותומכת שמשתוקקת לזמן איכות?

ניהול יעיל של העסק העצמאי

עסק משלכן מאפס הוא צעד נועז הכרוך בכל מעט לחצים ומכשולים בדרך. לאחר שווידאתן כי ניחנתן בתכונות אופי כמו נחישות, יוזמה, חריצות, שאפתנות וחשיבה חיובית, תוכלו להתחיל בצעדים הראשונים בפתיחת העסק. כדאי להיעזר כבר בשלב הראשוני ביועץ עסקי או מאמן שיוכל ללוות אתכן בתהליך.

מומחה מהסוג יוכל לסייע בכל הקשור לבניית תכנית עסקית, פיננסית ושיווקית, בחינת אפשרויות המימון ומיפוי מתחרים ומגמות בשוק. כמו כן גם יסייע בהגדרת מטרות ויעדים מדידים בהתאם לסדרי העדיפויות מבחינתכן.

גם משרד חשבונאות או רואה חשבון שאתן סומכות עליו יוכלו לאפשר לכן ראש שקט ומינימום דאגות בהקשר להיבטים הפיננסיים. כך כל המיקוד יהיה בהקמה וניהול העסק ביעילות שתאפשר לכן למצוא זמן לבני המשפחה. ככל שתיעזרו באנשים טובים בדרך ותאצילו סמכויות, תוכלנה להתחיל בניהול עסק שיתרחב ויגדל באמצעות הגשת מועמדות להצעות מכרזים ופעילות נטוורקינג ענפה.

קחו בחשבון כי גם במצב בו תידרשו להכשרה מקצועית הנדרשת לתחומכן, תוכלו להירשם למגוון קורסים מקצועיים כדוגמת קורס הפקת אירועים, ניהול רכש ואחרים וליהנות ממסגרת לימודים נוחה. אין מדובר בחזרה טוטאלית לספסל הלימודים כפי הקיימת במסגרת תארים אקדמיים אלא במסגרת לימודים גמישה שתאפשר לכן זמן פנוי להתנעת העסק ולהמשך תפקודכן כאמהות.

כרטיס ביקור הוא הפנים של העסק שלך! באתר http://www.haveacard.co.il/ תוכלו ליצור לעצמכן כרטיס ביקור מקצועי.

הפרדת כוחות

מכיוון שכשמדובר בניהול עסק עצמאי האחריות המוחלטת על הצלחתו או כישלונו היא בידיכן הבלעדית, חשוב לוודא כי במסגרת שעות העבודה המוגדרות אכן תוכלנה לתפקד באופן היעיל ביותר ועם מקסימום פניות רגשית ופיזית. את זה תוכלו להשיג רק אם תבחרו במסגרת חינוכית עבור הילדים שתבטחו בה בעיניים עצומות ורק אם תצליחו להפריד בין תפקידכן כאמהות ונשות משפחה לבין תפקודכן כנשות קריירה שאפתניות.

בשעות העבודה חשוב להיות ממוקדות בכל הקשור לעסק, כולל העיסוקים הלוגיסטיים הכרוכים בכך ובשעות לאחר מכן, להשקיע זמן איכות אחד על אחד עם הילדים. זמן האיכות חייב להיות כשאתן לא טרודות במחשבות על המטלות העסקיות ומתפקדות באופן מכאני אלא באמת נמצאות שם בשביל בני המשפחה. במידה והמשרד שלכן הוא בתוך הבית, חשוב להפרידו מיתר החדרים בבית כך שלא יהיה בלב העניינים ויאפשר לכן מיקום שקט ואופטימאלי לעבודה נטו. במקרה שכזה כדאי גם להשקיע בכל האבזור המשרדי ההכרחי כדי לייעל את המלאכה.

.

.

אמונה שלמה והכרה במגבלות

כפי שכבר הוזכר, חשיבה חיובית הינה בסיס להצלחתכן כעצמאיות מבחינה תעסוקתית. הכרה ואמונה בעצמכן וביכולתכן לצלוח את כל המכשולים שתיתקלו בהן בדרך אל הפסגה. הסבירות גבוהה כי הדרך לא תהיה סלולה כפי שבוודאי תרצו אך המטרה היא ללמוד מכל מכשול ולצמוח מכל האטה.

כמו כן, למרות הפיתוי לנסות לזכות בפרס "אשת השנה", קחו בחשבון כי על מנת שאכן תשרדו לאורך כל הדרך חשוב להכיר בעובדה כי הינכן אנושיות. לכן הג'אגלינג שאתן מבצעות כדי שכולם יהיו מרוצים יכול לא להיות מושלם ופשוט כפי שקיוויתן. חשוב להכיר במגבלות הקיימות בשטח ולקבל את אלו בהבנה מוחלטת – לדעת כיצד ניתן לתפקד על הצד הטוב ביותר במסגרת המגבלות הקיימות אבל שלא הכל יהיה מושלם.

גם אם העסק היה יכול להתרחב מהר יותר אם הייתן משקיעות בו יותר שעות, חשוב לוודא כי אתן לא משקיעות את 100% בעבודה נטו ומזניחות את הדבר החשוב ביותר בבית. בסופו של דבר, עם האמביציה, המוטיבציה והברק בעיניים אתן תשיגו את מה שהגדרתן ותוכלו להגיע למימוש עצמי ותעסוקתי במסגרת עסק חי ובועט משלכן.

.

.

עבוד קלה לכן!

המאמר נכתב בחסות עורך דין אריאל גולן > העוסק בתחומים הבאים: דיני עבודה, ביטוח לאומי, תאונת עבודה, תביעות כנגד משרד הביטחון. לחץ כאן לפרטים נוספים אודות המשרד ותחומי ההתמחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *