קטגוריות
מה חדש מתכונים פנאי

מתכון לפנקייק מושלם – הסוד מאחורי ההכנה

כיום, יותר ויותר ישראלים מגלים את הקסם של הפנקייק. אז למה חשוב לשים לב כשמכינים פנקייק?

כיום, יותר ויותר ישראלים מגלים את הקסם של הפנקייק. מסעדות מגישות פנקייק בתור קינוח, ואף נפתחות סביב הקונספט של הפנקייק בלבד. מדהים איך מאכל שנחשב כל כך אמריקאי הפך להיות מוצר חובה בישראל. גם בתי מלון ובתי הארחה נוטים להגיש פנקייק בארוחות הבוקר השונות. בקיצור – מדובר על מאכל מנצח. אולם, לא צריך לשמור את המנות הללו רק ליציאות ונופשים. קל מאד להכין היום פנקייקים טעימים במיוחד, ומשך ההכנה איננו ארוך יותר מזה של חביתה מושקעת. מדובר על משהו שכיף לפתוח איתו את הבוקר, להגיש בתור קינוח, או סתם לנשנש. מבוגרים וילדים אוהבים אותו.

אז למה חשוב לשים לב כשמכינים פנקייק?

.

.

כמה עצות וטיפים בנוגע לחומרים

לשומרי המשקל שבינינו, כדאי לדעת שאפשר להכין פנקייק מקמח מלא, אבל לא רק ממנו. פנקייקים מקמח מלא לגמרי לא יצאו טעימים ומטוגנים כראוי. אולם, אפשר להחליף כ50% מהקמח הלבן הרגיל בקמח מלא, כדי להקטין את הכמויות. קחו בחשבון שבמצב כזה יש להגדיל את כמות החומרים הרטובים במתכון, כך שיש להוסיף עוד חלב, ואולי עוד ביצה אחת.

יש מי שאוהבים לצרוך סוכר חום במקום סוכר לבן. למרות שלא הוכח שסוכר חום הוא בהכרח בריא יותר, אפשר בכל מקרה להמיר אותו בתוך מתכון הפנקייק, ואפשר גם לשמור על מנות דומה לחלוטין.

מה קורה כשרוצים להכין פנקייק אבל רוצים להכין מתכון עבור אדם טבעוני או עבור אדם שאלרגי ללקטוז? במצב כזה, אפשר להשתמש בתחליפים שונים. ממבחני טעימה שנעשו, פנקייק עם חומרים שהם תחליפי חלב יצא לא פחות טעים מאחיו המקורי. אפשר לעשות שימוש בחלב סויה או חלב קוקוס. בטיגון של הפנקייק אמנם מומלץ לעשות שימוש בחמאה, אבל אפשר גם לטגן עם שמן או מרגרינה. עוד סוד קטן הוא שלפעמים אפילו אפשר להחליף את החלב ב… מים! אמנם הפנקייק יצא עם טעם קצת פחות שמן, אך הוא עדיין טעים.

להשאיר את הבלילה במקרר?

אחת השאלות שעולות בעת הכנה של פנקייק היא האם אפשר לטגן את הפנקייק מיד ברגע שהתערובת מוכנה, או שצריך להשהות אותה קודם כל במקרר לזמן מה. במקומות המקצועיים מקפידים מאד על השהייה, שכן היא זו שעוזרת בסופו של דבר לפנקייק לתפוח ולקבל את צורתו המוכרת. עם זאת, חשוב להבין כי גם בהכנה מהירה וטיגון של התערובת ללא קירור עדיין יצאו פנקייקים טעימים למדי. ההבדל היחיד הוא שאכן הם יהיו דקים יחסית, אולם אם זה לא עקרוני עבורכם – אפשר לטגן ישר.

אגב, למרות שמומלץ תמיד בספרים להגיש פנקייק עם סירופ מייפל, הרי שלא חייבים לגלות נאמנות דווקא לסירופ הנ"ל. תוספות אפשריות אחרות הם סירופ שוקולד, דבש, אוכמניות, פטל, ואפילו להמס שוקולד לבן וליצוק מעל.
.

בתאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *