קטגוריות
מה חדש משפחה

טיסה עם תינוקות וילדים – לא לאמיצים בלבד

לאחר שלושה ילדים ומספר לא מבוטל של טיסות משפחתיות טרנס אטלנטיות, הגעתי למסקנה שבהחלט אפשר לטוס עם ילדים קטנים, רק שעדיף שלא. אם צפוי לכם רילוקיישן, ביקור מולדת, ארוע משפחתי ושאר בלתמ"ים המחייבים אתכם לטוס עם הקטנים, ליבי עמכם. אם אתם בכל זאת עומדים לטוס עם התינוק שלכם, הנה מספר עצות, שבתקווה יעשו את החיים שלכם מעט פשוטים יותר.

היה הייתה אישה צעירה ללא ילדים. האישה הזו הייתה אני. לפני היותי אמא, ישיבה במטוס בקרבה מיידית למרחב מחייתו של תינוק גרמה לי להתקף חרדה ברור ומיידי. הוא יבכה! הוא יפלוט עלי! הוא יעשה בחיתול! ומה אם יבקשו ממני להחזיק אותו? מכל הרחמים העצמיים האלו, שכחתי לעצור לרגע ולרחם על ההורה.

לאחר שלושה ילדים ומספר לא מבוטל של טיסות משפחתיות טרנס אטלנטיות, הגעתי למסקנה שבהחלט אפשר לטוס עם ילדים קטנים, רק שעדיף שלא. אם צפוי לכם רילוקיישן, ביקור מולדת, ארוע משפחתי ושאר בלתמ"ים המחייבים אתכם לטוס עם הקטנים, ליבי עמכם.

ניסיתם פעם לאכול ממגשיות האוכל המלאות בצורה בלתי רציונלית ברוטב בזמן מערבולת אויר? עכשיו נסו לעשות את אותו הדבר ולאזן בחיקכם תינוק מתפתל.

כשטסים עם תינוקות, מגלים במהירות שלא כל חברות התעופה נולדו שוות. בטיסתי האחרונה לבד עם תינוקת, יכולתי בקלות להקפיא מחדש את מגשית הרוטב שלי עם היחס המקפיא שקיבלתי מהצוות. אחרי המחיר השערורייתי ששילמתי עבור הזכות המפוקפקת לטוס עם תינוקת על הברכיים, ציפיתי לפחות למעט נימוס. אתם יודעים מה? לעזאזל הנימוס. כשאתם טסים לבד עם תינוק תזדקקו לכל האנושיות שתוכלו לקבל. ולכל הדיילים והדיילות אי שם: אלו תינוקות למען השם; הם לא מבינים את הצורך שלכם להעמיד פנים של בני אצולה.

בימים כתיקונם, התינוקת שלי ישנה טוב. אני מודעת לזה שכרגע רבע מכם מאחלים לי להזדקק לתרומת כליה אבל בחיי שהיא הולכת לישון, לבד במיטה ומבלי לעשות עניין. חלוקת התפקידים היא ברורה: אחרי סבב בקבוק-שיר ערש-חיבוק-ולילה טוב, אני משאירה אותה בעריסה ויוצאת מהחדר. היא ממלמלת לבובים שלה עד שהיא נרדמת. גן עדן. הצד האפל של האושר הזה הם המצבים בהם אין לה פינה שקטה להרדם בה. רק נסו להרדים אותה בחיקכם בציבור ותיווכחו שגרמלינים קיימים לא רק בסרט. ציפור הלילה הקטנה שלי הוכיחה פעמים רבות שגם ללא שמץ קפאין היא תחזיק מעמד כאחרון הטייסים.

ילדה ערנית להפליא בטיסה

הפתרון לכאורה פשוט. למה לא להושיב את האם והתינוקת לצד מושב ריק (אם יש, ותמיד יש)? התינוקת תוכל לנוח, אמא לא תזדקק לפיזיותרפיה של שרירי הזרוע וכל המטוס יוכל לישון בשקט? נסיונות העבר שלי להסביר את זה לצוות המטוס היו בגדר מלחמות דון-קישוט בתחנות הרוח. פשוט לא היה עם מי לדבר.

ברוב המטוסים כיום ישנן עריסות: מעין מתקנים תלויי קיר המציעים לכם שלווה תמוכת ברגים בה יכול התינוק שלכם לישון בעת הצורך. הבעיה מתחילה כשחלק מחברות התעופה נוהג בעריסות כמנהג הטבח הצבאי בארוחת הצהריים. כל הקודם זוכה, אין אפשרות לשמור מראש וכל נסיון להסביר להן ששינת תינוק היא לא מותרות העביר אותי למענה הקולי. מישהו יכול להסביר לי כיצד בעידן אלקטרוני בו אפשר להזמין כרטיסים לאופרה בברלין דרך הפייסבוק ישנן עוד חברות תעופה שמסרבות להתחייב מראש על מקום בעריסה?

עריסה במטוס

ואם באחת מחברות התעופה העוינות האלה עסקינן, רחמיי. ביום מן הימים אשלים מספיק שעות שינה בכדי לפתוח במרד צרכנים נגד היחס המחפיר בו נתקלות מדי יום נוסעות המטופלות בתינוק ובינתיים, שמישהו ילמד את האנשים האלה איך מכינים קפה.

אם אתם בכל זאת עומדים לטוס עם התינוק שלכם, הנה מספר עצות:

1. קחו איתכם מוצצים. ברבים. קפסולות השלווה הקטנות מגומי נוטות להעלם בשניות מתחת לים של רגליים זרות, ולא בכדי לשוב. הצטיידו ולא תתחרטו.

2. קחו איתכם אחד מהתיקים הגאוניים על גלגלים שיכולים לשמש גם כתיק גב. זה אידאלי למי שטס(ה) לבד, עם קטנטן שרוצה על הידיים שבריר שנייה אחרי שנלחם על זכותו לרדת. תיק גב יפנה לכם את הידיים לדברים החשובים באמת.

תיק גם לטיסה עם ילדים

3. קחו את הזמן למדוד את האוכל לתינוק. אם הקטנים שלכם צורכים פורמולה או דייסה, עשו לעצמכם טובה והביאו מספר מחלקי מנות – מיכלים קטנים עם כמות מדודה מראש. את המיכל מרוקנים לתוך הבקבוק, מבקשים מהדיילת מים ובא לציון גואל. נער והגש.

4. קחו אוכל אצבעות. אף פעם אל תסמכו על האוכל בטיסה. הביאו אתכם שקיות או מיכלים קטנים מלאים בנשנושים יבשים שהקטנים יכולים לכרסם. דגני בוקר, ביסקוויטים או כל חטיף אחר שאתם והגמד יכולים להסכים עליו. אני ממליצה לכם לאכסן את החטיפים בקופסת פלסטיק או שקית שאפשר לסגור ולפתוח פעמים רבות. שקית פתוחה בחיקכם או בתיק רק תבטיח לכם להגיע בריח במבה אל היעד.

5. ישנם קטנים שסובלים ביותר מלחץ באזניים בזמן המראה או נחיתה. מוצץ, ציצי, בקבוק, כוס עם פייה לתינוק או מסטיק וסוכריה על מקל לגדולים יותר יקלו על האזניים שלהם ושל כל המטוס.

6. בגדים להחלפה. לא משנה אם הם יצאו מהבית כמו פרסומת לשילב, הם יגיעו מעוכים ומלוכלכים. וגם אתם. ארזו לכל נוסע לפחות סט אחד של בגדים להחלפה ולא תתחרטו.

 

לא לשכוח בגדים להחלפה לטיסה

7. מגבונים לחים וג'ל לחיטוי ללא שטיפה יצילו אתכם מידיים דביקות, אסונות חמגשית וכשהקטן ישלוף מסטיק לעוס מכיס המושב שלפניכם.

8. קחו תיק תעסוקה לקטנים. חפשו צעצועים ועיסוקים שלא תופסים מקום, לא עושים רעש, לא מלכלכים ולא יגרמו לכם לבכות אם (בטוח) יאבדו בדרך חלקים. הפופולרים אצלנו? אלבום תמונות קטן של בני משפחה אהובים, מחברת קטנטנה עם 2-3 עפרונות צבעוניים ומדבקות. בובות אצבע. תינוקות יהנו ממשחק בצרור מפתחות או טלפון סלולרי ישן. הידעתם שישיבה (כליאה) במטוס היא זמן נהדר ללמד פעוטות איך קושרים נעליים? הביאו איתכם סנדל קטן אחד עם אבזם שאפשר לתרגל או נעל תינוקות עם שרוכים שאפשר לנסות ולקשור. תתפלאו כמה זה יעסיק אותם. אתגרו אותם להביא חתיכות מזון לפה עם אטבי כביסה. מכוניות צעצוע אפשר גם להסיע על מגש האוכל במטוס ושתי קשיות שתייה יכולות להעיף ביניכם כדורית נייר מעוך (על גבי המגש) לכדורגל מאולתר ומשעשע. תנו להם קוביות קרח! תהיו יצירתיים ונסו להנות ממה שיש מסביב.

לא לשכוח תעסוקה לתינוקות לטיסה

9. אם יש באמתחתכם סמארטפון, טאבלט ושאר מיני מסכים, שימרו עליהם מבעוד מועד משחק ילדים או שניים וסרטונים המתאימים לגילם של הגמדים. לא, זה לא חינוכי וכן, אתם תודו לי בסוף.

תעסוקה לילד לטיסה

10. קחו בתיק תרופות מורידות חום. לכם ולקטנים. לכל מקרה שלא יהיה.

11. קחו את שמיכי. כשיקרה כבר הנס והם ילכו לישון, עזרו למזל לעמוד לצדכם והביאו מהבית חפץ מעבר שיקל על הקטנטן להרדם. דובי אהוב, מוצץ, שמיכי; חפץ מוכר ומנחם מהבית.

חפץ מעבר לטיסה

12. קחו נשימה עמוקה. החדשות הטובות הן שהטיסה מוגבלת בזמן. גם אם זה לא נראה כך באותו רגע, זה יגמר בסוף. תתעודדו! לפחות אתם לא צריכים ללבוש את המדים המגוחכים האלה בפומבי.

טיסה נעימה!

***

מוגש בחסות חברת TDY שירותי שילוח בינלאומי בע"מ – מהחברות הוותיקות והמנוסות ביותר בישראל בתחום השילוח הבינלאומי.

 שילוח בינלאומי

מאת אילה וייס-טרמבליי

אילה וייס-טרמבליי מנהלת בלוג אישי...
http://bishuliti.com/

2 תגובות על “טיסה עם תינוקות וילדים – לא לאמיצים בלבד”

אני אישית נגד התופעה של טיסה עם תינוקות, לדעתי צריך לפתוח חדר תינוקות במטוסים העתידיים על מנת לתת מקום לתינוקות שם הם יכולים לבכות ולא להטריד את שאר יושבי המטוס. בנוסף לכך בתור מי שהרגע ילדה אני יכולה להגיד בוודאות שאת התינו7ק שלי אשאיר בחדר תינוקות עד אשר הוא יגדל מעט, מאשר להעלותו למטוס או להביאו לחופשה – כי הרי זו לא באמת חופשה

תודה רבה על הטיפים לטיסה. אני טסה המון בעניני עבודה והפעם אני טסה מארצות הברית עם הקטנה (בת 20 חודשים) בפעם הראשונה בכדי שתפגוש את המשפחה בארץ… נקוה שהטיסה תעבור בשלום ונגיע לסבא וסבתא בשלום 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *