קטגוריות
יום יום מה חדש פנאי

ערב קיץ מתחת לפרגולה עם חברים

הקיץ מוציא אותנו החוצה מהבתים.

זה לא משנה אם יש לנו מיזוג בבית או שאין לנו; זה לא משנה אם יש לנו רק מרפסת צפופה – וגם זה אם יש לכם מזל – בדירה עירונית צפופה או חצר ואפילו גינה רחבת ידיים; העונה הארוכה הזו קורא לנו לצאת החוצה מתחת לשמיים ולנשום את הקיץ באוויר. לפעמים נדמה לי שבערב הקריאה של הקיץ חזקה יותר ואי אפשר לעמוד בפניה. כשהחום נשבר מעט והחושך יורד אני חייב לצאת החוצה מהבית.

הקיץ מוציא אותנו החוצה מהבתים.

זה לא משנה אם יש לנו מיזוג בבית או שאין לנו; זה לא משנה אם יש לנו רק מרפסת צפופה – וגם זה אם יש לכם מזל – בדירה עירונית צפופה או חצר ואפילו גינה רחבת ידיים; העונה הארוכה הזו קורא לנו לצאת החוצה מתחת לשמיים ולנשום את הקיץ באוויר. לפעמים נדמה לי שבערב הקריאה של הקיץ חזקה יותר ואי אפשר לעמוד בפניה. כשהחום נשבר מעט והחושך יורד אני חייב לצאת החוצה מהבית.

לי יש מזל. אני גר מחוץ לעיר ובחצר של הבית השכור שלנו יש פרגולה שמספקת לנו את המסגרת הנחוצה לערבי הקיץ הארוכים. ומסגרת צריך: משהו שיסמן את הגבולות כדי שלא נרגיש חופשיים יותר מדי ונאבד את עצמנו. אתם רואים כמה הקיץ מוציא ממני את הפואטיקה החבויה בתוכי?

לפעמים אני לבד בחוץ עם הבירה שלי. אבל הקיץ גם גורם לי להיות יותר חברותי ואז אפשר להעביר את הערב עם חברים. כל דבר שעושים בחוץ נותן הרגשה שונה לגמרי מכל הפעמים האחרות שבהן עשינו את אותו הדבר בבית.

משחקי לוח, למשל, מה שקוראים גם משחקי חברה.

בימינו, עם משחקי המחשב ושאר הפלאים הטכנולוגיים של העולם המודרני, משחקי הלוח איבדו הרבה מהקסם שלהם. הקיץ הוא הזדמנות מעולה לחזור אליהם ולהיזכר למה כל כך נהנינו מהם פעם. קחו למשל את השבץ-נא, המשחק המיתולוגי. ככה זה נראה אצלנו אחרי שעתיים זה של משחק זוגי.

שבץ-נא, בערב עם חברים

בהחלט ייתכן שחלק מההנאה קשור לוויסקי ולבירה ולחברה הטובה, אבל גם המשחק עצמו הוא לא רע בכלל. חשוב לדעת שככל ששותים יותר אלכוהול גם היכולת הקוגניטיבית נפגעת – זאת אומרת שיותר ויותר קשה למצוא מילים ובסופו של דבר גם האותיות הולכות לאיבוד.

משחק אחר שהולך יותר טוב עם חוסר רצינות כללי הוא רמיקוב. נדמה לי שיש כאלה בינינו שקצת חוששים מהתדמית הלא כל כך גברית של השבץ-נא. הרמיקוב, כיוון שהוא מזכיר קצת משחקי קלפים "גבריים" יותר יכול להתאים לאלה מביננו שקצת חוששים לגבריות שלהם.

רמיקוב, בקיץ, בחוץ

הקיץ הוא הזדמנות להתחיל דברים חדשים והיציאה החוצה יכולה לתת לנו את ההתלהבות הנוספת שצריך בשביל הדברים החדשים. אני מנצל את הקיץ הזה כדי לחזור אל הטאי-צ'י. זה מרגיע, זה מנקה את הראש וזה הולך נהדר עם האוויר של הלילה והריח של הקיץ.

.

 

התמונה הזו פשוט נראית הרבה יותר טוב ממני כשאני עושה את התנועות המיוחדות האלה. ואם טאי-צ'י נראה לכם רגוע מדי אתם תמיד יכולים ללכת לכיוון של אמנויות לחימה יותר אגרסיביות.

.

 

ואם אנחנו כבר מדברים על סרטים, אפשר גם לראות סרטים בחוץ. כדי לעשות זאת יש שלוש אפשרויות. האפשרות הראשונה היא לקנות מערכת קולנוע שנועדה לגינה. אבל לכמה מאיתנו יש כסף בשביל זה? האפשרות השנייה היא לבנות בעצמנו מערכת קולנוע כזו – מעין קולנוע באוויר הפתוח. עבור מי שמעוניין מצאתי שני סרטונים שמסבירים איך. בחלק הראשון רואים איך בונים מסך:

ובחלק השני רואים איך בונים את המקרן:

אני מודה שזה נראה קצת מסובך ולכן אפילו לא ניסיתי בעצמי. אבל אולי מישהו אחר ייקח על עצמו את הפרויקט ואז הוא יזמין אותי לראות אצלו סרטים.

אבל יש דרך יותר פשוטה, אם יורשה לי להעיז ולומר: קחו כבל מאריך ושקע כפול. הוסיפו לזה שולחן יציב וכמה כיסאות. עכשיו שימו לב: הניחו את השולחן במקום נוח וסדרו מסביב במרחק נכון כיסאות וכורסאות, מזרונים וכריות, מחצלות ושטיחים. עכשיו הוציאו את הטלביזיה ואת ה-DVD מהבית. חברו את הכבל המאריך לשקע בתוך הבית ומשכו אותו החוצה. כעת חברו את הטלביזיה וה-DVD אליו והפלא ופלא; אתם יכולים לראות סרט בגינה.

ומה עם ספורט? האולימפיאדה תיכף נגמרת אבל תמיד אפשר למצוא איזשהו אירוע ספורטיבי שאפשר לראות. באותה השיטה המהפכנית שהצעתי לכם, רק בלי ה-DVD, אפשר לשבת בחוץ וליהנות מהמשחק – למרות שכולנו יודעים שאנחנו נהנים יותר מהבירה, מהפיצוחים, מהבדיחות ויותר מכל – למרבה הבושה – מהקללות ומהצעקות.

הייתי יכול להמשיך ולכתוב אבל בחוץ הערב יורד ואני כבר מרגיש איך הוא קורא לי לצאת החוצה.

***

מוגש בחסות סוככי תבל – סוככים איכותיים מכל הסוגים ולמגוון תקציבים.

סוככים ופרגולות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *