קטגוריות
מה חדש משפחה

משעמם לי מאוד-מאוד

בכנות, כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה מילדיכם ולא משנה מה גילם? וכמה פעמים פתרתם את הסיטואציה בשבילם ובשבילכם? השאלה היחידה שנותרה היא: האם הפתרון שלכם היה זמני או לא?

מי מכם לא מכיר את יובל המבולבל? יש הורים כאלה? בישראל? אחד השירים של יובל שאני מאוד-מאוד אוהבת ומעלה חיוך על פני כמעט באופן בלתי נשלט הוא "משעמם לי",

.


.

השיר מתחיל במילים: "משעמם לי מאוד-מאוד / אני לא יודע מה לעשות ".

בכנות, כמה פעמים שמעתם את המשפט הזה מילדיכם ולא משנה מה גילם? וכמה פעמים פתרתם את הסיטואציה בשבילם ובשבילכם? השאלה היחידה שנותרה היא: האם הפתרון שלכם היה זמני או לא?

להתמודד עם פעוטות וילדים משועממים זה לא פשוט. לפעמים לא משנה מה אנחנו עושים, ישנה תחושה שזה לא מספיק וזאת למרות שיצאנו מגדרנו על מנת לספק את הסחורה המבוקשת.

אני בתור ילדה לא זוכרת שלקחו אותי לכל-כך הרבה הצגות, הפעלות, ג'מבורי, קניונים, לונה פארק או שהיו לי כל כך הרבה משחקים וצעצועים עד שאין מקום בחדר. ולמרות זאת הייתי ילדה מאושרת ולא משועממת. אפילו הטלוויזיה הייתה אביזר נחמד ולא יותר מזה.

אז מה בעצם השתנה? מדוע היום הורים מפחדים מהחופש הגדול, חופשי החגים או סתם שבתות רגילות? סגנון ההורות, זה מה שהשתנה.

פעם תינוק היה מגיע הביתה ביחד עם הוריו והוא זה שהיה משתלב בחיי הבית. היום תינוק מגיע הביתה יחד עם הוריו וכולם ממוקדים בו ורק בו 24 שעות ביממה לאורך כמה שנים טובות. ופתאום הנסיך או הנסיכה שלנו הגיעו לגיל שלוש ומשעמם להם… הם פונים אלינו כפי שהרגלנו אותם לאורך השנים אבל אז הם מקבלים תשובה לא צפויה אשר בנוסח חופשי אומרת "חמוד/ה יקר הגיע הזמן שתעסיק את עצמך". ואז אנחנו מקבלים התנהגות לא צפויה מבכי ועד התפרצויות זעם.

שעמום נכון

1. קודם כל צריך להבין ששעמום זה לא דבר רע בהכרח. לפעמים, מתוך שעמום נוצרים הרעיונות הטובים ביותר.

2. הילדים שלכם לא יידעו להעסיק את עצמם אם לא תתנו להם. הם צריכים לחוות שעמום ולמצוא את דרכם בו. אתם לא הפתרון לשעמום, תתפטרו מתפקידכם כליצן החצר.

3. תוודאו שגם אתם יודעים להתמודד עם שעמום.

4. חוסר עשייה, התכנסות פנימית ושקט הנם הכרחיים להתפתחותנו בדיוק כמו עשייה.

5. מגיל קטן אל תרגילו את הילדים רק לבידור "עוצמתי"… מהו ספר לעומת צפייה בטלוויזיה? מהו גן שעשועים לעומת לונה פארק? מהי ארוחה משפחתית בחיק הטבע לעומת מסעדה?

6. תהיו עם התינוק כאשר הוא צריך אתכם. כאשר הוא משחרר תשחררו גם אתם. תנו לו את דקות השקט שהוא צריך. אותו הכלל תקף לפעוטות וילדים.

7. כשהתינוק מתחיל לשכב על הבטן, לזחול ולחקור צעצועים אל תשימו לו מגוון רב של צעצועים, מספיקים אחד או שניים, אותם אתם יכולים להחליף מידי פעם.

8. ישנם תינוקות ופעוטות שהם כל הזמן בעשייה ולא נחים לרגע – שעמום מכניס אותם לאי שקט. אותם צריך ללמד תרגילי הרפיה והרגעה וכן לאפשר להם להיות בחוסר עשייה ולא לגרות אותם כל הזמן.

סוף שבוע מקסים ורגוע

שלכם שגית

[email protected]

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *